di jul 26, 2011 17:39
Voila,
Vandaag naar de garage gebracht zodat ze daarmee in de week naar de keuring kunnen gaan, we zullen zien hé.
Gisteren een klein uurtje daarmee gereden, wagen rijdt goed, alleen dat kloppend geluid, maar wordt na de keuring dadelijk vervangen, betreft die silentblok van de versnellingsbak, op de keuring zouden ze normaal gezien daarvoor geen drama maken, die persoon had deze week de tijd om de wagen te laten keuren.
Nochtans zijn de luchtfilter en de brandstoffilter vervangen en toch wil deze wagen nier doortrekken (acceleratie), ik zou zeggen lui, lui, en nog eens lui, injectorreiniger moet ik ook eens proberen,Je moet ook begrijpen dat deze wagen ongeveer 5 jaar stilstond, na een paarduizenden kilometers zou dat normaal beter moeten gaan.
Bij warme motor is de klepspelling hoorbaar maar niet dramatisch, bij gasgeven is deze zelfs niet meer hoorbaar.
Ik zou toch maar eens zijn brandstofdruk eens nakijken, kan ook zijn dat de brandstofpomp de oorzaak zal zijn dat hij wat minder goed optrekt, eventueel meten op spanningsverlies, beter een meting teveel dan één teweing.
Wagen rijdt wel goed op snelheid, ik ben zelfs niet hoger gegaan dan 3000 tr/min., omwille dat ik wat rustiger moet aandoen met de motor.
En dat ook wanneer deze wagen de hele nacht stilstaat heb ik een zeer klein olieplasje, maar daar ligt ik ook niet wakker van, gewoon een andere pakking en is ready.
Jantje zal deze schaapje wel degelijk in orde maken, en eigenlijk heb ik aan deze wagen praktisch weinig werk.
En iedereen dat thuis komt, zeggen ze dadelijk WAW, het is juist een nieuwe, 2 personen hadden interesse maar Jantje zij dadelijk no way, zoveel moete gedaan en dan zeker weg doen, nee nee, velgen moet ik nog wat opblinken, maar dat is weekendwerk ,een radio erbij en op gemak wat bezighouden.
Wordt vervolgd !!!
Groetjes
Jantje