http://www.autoedizione.nl/2011/09/14/e ... omst-plan/
...eindelijk wat meer variatie dan in het gamma!

2013/'14 wordt het druk in de Alfashowroom...
http://www.autoedizione.nl/2011/09/14/e ... omst-plan/
...eindelijk wat meer variatie dan in het gamma!
Vind het toch bijzonder dat men dit óók bij Alfa Romeo zo doet, met alle risico's van dien. Precies hetzelfde scenario hebben we ook al twee keer gezien bij Lancia (van Dedra naar Lybra en van Lybra naar Delta) met intervallen van jaren tussen twee opvolgende modellen en de gevolgen lieten zich raden: veel klanten hadden inmiddels voor een alternatief merk gekozen. Niet handig bij een merk dat nou niet tot de allerpopulairste behoort. Klinkt als een beginnersfout maar is toch echt zo gebeurt. En nu dus ook bij Alfa Romeo. Waarom in godsnaam? Denk eens aan al die éxtra energie die straks in de communicatie moet worden gestoken bij het nieuwe model...En dit lees ik ook:
In oktober valt het doek voor de 159
Alfa Romeo stopt in oktober met de productie van de fraaie 159. De sedan en Sportwagen zijn nog enkele maanden verkrijgbaar en standaard als sportieve Ti uitgevoerd. Alfa Romeo stopt eind oktober met de productie van de 159 Berlina en Sportwagen. De opvolger Giulia komt pas in 2013 op de markt dus het Italiaanse merk moet het anderhalf jaar zonder model in het D-segment stellen. Wel verschijnen volgend jaar twee andere nieuwe modellen: een SUV en de 4C. De prijslijst van de 159 is uitgedund tot een uitvoering, de sportieve Ti. Er zijn nog drie motoren verkrijgbaar: de 1.8 TBi benzinemotor met 200 pk en twee 2,0 liter JTD diesels met 136 en 170 pk. De productie van de technisch verwante Brera en Spider was al eerder gestopt. De Alfa Romeo 159 kwam in 2005 op de markt als opvolger van de succesvolle 156. Dat de 159 uit productie gaat is een bijzonder moment voor de Alfa-fabriek in Pomigliano d’Arco nabij Napels. Na bijna veertig jaar stopt de productie van Alfa Romeo’s in deze fabriek. De 159 maakt plaats voor de nieuwe Fiat Panda, waarvan vanaf volgend jaar dagelijks meer dan duizend exemplaren van de band zullen lopen.
![]()
Ga er maar vanuit dat al deze modellen een of meerdere variaties krijgen met een andere badge erop (de C4 komt er bijvoorbeeld als Abarth) en misschien zijn daarbij de taken verdeelt? Wellicht zelfs dat een enkel model in de USA ontwikkeld wordt?Een marktintroductie in 2013/2014 betekent dat het design van al deze modellen al zo ongeveer bevroren moet zijn om al het benodigde test-, validatie- en homologatiewerk te kunnen doen. Het betekent ook dat er een enorme hoeveelheid geld geïnvesteerd moet worden om die programma's te doorlopen en dat er een behoorlijk legertje aan techneuten moet worden ingezet. Het zou een behoorlijke prestatie zijn om ineens in zo'n korte tijd zo veel modellen op de markt te brengen, terwijl dat traditioneel toch niet een sterk punt van Alfa Romeo is geweest.
Sterker nog, de 159 IS al uit productie. Nederlandse media zijn weer is slecht geinformeerd.En dit lees ik ook:
In oktober valt het doek voor de 159
Alfa Romeo stopt in oktober met de productie van de fraaie 159. De sedan en Sportwagen zijn nog enkele maanden verkrijgbaar en standaard als sportieve Ti uitgevoerd. Alfa Romeo stopt eind oktober met de productie van de 159 Berlina en Sportwagen. De opvolger Giulia komt pas in 2013 op de markt dus het Italiaanse merk moet het anderhalf jaar zonder model in het D-segment stellen. Wel verschijnen volgend jaar twee andere nieuwe modellen: een SUV en de 4C. De prijslijst van de 159 is uitgedund tot een uitvoering, de sportieve Ti. Er zijn nog drie motoren verkrijgbaar: de 1.8 TBi benzinemotor met 200 pk en twee 2,0 liter JTD diesels met 136 en 170 pk. De productie van de technisch verwante Brera en Spider was al eerder gestopt. De Alfa Romeo 159 kwam in 2005 op de markt als opvolger van de succesvolle 156. Dat de 159 uit productie gaat is een bijzonder moment voor de Alfa-fabriek in Pomigliano d’Arco nabij Napels. Na bijna veertig jaar stopt de productie van Alfa Romeo’s in deze fabriek. De 159 maakt plaats voor de nieuwe Fiat Panda, waarvan vanaf volgend jaar dagelijks meer dan duizend exemplaren van de band zullen lopen.
![]()
Top post! Thanks voor het plaatsen, die PPT is erg interessant.2013/'14 wordt het druk in de Alfashowroom...
http://www.autoedizione.nl/2011/09/14/e ... omst-plan/
...eindelijk wat meer variatie dan in het gamma!
Dit steeds maar uitstellen betekent dat de auto óf al lang af is en dus feitelijk vertraagd wordt geïntroduceerd en dus al achterhaald is als hij op de markt komt (net zoals de Alfa 6 die destijds lang in de wachtkamer heeft gezeten), óf alleen nog maar in de conceptfase is en er dus nog 3,5 á 4 jaar overheen gaat voor de pers er mee kan rijden, óf dat er steeds gezocht is naar een geschikt (wat dat ook moge betekenen) donorplatform om een Alfa-huidje omheen te fabriceren. De 2e mogelijkheid klinkt als de prettigste voor de liefhebber, maar dan wordt een marktintroductie van 2014 al erg onwaarschijnlijk!Opvallend vind ik daarbij de rol van de 'new large sedan', zeg maar de RWD opvolger de 166. Eerst zou ie komen, toen werd ie omgekit naar een kleine Maserati, en nu komt ie weer wel? Afwachten maar.