GTIm
Full Member
Full Member

Hoe vonden we Spettacolo?

ma sep 19, 2011 13:15

En, is er lekker gereden? Zelf had ik veel gripproblemen in de regen en met de uursrace was ik iets vergeten voor de opstelling waardoor ik via de Pitstraat achteraan moest starten. Na de verplichte pitstop [helaas want ik hoef niet te tanken] kreeg ik wat problemen, waarschijnlijk met een voorwiellager, waardoor ik wat rustiger ben gaan rijden maar alsnog toch met wat hulp 6de geworden en 2de in de Modified. Lachen toch zo'n uursrace ! 8)
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Hoe vonden we Spettacolo?

ma sep 19, 2011 13:27

Tsja... In de kwalificatie de auto in de eerste ronde na de Tarzan moeten parkeren, in de 1e race na 3 rondjes uitgevallen. Waarschijnlijk speling op de krukas. Einde raceverslag...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Michel vd Grinten
Guru
Guru

Re: Hoe vonden we Spettacolo?

ma sep 19, 2011 14:36

En, is er lekker gereden? Zelf had ik veel gripproblemen in de regen en met de uursrace was ik iets vergeten voor de opstelling waardoor ik via de Pitstraat achteraan moest starten. Na de verplichte pitstop [helaas want ik hoef niet te tanken] kreeg ik wat problemen, waarschijnlijk met een voorwiellager, waardoor ik wat rustiger ben gaan rijden maar alsnog toch met wat hulp 6de geworden en 2de in de Modified. Lachen toch zo'n uursrace ! 8)
Hi Tim. Ik zag je op zaterdag idd erg worstelen. Stond je auto niet veel te hard qua set up?

GTIm
Full Member
Full Member

ma sep 19, 2011 15:40

Nee, dat hadden we wel aangepast aan de omstandigheden. We hebben een instelbare bovenste draagarm op de voorpoten [caster&camber] en daar hebben we nog niet veel mee kunnen testen helaas. Momenteel kun je de standaard draagarm aanpassen naar een vaste instelling maar met het insturen gaat je camber helemaal aan de haal en daar willen we van af [bandenslijtage]. Maar ik moet zeggen dat de Hugenholz en Audi-S echt behoorlijk glad waren. Moet nodig nieuw asfalt op! :cry:
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Gerben
Member
Member
Contacteer: Website

ma sep 19, 2011 21:16

Arie en ik hebben er van genoten,lekker voorin mee kunnen doen en gave strijd gehad!
Wel moeilijke omstandigheden met in een wedstrijd een complete wolk breuk!
Ik begon me echt af te vragen wat bakboord of stuurboord was :lol:
Gas is alles,remmen voor noodgevallen

wims
Guru
Guru

ma sep 19, 2011 21:30

De 75 liep lekker Gerben, heb genoten van je race.
Stuurboord, bakboord....de italiaanse vlag, maar dan net andersom...je zou inderdaad groen en soms rood aanlopen van dat weer gisteren. :wink: Gelukkig was het tijdens de 1-uurs race prima.

groetz, wims
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

Gerben
Member
Member

ma sep 19, 2011 21:37

Bedankt Wims

Ja de een uurs race ging ook goed,lekker constant hoog tempo en nog flink strijd gehad met de blauwe 147 in het begin van de race.
En toen was het gelukkig mooi weer,voor iedereen leuker.
Gas is alles,remmen voor noodgevallen

Jouke JS
Advanced Member
Advanced Member

ma sep 19, 2011 22:03

Heren, respect. Zelf een beetje lopen te tuffen met mijn rode GTA 1300 tijdens de demorondjes. :D Maar wel genoten van de Challenge, mooie acties met name tijdens de natte rondjes op zondag. Als ik dat zo zie dan kriebelt het wel een beetje om ook mee te doen (wellicht achteraan... :cry: ). Zelf heb ik ca. 20 jaar geleden mijn diploma gehaald bij Huub Vermeulen maar daarna alleen hobbymatig wat gedaan op de Ring en op Spa. Nu heb ik een vraag; ik heb een Supertje met kooi en een 155 Q4 met kooi voor dit soort werk klaarstaan,
maar wat is het beste om mee te beginnen ? Wie heeft tips ? (Ja, en een cursus sturen komt dan ook van pas....).
Groeten, Jouke.
59 Giulietta Sprint Veloce, 65 Giulia Sprint GTA, 66 Giulia Sprint, 69 GTA 1300, 69 GT Turbo, 71 1750 GTAm, 73 Giulia Super, 73 2000 GTV, 77 Alfetta GTV, 84 GTV 6 3.5 Savali, 87 75 Evo, 90 75 3.0 V6, 91 33 1.7 16V, 94 155 Q4 etc.

A-Repair
Full Member
Full Member

ma sep 19, 2011 22:23

Was inderdaad een mooie race op Zandvoort. Wij (Gerben en Arie, zwarte 75 en rode 33) hadden zoals op de meeste van onze races weer perfecte hulp van "onze" vaste crew. Zonder hun is dit eigenlijk niet mogelijk. Het begint al met de tent aan de trailer bouwen. Dan de div. andere dingen waar je zelf als je rijd geen of te weinig tijd voor hebt. Ondanks alle hulp jammer genoeg weer niet met iedereen een praatje kunnen maken. Vanmorgen veel telefoontjes van klanten waarom ik nou zonodig een derde plaats moest weggooien. Hou het er maar op dat die vangrail mij niet gezien heeft en tegen mij aan reed ! (zie Racephotos.nl)
Alle helpers en medecoureurs bedankt voor de hulp en gezelligheid namens ons. Siep en z'n mensen bedankt voor de BBQ ! Volgende race Nurburgring 21-23 Oktober. Wij zijn er bij !
Groeten, Arie
25 uur per dag/8 dagen per week Alfa's.
www.a-repair.nl

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma sep 19, 2011 23:02

Het was voor het eerst dat ik echt heb staan kijken bij de races en het was genieten! Respect voor de coureurs, ik heb er heel wat kleine (en soms grotere) glijders zien maken. Bedankt voor een geweldige show, jongens!

Ik ken geen namen, maar deze rood met zwarte Bert reed echt scherp op het randje:
Afbeelding
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Michel vd Grinten
Guru
Guru

Re: RE: Hoe vonden we Spettacolo?

ma sep 19, 2011 23:36

Het was voor het eerst dat ik echt heb staan kijken bij de races en het was genieten! Respect voor de coureurs, ik heb er heel wat kleine (en soms grotere) glijders zien maken. Bedankt voor een geweldige show, jongens!

Ik ken geen namen, maar deze rood met zwarte Bert reed echt scherp op het randje:
Afbeelding
Nou noem je mij ook iemand op. Tom Kuijper. Die man heeft niet alleen het talent en het gevoel, maar is ook nog een echte gentleman op de en naast de baan.
Ik heb op zaterdagmiddag staan kijken. Maar ik denk dat ie ruim 20% van de racetijd dwars ging. Gecontroleerd.
Die Bert heeft ie al een leven lang. Hij kan ermee lezen en schrijven. :)

Michel vd Grinten
Guru
Guru

Re: RE: Hoe vonden we Spettacolo?

ma sep 19, 2011 23:38

Heren, respect. Zelf een beetje lopen te tuffen met mijn rode GTA 1300 tijdens de demorondjes. :D Maar wel genoten van de Challenge, mooie acties met name tijdens de natte rondjes op zondag. Als ik dat zo zie dan kriebelt het wel een beetje om ook mee te doen (wellicht achteraan... :cry: ). Zelf heb ik ca. 20 jaar geleden mijn diploma gehaald bij Huub Vermeulen maar daarna alleen hobbymatig wat gedaan op de Ring en op Spa. Nu heb ik een vraag; ik heb een Supertje met kooi en een 155 Q4 met kooi voor dit soort werk klaarstaan,
maar wat is het beste om mee te beginnen ? Wie heeft tips ? (Ja, en een cursus sturen komt dan ook van pas....).
Groeten, Jouke.
Jouke, de 155 is de makkelijkere Alfa. Ik zou daar een seizoen lang mee beginnen. Geef Marc 7 Eleven (wederom dit jaars Alfa Challenge kampioen in de 2000 modified klasse) een PM'tje voor een dag of wat cursus. Kost je het minst, met de meeste output.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 19, 2011 23:51

Het is wel een 155 Q4... :wink: Of dat nu zoveel makkelijker is weet ik niet. :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Niels
Guru
Guru

di sep 20, 2011 21:30

Ik heb ook erg genoten van het SS weekend, wat toch wat succes gebracht heeft ook.

Zaterdag in de Quali reedt ik op slicks... Niet helaal geplant, maar had toch een 20ste tijd nog van de 40 auto. Het kon dus slechter...

En zo begon dan ook race 1 voor de mod 2000 en classic... Veel van ons waren wat ''later'' omdat alles uitliep... Zo ook ik, waar de wedstrijdleiding op een moment gewoon ging starten omdat ze niet meer de tijd hadden iedereen op ze plek te zetten. Ik starte als 40ste van de 42. In de regen nog steeds, nu wel op de juiste banden! Dit was voor mij echt een super race! Ik ben opgereden naar de 6 plek op 72 duizenste van de nr 5 Dick Heemskerk! Ik heb nog nooit zoveel ingehaald :P

De sprintrace voor de mod 2000/classic op zondag starte ik dus gelukkig op een plek op de 3e startrij. Wederom een super race gerden, en mooie gevechten gehad. Deze race mocht ik afsluiten als 2e en mocht met Ton kuijper en de rijder van de oranje 156 naar het podium! 8)

De uursrace werdt gestart aan de hand van je qualitijd, die was niet zo best op de slicks in de regen dus zou als 31 starten... Door het lange wachten op de grid had ik motor uitgezet, en deze wilde toen het moest niet meer starten :S Ik werd de pits in geduwd en daar hebben ze de auto aangeduwd en ben ik voor het licht achter (Tim lees ik hierboven) gaan staan wachten. Ondanks alles toch een leuk en mooie race gehad, die ik geloof ik als 12e alsnog afgesloten heb (Weet niet helemaal zeker)

Al met al een super weerkend gehad. En het was gelukkig ons nog wel gegunt de uursrace onder droge omstandigheden te rijden, al had ik de regen ook niet erg gevonden gezien de eerder 2 race's :P
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

JP6
Member
Member

wo sep 21, 2011 20:20

Nou het was voor mij een weekend om gauw te vergeten.
Op zaterdag in de quali al in de 3e ronde getorpedeerd door Sieltjes die veel te hard het scheivlak uitkwam en niet meer genoeg kon vertragen voor de volgende bocht.
Met blokkerende wielen gleed ie zo m'n zijkant binnen.
Hele rechterkant van de Alfetta GTV in puin.
In de paddock de boel een beetje uitgeklopt zodat ik wel kon rijden. Gelukkig geen wielophanging krom.
In de race op zaterdag ging de auto steeds slechter, pas vanaf 6000 rpm liep ie goed. Onder dat toerental inhouden en horten en stoten.
Dat is geen rijden in de regen met iedere bocht eigenlijk een versnelling te laag om de boel op toeren te houden.
Op zondag de 1e race ging de gang er helemaal uit en daarom besloten om de uursrace niet te rijden.
Na technisch overleg met de diverse techneuten tot de conclusie gekomen dat de nieuwe cilinderkop niet werkt.
Einde seizoen voor mij, helaas. Ik had nog graag komende SI races op Spa gereden maar dat gaan we niet meer redden allemaal.

Afgelopen maandag gelijk wel naar Spa geweest om bij de Ferrari Clienti te kijken, div. F1 , 599 XX en FXX.
Dat deed me dan wel weer goed. http://www.youtube.com/watch?v=ZmdbEoeI ... ure=colike

Jon
Laatst gewijzigd door JP6 op do sep 22, 2011 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
drive classic cars http://www.auto-gt.nl

GTV6 3.1

3.2 V6 made in Germany

Terug naar “Racen - Algemeen”