Vandaag lekker aan de slag geweest,met wat hulp van Jur en Jor.
Jur en ik begonnen met het demonteren van de grille en koplampen.
Daarna wouden we de voorbumper demonteren,maar dat wou natuurlijk weer niet zonder slag of stoot.
1 kant had ik al eens aangepast omdat de schroefdraad in het metalen plaatje verdwenen was,de andere kant draaide het plaatje rond in de bumper
Gelukkig kon ik met een schroevendraaier het plaatje tegenhouden terwijl jur het boutje los ratelde.
Toen de bumper eraf was hebben we de spatborden gedemonteerd,en terwijl we dat aan het doen waren,stopte er een brievenbusje voor de garage.
Even een tijdje met de eigenaar staan kleppen, en toen mn lasapparaat uit de hoek gepakt.
Ik had namelijk een scheur in 1 van de balken waar de spatborden op hangen(was al VOOR ik de 1e keer schade reed,heb het toen geprobeerd te lassen,maar dat was dus niet echt gelukt...).
Inmiddels kan ik wel wat beter lassen,dus ik heb alle strijkkit uit de scheur gekrabt,en em toen even netjes gelast.
Aan de andere kant zat ook een klein scheurtje,dus die ook meteen maar gelast.
Sinds de turbomotor in de 75 zit,hing de oliekoeler aan tywraps,want daar zit bij een 1,8ie geen steun voor,aangezien daar een steun zit voor 1 of andere filterbox(dampafzuiging geloof ik)
Die steun er vanmiddag ook maar even af geslepen,en toen van een oude dynamo beugel(geen idee hoe die in de garage terecht gekomen is) een steuntje gemaakt,en die aan de koets gelast.
Daarna al het laswerk netjes afgestreken met strijkkit,en uiteindelijk in de zwarte tectyl gespoten.
De 75 staat nu lekker te wachten tot ik weer verder ga,ik heb iig geen gigantische haast op het moment.