Nu is het duidelijk. Echter realiseer je wel dat de speling tussen klep en zuiger, weleens waar een minimale waarde kent, dit natuurlijk niet je timing behoord te bepalen. Wil je wat vrijheid mbt de timing van je nokken, om het beter te laten lopen straks, is het raadzaam om toch de sparingen in de zuiger te vergoten. Ik zou in iedergeval er voor zorg dragen dat je met een 'standaard' timing je voldoende speling hebt!
Suc6 met de opbouw.
Ik heb min of meer een vergelijkbaar probleem
.
Mijn inlaat kleppen zitten momenteel op 0.6mm van de zuiger in BDP. Dit is wel met de vervroeging aan (die heb jij niet) en het in een 16v, dus 2 bovenliggende nokkenassen. Of te wel uitlaat is apart te verstellen. Voordeel is dat deze weer terug draait (verlaat) boven de 4500 a 5000 RPM. Des al niet te min gaat bij mij de kop er toch nog af en de zuigers eruit om er voor te zorgen dat mijn klep speling minimaal 1mm is.