vliegwiel en prise as die stuk gaan
kan me het niet voorstellen, wat voro koppeling had je erin?
Gewoon een originele koppeling. Als je bij de starter keek als iemand anders probeerde te starten, ging het vliegwiel op en neer alsof er een slag in zit en de motor draait niet mee. Misschien is de prise as nog goed en is het hart uit de koppelingsplaat gebroken. Hopelijk is de krukas nog goed. Maar we zullen zien, zodra die hier is gaat de motor en bak eruit. Hopelijk heeft de motor niet over zijn toeren gedraaid en zijn de kleppen tegen de zuigers gekomen toen de aandrijving weg viel, het ging allemaal erg snel met alarmerende geluiden en volgens toeschouwers vonken vanonder uit de auto. Ik was verbaast dat de motor nog gewoon stationair draaide na uitrollen.vliegwiel en prise as die stuk gaan
kan me het niet voorstellen, wat voro koppeling had je erin?
Als het alleen het vliegwiel is en niet de krukas, dan valt het uiteindelijk toch relatief mee.JZo`n lichter vliegwiel is toch wel fijn, vooral nu ik gemerkt hebt hoe de motor op gang komt zónder vliegwiel!
Het uiteinde van de krukas zit bijna geheel verzonken in het achterste carterdeksel, en nu zag ik daar nog wat zitten dat niet meedraaide met het vliegwiel en het leek mij het hart van het vlliegwiel dat nog steeds keurig vastgeschroefd zit, maar morgenavond weet ik zeker wat het is.Zouden de bouten niet eruit gelopen zijn? Dat het hart uit het vliegwiel breekt is wel heel zeldzaam namelijk. Ik ben in ieder geval benieuwd...
Remmen hielden het dus wel goed op het circuit?
Nou, het was een aparte ervaring tijdens die sprint. Eerst hoorde ik die verontrustende geluiden en alles leek kapot en gelijk de koppeling ingetrapt en laten uitrollen, adrenaline peil maximaal en ik stond stil en de toerenteller keurig op 900. O, de 1 ingeschakeld en proberen te rijden en hij kwam vooruit maar langzaam, ik dacht, een enorm slippende koppeling, en ik gaf iets meer gas en de toerenteller ging gelijk naar 4000 in 0.1 seconde, van schrik liet ik het gas weer los en de motor draaide gelijk weer stationair, maar de toerenteller hield het niet bij met terugzakken. Ik was volledig in de war op dat moment en dacht wat maak ik nu mee. Awel. Ik had die dag de 2 slicks bij me en die zou ik ruilen voor een flles drank, maar de "koper" had verzuimd een fles drank of tray bier te kopen en gaf mij wat geld, ik had toen ik ´s avonds thuis was liever de drank gehad dan het geld (en er was niets meer open)Als het alleen het vliegwiel is en niet de krukas, dan valt het uiteindelijk toch relatief mee.JZo`n lichter vliegwiel is toch wel fijn, vooral nu ik gemerkt hebt hoe de motor op gang komt zónder vliegwiel!
Ik moest om deze quote toch wel weer smakelijk lachen.
Heb je er een op voorraad om af te draaien, ik denk dat je alvast kunt beginnen. Ik stuur je dan een origineel exemplaar op ter vervanging. Ik ga dus nu dinsdag het blok eruit halen, maar wo tm za heb ik middagdienst, dan zondag en maandag weer vrij en dan hoop ik ´m weer klaar te hebben, want als ik op vroege dienst naar het werk moet op de fiets moet ik om 4 uur vertrekken Ok, die vroege diensten kan ik eventueel ook nog wel op de fiets. Ik denk toch echt dat het huidige vliegwiel in elk geval niet meer bruikbaar is, de tanden van de startkrans lijken ook beschadigt. Dus Rogeralfa, als je nog een Sud vliegwiel hebt liggen, en je hebt de tijd er voor, dan zou het mooi zijn als je dat voor het weekend klaar hebt en opstuurt zodat ik het maandag heb, maar een week later is niet onoverkomelijk, ik stuur je dan zo snel mogelijk weer een origineel wiel op. Alle kosten worden vergoed uiteraard, verzendkosten en ik dacht dat je 35 euro vroeg voor het afdraaien.Ben benieuwd Bert of het hart eruit is
Mocht het nodig zijn dan geef maar een gil draai ik er een voor je af.
Gt rogeralfa