Bandenaanpassing midden in het seizoen 2013, ja of nee?

Ja, banden zijn nu te bepalend.
30%
11
Nee, je doet dat niet midden in een seizoen
70%
26
 
Totaal aantal stemmen: 37
Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3036
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

RE: F1 2011 geklep

ma sep 26, 2011 19:40

Is eigenlijk iets voor het grote "F1 2012 geklep" topic, maar zover zijn we nog niet :mrgreen:

Red Bull racing doet het "nieuwe" circuit van Texas aan wat ze nog aan het bouwen zijn :lol:

Leuke slow motion shots er in verwerkt.
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: F1 2011 geklep

ma sep 26, 2011 20:07

Ik vrees ervoor : start gaat alles bepalen :?
Tenzij DRS maakt dat ze kunnen slipstreamen bij Vettel, maar als hij op 1e 2 rondjes weer meer dan 1 seconde pakt is't no DRS ...
Dat er eens geen 2 ploegmaats het idee hebben om "treintje" te spelen en om de ronde uit mekaars slipstream snelheid te winnen met 'n goeie tow ieder om beurt de kop nemen :?: :idea:
Volgens mij bepaalt de combi Red Bull / Vettel alles, en niet de start :wink:

Wat het slipstreamen betreft, bij de kwalificaties waren ze daar al mee bezig dacht ik? Maar om dat tijdens de race te doen, zal eerst de voorste wagen moeten afzakken naar de plek in het veld waar de achterste wagen op dat moment rijdt. Je begin dus met inleveren. En zodra je een ander voorbij moet, kan je weer op elkaar wachten. Ik vraag me dus af in hoeverre het echt realiseerbaar is, zolang beide wagens niet toevallig achter elkaar rijden in een groot gat in het veld.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: F1 2011 geklep

ma sep 26, 2011 20:09

Is eigenlijk iets voor het grote "F1 2012 geklep" topic, maar zover zijn we nog niet :mrgreen:

Red Bull racing doet het "nieuwe" circuit van Texas aan wat ze nog aan het bouwen zijn :lol:

Leuke slow motion shots er in verwerkt.
Ik kende hem al Brul, waanzinnig gaaf filmpje!!

Ze zullen die wagen achteraf wel binnenstebuiten hebben moeten keren om alle troep er weer uit te krijgen :lol:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: F1 2011 geklep

di sep 27, 2011 17:23

Zoals gevreesd de Vettel show, maar alle respect hij is gewoon de beste .

Zonde dat Hamilton het voor zichzelf en meer nog Massa verknoeide, toch hoop ik dat Hamilton ervoor blijft gaan maar deze was 'n domme inschattingsfout mede doordat hij z'n remmen blokkeerde .
Eigenlijk maakte Shum elders 'n gelijkaardige inschattingsfout ; 'n paar cm te kort erop ipv 1 bocht te wachten en met uitaccelereren te passeren dankzij betere exit .
Jammer voor Hamilton, Shum, Perez & Massa .
Op naar Suzuka : een écht circuit en voor veel piloten na Spa de favoriet .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: F1 2011 geklep

za okt 08, 2011 14:12

Vettel is weer met de pole weg en de McLarens hadden ze voor't grijpen :!: ;
Button op 9" Als je Vettels pole-lap ziet daar had die geen mm over , 'n paar keer nog net met de binnenste rand van z'n achterband niet mee op't gras :shock: .
Hamilton heeft geflaterd en Webbers lap verknoeid(alhoewel die nog de 1e sector purple ging (snelste sectortijd) ) én ervoor gezorgd dat Shumi 1 sec te laat over de streep ging voor'n chrono te kunnen zetten . Als je de beelden vanuit Hamiltons auto inboard bekeek zag je hoe hij maar aan alle knopjes op z'n dooie gemak zat te prullen en door Webber moest uitgeremd worden en Shumi over de kerbs dwong ...
Hamilton was in z'n 1e poging duidelijk de snelste en had z'n 2e poging makkelijk kunnen verbeteren als hij niet zat te slapen achter z'n stuur . :?
Massa heeft aangenaam verrast ; eigenlijk snapte ik aanvankelijk niet waarom hij nog een 2e poging deed terwijl ik enkel Alonso potentieel zag hebben om'm te verbeteren nadat die z'n 1e poging te wijd ging, maar dat ze beiden Webber achterhielden is wel 'n verassing .
Achter de top 6 had Shumi normaal de beste papieren voor 'n 7e maar omdat niemand 'n rondje afmaakte staat hij toch op p7 mét vrije bandenkeuze, Kobayashi had met z'n rondje af te maken dus op p7 gestaan al was hij pakken trager gereden op z'n hardere banden ... rare keuze :?:

Voor de race gaat de start weer veel bepalen : Op de long runs zijn de RedBulls volgens Massa nog altijd ongenaakbaar : http://www.autohebdo.fr/f1/f1/article-2 ... r-ferrari- alhoewel Button met z'n tire-management wel eens zou kunnen uitpakken op het bandenvretende Suzuka . Hamilton heeft door z'n foutje wel 1 set frissere softs die enkel 'n outlap gedaan hebben .
De start zie ik eerder Hamilton of zelfs Alonso Vettel gaan bedreigen dan Button of Massa die aan de vuile zijde van de baan starten .

Van achterop kan mogelijk ook nog dreiging komen ;
-Schumi heeft slechts 'n halve Q3 lap gedaan en mag met de hardere banden starten, in Q1 heeft die net als de top 6 met de hardere gereden ; dus liggen er nog 1 set nieuwe softs extra tov de top 6 én 1 set nauwelijks gebruikte softs opzij .
-Senna & Petrov hebben niet gereden in Q3 dus sparen zo 1 set softs uit + mogen ze kiezen met welk type band ze starten ; ze hebben in Q1 echter wel al'n set softs gebruikt ...
-Kobayashi mag ook kiezen en heeft in Q3 een halve ronde op de hards gedaan ; ook hij heeft in Q1 (de snelste) z'n tijd op softs gezet echter
-Sutil & Di Resta hebben nog kansen doordat ze in Q1 geen softs gebruikt hebben
-Perez heeft niet kunnen rijden in Q2 en Q1 met de hardere band gedaan dus die heeft daardoor nog flink wat bandentroeven wetende dat de Saubers lief zijn voor de bandjes !(let ook op Koba)
-Rosberg heeft niet kunnen rijden en daardoor nog 'n vracht verse banden voor de bandenvretende MGP
Als de top 6 binnenkomt om hun 1e setje softs in te wisselen gaan we mogelijk tot Sutil voor hun zien uitkomen omdat die langer kunnen doorgaan op hun hardere banden dus dat kan het leuk maken... :idea:

Het wordt interessant om zien wie van de top 6 eerst moet binnekomen met softs die op zijn(dan heb je een indicatie wie banden vreet en wie minder : ik gok op Button en Massa als bandenvriendelijke jongens), als we geen Pacecar hebben is er wel potentieel bij de start ;
Hamilton gaat er voor gaan let maar op, Alonso volgt mogelijk in z'n spoor ... Schumi ook ? Webber gaat z'n start weer missen en dan het leuke gegeven ; Hamilton & Massa staan naast mekaar op de grid :twisted: hoewel Massa aan de vuile zijde staat... :idea:

tenslotte Chapeau voor ons Jerommeke : Op'n circuit dat met Spa als moeilijkste wordt beschouwd is hij mooi Glock voor die nochtans z'n rondje als spot-on beschrijft :!:

Ik zit morgen om 8u voor de TV ! Vettel wordt kampioen, maar we gaan nog leuke races krijgen .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: F1 2011 geklep

za okt 08, 2011 15:23

De grid herschikt ; terecht vind ik Koba heeft 1 rondje gedaan weliswaar in de pitlane geeindigd maar toch, Schumi heeft'n poging gedaan maar wordt bestraft voor wat in mijn ogen een slapende Hamilton veroorzaakt heeft :?
Senna & Petrov die geen poging deden volgen daarna ;
-dus Koba start op p7 : die Japanners gaan uit de bol als de top 6 (als Webber al niet zich laat pakken vanop vuile zijde p6 en dan z'n kas opvreet tot DRS vrijgegeven wordt) hun softs komt inwisselen en Koba aan de leiding komt ! :!:
-Schumi op p8 en dus aan de vuile zijde van de baan
-Senna 1 plaats achteruit maar wel aan de propere kant = niet echt een nadeel lijkt me
-Petrov op p10 en aan de vuile zijde is hier wel in't nadeel

Schumi gaat dus niet 'n bedreiging vormen bij de start .

Ik gok op volgende doorkomst na bocht 1 : Hamilton voor Vettel, Alonso, Button, Massa, Koba, Senna, Schumi, Webber, Sutil & Petrov ... :idea:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: F1 2011 geklep

za okt 08, 2011 21:56

owja f1... helemaal vergeten

morgen dan maar weer vroeg opstaan
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: F1 2011 geklep

zo okt 09, 2011 13:06

vroeg opgestaan voor de race, aardige race met hier en daar een momentje..

jammer voor koba dat die een beroerde race reed, daarin tegen deed zijn temamaatje Perez onopvallend een geweldige race.
Alonso gewoon zoals gewoonlijk erg sterk, Button weer erg goed en Hamilton.... tja... Massa viel weer eens tegen en Vettel was betrouwbaar.

eigenlijk dus niet zo heel veel opvallende dingen
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Aukje&Bart
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 792
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 20:31
Locatie: Helmond

RE: F1 2011 geklep

zo okt 09, 2011 13:28

Saaie race but I love Jenson :D
In ons bezit;
Alfa 156 1.8ts sw 2006 facelift
Alfa 156 1.8ts 2001
Alfa 33 1.7 QV trackday project
Maserati Biturbo
Lancia Thema 8.32 Ferrari
Gehad;
Alfa 156 GTA
Alfa 155 2.5 v6
Alfa 33 1.4 IE
Alfa 33 Imola
Alfa 156 1.8

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: F1 2011 geklep

ma okt 10, 2011 10:36

Ik vond het best aangenaam om zien .

Button haalt't weer door z'n tiremanagement en wijsheid ; had hij nog een ererondje gereden had hij waarschijnlijk droog gevallen en aangezien je 2 Lit in je tank moet houden...
Ook bij de start is hij wijselijk van't gas afgegaan anders hingen Vettel & hij in de rails... in de podiumontvangstkamer (hoe noem je zoiets ?) gaf hij Vettel met 'n grote smile even 'n sneer, reed Hamilton op de plaats van Button lagen ze nu met 2 in't ziekenhuis ... De jongste generatie acht zich echt onkwetsbaar tot het eens echt goed fout gaat vroeg of laat .
Alonso heeft getoond hoe goed de DRS werkt toen hij voorbij Massa ging tenminste als het om wagens gaat die normaliter dezelfde top hebben ... Massa heeft de laatste 10 ronden achter Schumi gezeten want met DRS is de Ferrari op't rechte eind amper mee met de MGP zonder DRS . Eigenlijk zullen ze't bij Ferrari niet graag horen, maar de Mercedes & Renault motoren lijken mij de betere : niet enkel de RedBulls en McLarens zijn sneller op't rechte eind ook de MGP en Renaults ook de Force India's zelfs .

Het verhaal Hamilton-Massa gaat ook nog vonken geven : Hamilton excuseert zich zowaar dat hij Massa niet gezien had omdat z'n spiegels vibreerden :lol: Massa was weer terecht pissed-off omdat z'n race weer deels verknoeid was ook al reed hij z'n snelste rondje met de beschadigde vleugel, maar terwijl hij voordien net zoals Button 2 rondjes meer met de softs kon doen ging z'n laatste setje er sneller aan ...
Dit wordt nog leuk als ze mekaar weer tegenkomen .
Als Hamilton al die flaters niet doet dit jaar is Vettel nog geen kampioen, maar toch vind ik het leuk dat hij er blijft voor gaan .

Korea zie ik de Ferrari's weer helemaal voorin, India hopeloos achterop, Abu Dhabi & Brazilie doen ze ook mee maar Korea wordt de beste kans en wel hierom : http://www.formula1.com/news/headlines/ ... 12604.html
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: F1 2011 geklep

ma okt 10, 2011 10:50

over schumacher ging iedereen zeuren toen hij in Hongarije iemand naar het gras duwde, en nu hoor je niemand...
(ook mij niet, maar het is wel opvallend)

Dat op India de ferrari's niet goed zouden gaan betwijfel ik, mede omdat het een nieuwe baan is hebben de coureurs een iets grotere invloed op de prestaties (nog geen data bekend).

En tja, Massa heeft veel, heeeel veel pech maar aan de andere kant begin ik steeds meer te twijfelen of ze hem niet beter kunnen wisselen met Perez. Die jonge heeft misschien nog niet zo veel punten gescoord en in de kwalificatie moet hij echt nog iets constanter worden, maar in de race is hij wel erg sterk (waar juist Massa wat laat liggen).

Hamilton zonder fouten zou denk ik niet boven Button staan, Button is wat mij betreft de verrassing van het jaar! Ik had niet verwacht dat hij Hamilton te kijk zou zetten!
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
RalfUittenhout
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: vr nov 12, 2010 22:12
Locatie: Urmond

RE: F1 2011 geklep

ma okt 10, 2011 12:10

Ik had het ook terecht gevonden als Vettel een drive-trough had gekregen, sowieso verdient maar vooral leuk voor de wedstrijd, als we pit stops niet meerekenen heeft vettel nog geen 20 inhaalacties hoeven plaatsen dit jaar.
Er zijn coureurs voor minder bestraft. Hamilton daarentegen verdedigde zijn lijn, heeft hij recht op. Wordt tijd dat die massa eens stopt met huilen, als hij en zn engineer vuil spel spelen (on board radio singapore) verdient hij het niet meer om voor een top ploeg te rijden, dat is ferrari onwaardig (maar goed dat waren de team orders vorig jaar ook)
Verder heeft button verdiend gewonnen, en het zou me niets verbazen als we der michael nog een keer op het podium gaan zien, hij gaat steeds beter rijden.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: F1 2011 geklep

ma okt 10, 2011 12:17

Hamilton daarentegen verdedigde zijn lijn, heeft hij recht op.
ben ik niet met je eens, Massa zat ernaast en Hamilton rijdt tegen hem aan... Daarnaast zat Massa juist op de ideale lijn en had Hamilton de binnenkant van de bocht...
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: F1 2011 geklep

ma okt 10, 2011 12:46

Inderdaad, Massa zat er al zo goed als helemaal naast: http://www.youtube.com/watch?v=u2ZqWRAHbrY

Waar ik het wel mee eens ben is dat Massa bij Ferrari plaats zou mogen maken voor iemand met meer talent. Massa rijdt echt niet slecht, maar hij haalt in tegenstelling tot Alonso bij lange na niet uit de Ferrari wat erin zit.

Vettel's actie bij de start kon niet goed door de beugel. Ik denk dat er over Vettel ook meer zou worden gepraat wanneer dit soort geintjes regelmatiger voor zou komen. Er is een verschil tussen een incident en een patroon, zoals je destijds bij Schumi zag en nu ook bij Hamilton. Ik denk eigenlijk dat Button ook wel anders gereageerd zou hebben wanneer dit regelmatiger voor zou komen.

Button heeft inderdaad verdiend gewonnen. Ik raak steeds meer onder de indruk van hem, meer nog dan toen hij voor Brawn reed. Toen reed hij natuurlijk ook goed, maar toen maakte in mijn beleving de auto het grootste verschil. Nu doet hij het meer op eigen kracht (al is de McLaren natuurlijk niet bepaald langzaam) en laat hij mooiere dingen zien.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
RalfUittenhout
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: vr nov 12, 2010 22:12
Locatie: Urmond

Re: RE: F1 2011 geklep

ma okt 10, 2011 12:54

Hamilton daarentegen verdedigde zijn lijn, heeft hij recht op.
ben ik niet met je eens, Massa zat ernaast en Hamilton rijdt tegen hem aan... Daarnaast zat Massa juist op de ideale lijn en had Hamilton de binnenkant van de bocht...
Dat klopt, maar dat is het hem nou juist, de 'leider' mag zijn lijn verdedigen, zolang als massa hem nog met zn neus voorbij is mag hamilton verdedigen, zo gaat dat altijd. Wel zou het van hamilton netjes zijn om ruimte te geven. Dat geef ik toe.

Terug naar “Het Forum Café”