Maar die remblokken moeten wel warm zijn om goed te remmen en dat zijn ze dus op een straatauto niet constant...
Hoeveel km's heb jij gemaakt met raceremblokken? Als het een racer is zijn dat meestal geen 1000en km's namelijk. het is wat lullig als je elke 5000 km nieuwe schijven en blokken moet kopen die ook nog eens erg duur zijn. Vriend van mij kwam ook tot die ontdekking toen hij met zijn E30 gewoon op straat ging rijden, was toch wel even wat anders als op het circuit.
Gewoon eens CL RC5+ kopen, deze remmen zowel koud als warm super.
Ik weet niet hoe vaak en hoe je remt, maar ik rij sinds ik auto's heb eigenlijk alleen maar met race/trackday remblokken. Niet full race idd, full race spul als Ferodo DS3000, CL RC8, dat moet je niet op straat gebruiken want dat remt niet als ze koud zijn.
Ik heb 50.000km gereden in mijn 33 16v, eerst met std blokken, toen ik dat zat was een setje Ferrodo DS2500 erin gezet na 10.000km ong. Daar ruim 15.000km mee gedaan, daarna OMP blokjes erin gezet, en daarmee heb ik de auto verkocht, waren nog lang niet versleten na nog eens dik 15.000km. Echt niet duur, was iets van €40 voor een setje. En remde prima, en de schijven bleven goed.
Ik weet niet hoe die vriend van je rijdt, ik neem aan dat hij toch niet 5000km met je voet op de rem rijdt? Remmen is alleen voor noodgevallen!
Mijn huidige "straat" auto heeft CL RC5+ en die slijten alleen tijdens de circuitkilometers, op straat niks aan de hand.
Als je schijven na 5000km versleten zijn, is er echt iets mis met de blokken, ik heb gezien dat goedkoop standaard spul in plaats van zelf slijten, helemaal verglaast en de schijf tot slijtagedeel maakt, terwijl er niks van de blokken af gaat.
Dat wil je niet, het blok moet slijten, maar de schijf met rust laten. Raceremblokken doen dat over het algemeen erg goed.
Groet, Pieter