Vettel is weer met de pole weg en de McLarens hadden ze voor't grijpen
;
Button op 9" Als je Vettels pole-lap ziet daar had die geen mm over , 'n paar keer nog net met de binnenste rand van z'n achterband niet mee op't gras
.
Hamilton heeft geflaterd en Webbers lap verknoeid(alhoewel die nog de 1e sector purple ging (snelste sectortijd) ) én ervoor gezorgd dat Shumi 1 sec te laat over de streep ging voor'n chrono te kunnen zetten . Als je de beelden vanuit Hamiltons auto inboard bekeek zag je hoe hij maar aan alle knopjes op z'n dooie gemak zat te prullen en door Webber moest uitgeremd worden en Shumi over de kerbs dwong ...
Hamilton was in z'n 1e poging duidelijk de snelste en had z'n 2e poging makkelijk kunnen verbeteren als hij niet zat te slapen achter z'n stuur .
Massa heeft aangenaam verrast ; eigenlijk snapte ik aanvankelijk niet waarom hij nog een 2e poging deed terwijl ik enkel Alonso potentieel zag hebben om'm te verbeteren nadat die z'n 1e poging te wijd ging, maar dat ze beiden Webber achterhielden is wel 'n verassing .
Achter de top 6 had Shumi normaal de beste papieren voor 'n 7e maar omdat niemand 'n rondje afmaakte staat hij toch op p7 mét vrije bandenkeuze, Kobayashi had met z'n rondje af te maken dus op p7 gestaan al was hij pakken trager gereden op z'n hardere banden ... rare keuze
Voor de race gaat de start weer veel bepalen : Op de long runs zijn de RedBulls volgens Massa nog altijd ongenaakbaar :
http://www.autohebdo.fr/f1/f1/article-2 ... r-ferrari- alhoewel Button met z'n tire-management wel eens zou kunnen uitpakken op het bandenvretende Suzuka . Hamilton heeft door z'n foutje wel 1 set frissere softs die enkel 'n outlap gedaan hebben .
De start zie ik eerder Hamilton of zelfs Alonso Vettel gaan bedreigen dan Button of Massa die aan de vuile zijde van de baan starten .
Van achterop kan mogelijk ook nog dreiging komen ;
-Schumi heeft slechts 'n halve Q3 lap gedaan en mag met de hardere banden starten, in Q1 heeft die net als de top 6 met de hardere gereden ; dus liggen er nog 1 set nieuwe softs extra tov de top 6 én 1 set nauwelijks gebruikte softs opzij .
-Senna & Petrov hebben niet gereden in Q3 dus sparen zo 1 set softs uit + mogen ze kiezen met welk type band ze starten ; ze hebben in Q1 echter wel al'n set softs gebruikt ...
-Kobayashi mag ook kiezen en heeft in Q3 een halve ronde op de hards gedaan ; ook hij heeft in Q1 (de snelste) z'n tijd op softs gezet echter
-Sutil & Di Resta hebben nog kansen doordat ze in Q1 geen softs gebruikt hebben
-Perez heeft niet kunnen rijden in Q2 en Q1 met de hardere band gedaan dus die heeft daardoor nog flink wat bandentroeven wetende dat de Saubers lief zijn voor de bandjes !(let ook op Koba)
-Rosberg heeft niet kunnen rijden en daardoor nog 'n vracht verse banden voor de bandenvretende MGP
Als de top 6 binnenkomt om hun 1e setje softs in te wisselen gaan we mogelijk tot Sutil voor hun zien uitkomen omdat die langer kunnen doorgaan op hun hardere banden dus dat kan het leuk maken...
Het wordt interessant om zien wie van de top 6 eerst moet binnekomen met softs die op zijn(dan heb je een indicatie wie banden vreet en wie minder : ik gok op Button en Massa als bandenvriendelijke jongens), als we geen Pacecar hebben is er wel potentieel bij de start ;
Hamilton gaat er voor gaan let maar op, Alonso volgt mogelijk in z'n spoor ... Schumi ook ? Webber gaat z'n start weer missen en dan het leuke gegeven ; Hamilton & Massa staan naast mekaar op de grid
hoewel Massa aan de vuile zijde staat...
tenslotte Chapeau voor ons Jerommeke : Op'n circuit dat met Spa als moeilijkste wordt beschouwd is hij mooi Glock voor die nochtans z'n rondje als spot-on beschrijft
Ik zit morgen om 8u voor de TV ! Vettel wordt kampioen, maar we gaan nog leuke races krijgen .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .