Onbegrijpelijk hoe ze een betere uitgangspositie t.o.v. Vettel toch verknoeien .
Na de Pacecar bleven Hamilton en Webber in't spoor van Vettel tot ze mekaar gingen in de wielen rijden .
Dat Webber al z'n kansen vergooide daar waar hij als enige van de top 3 op de hardere softs stond ipv van de supersofts van Vettel, Hamilton & ook Button . Toch ging Webber gelijk met Hamilton binnen nog voor Vettel ; onbegrijpelijk .
Ook Massa & Alonso gingen op softs veel vroeger binnen dan Vettel op z'n supersofts en gaven zo een pak voordeel weg, zeker Massa die nog een paar ronden vroeger binnenging en zo nog eens een pak tijd verspeelde met weer inhalen . Alonso maakte de betere keuze door langer op z'n softs door te rijden en zo ook z'n laatste setje softs 3 ronden minder moest belasten . Voor Massa binnenkwam was die 2 seconden weggereden van Alonso...dus
buiten DRS-bereik .
Toen Alonso vlak voor Massa weer de baan opkwam had Massa het beste uit z'n banden al gehaald om weer z'n positie te heroveren en op 'n paar ronden was hij 6 seconden op Alonso kwijt tot ook die z'n versheid uit de banden gereden had en het tempo gelijkbleef.
Rosberg was voor de Ferrari's weer de klip die veel terreinverlies opleverde maar de Safetycar deed dat deels teniet .
Het was mooi om zien dat Alguersuari met de Toro Rosso wél makkelijk voorbij de MGP van Rosberg kwam terwijl de MGP duidelijk de snelste is op't rechte eind normaliter en zoals geweten heeft de Toro Rosso Ferrari-power ...
Het is droevig hoe de concurrentie Vettel telkens weer de bovenhand laat nemen ook al werkt de Safety Car in z'n nadeel (Vettel op Supersofts, Webber en de Ferrari's op Softs met achterstand tot niks herleid... McLarens ook op Supersofts maar met minder rondjes gedaan) .
Na een onmogelijke beoordeling met regen vorig jaar en nu vrijdag, blijkt ook Korea een Tilke gedrocht waar amper inhalen mogelijk is ondanks een ellenlange rechte lijn voor DRS-aktie .
Hopelijk wordt India niet zo'n zoveelste nieuwkomer met 'n karakterloos tracé . De beste Tilke creatie Turkije voeren ze dan weer af
Ferrari heeft duidelijk de Focus op 2012 gelegd, McLaren fixeert nog iets meer op 2011 omdat ze winstkansen hebben, RedBull blijft dominant en met Vettel altijd gelukkig in z'n keuzes maar dat ze Webber op z'n beter geschikte softs even vroeg laten binnenkomen als Hamilton in z'n spoor is onbegrijpelijk voor mij
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .