Beste alfisten LPG rijders,
Mijn alfa 145 1.4 TS uit 1998 is destijds afgeleverd met een vialle LPI G3 intallatie. Nu bij km stand 357.000 heb ik een lekkende LPI injector (getest door hem in een kopje water te hangen) waardoor het langer duurt voordat hij aanslaat. Als de motor aanslaat, op 3 cilinders, duurt het enkele (bijna 10) seconden voordat hij mooi rondloopt zonder haperingen, daarna loopt hij goed. Ook als ik de LPG zekeringen eruithaal en hij heeft een dag op benzine gereden is het goed starten en lopen op benzine, todat hij weer op LPG wordt gezet (met de zekeringen er weer in). Nu heb ik op de sloop een injectorrail gekocht met 4 injectoren (uit een auto die ook al 200.000 km had gereden). Is het slim om alleen de lekkende injector te vervangen en de andere 3 te laten zitten, of is het beter om ze alle 4 te vervangen? Hoe kan ik de injectoren die van de sloop komen voor montage handig testen op lekkage? Mag dat met perslucht, en zo ja hoeveel bar is dan aan te raden? Welke rubbertjes kun je voor montage het beste vernieuwen, ik zie in de injectormond een klein rubber ringetje, dat afdicht op het plastik buisje in de nozzle, en een grotere oring ring die de injector afdicht op de injectorhouder in het spruitstuk, en de 2 o-ringetjes van de ingaande en uitgaande leiding, heb ik nog iets over het hoofd gezien?
Wie heeft dit wel eens aan de hand gehad en zelf opgelost?