Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag. Ik heb heel recent een Alfa 2000 spider Veloce gekocht uit 1974 (Amerikaanse variant met Spica injectie). Helaas is na 1,5 week de motor vastgelopen. Uiteraard tijdens de eerste ritten goed op de temperatuur en de oliedrukmeter gelet, dit zag er allemaal prima uit, maar helaas heeft het niet mogen baten. Mijn vermoeden is dat er toch iets niet goed is geweest met oliedrukmeter/oliepomp. Ik heb tijdens het rijden ook niks gemerkt, de auto reed heerlijk. Ik heb hem rijdend weggezet, en de volgende dag hoorde ik bij starten alleen een tik. In eerste instantie was mijn vermoeden dat de startmotor stuk was, maar bij het laten opkomen van de koppeling tijdens het aanslepen bleek de boel te blokkeren en vast te zitten.
Ik zit dus waarschijnlijk tegen een complete revisie van de motor aan te kijken en ben heel benieuwd naar jullie antwoord op de twee vragen waar ik nu mee worstel.
1: Bij welk bedrijf zal ik de revisie laten uitvoeren? Ik heb op dit forum al een aantal namen gezien waar de forumgebruikers goede ervaringen mee hebben. Dus dat heeft al behoorlijk geholpen. Ik zie echter ook dat deze aanraders vaak worden gedaan op basis van modernere Alfa's en ik vraag me dus een beetje af waar ik het beste terecht kan voor een Noord Amerikaanse spider uit 74? (waarbij eerlijkheid en een goede prijs/kwaliteitverhouding een belangrijke rol spelen)
2: Hoe ga ik het aanpakken? Ik denk aan verschillende opties. 1: Auto integraal naar revisiebedrijf brengen 2: motor zelf uit de auto halen en integraal aanleveren aan revisiebedrijf en na revisie zelf inbouwen 3: Motor uitbouwen, demonteren, probleem vaststellen, aanleveren aan revisiebedrijf en bij terugkomst zelf weer inbouwen. Ik ben benieuwd naar hoe jullie het zouden aanpakken?
Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie reactie!
Groeten,
Sjoerd