ik zou het sowieso niet gaan doen omdat hij dan meer waard zou kunnen zijn.
alleen omdat ik het zelf mooi vind, het heeft wel wat aparts als ik met 180 voorbij kom vliegen in de "service wagon".....
Als de SW van voor 1993 is red je het wel met de keuring. Als hij van 1993 of later is zul je echt een kat moeten hebben en <0,5% CO.hopelijk komt de SW dan door de keuring, want het CO zal wel iets hoger zijn dan standaard.....
is van 1994 dus moet een kat onder, ik maak het stuk waar de kat normaal zit wel "uitwisselbaar" zodat voor de keuring de kat er onder kan.Als de SW van voor 1993 is red je het wel met de keuring. Als hij van 1993 of later is zul je echt een kat moeten hebben en <0,5% CO.hopelijk komt de SW dan door de keuring, want het CO zal wel iets hoger zijn dan standaard.....
Is nieuw dit jaar.Wat ze volgend jaar doen is altijd weer een verrassing.Hee, dat wist ik dan weer niet, dat je tot 1996 geen kat hoeft te hebben.
vandaag dus het stuurhuis gedaan, maar de motor hoefde er niet uit....Dat is niet helemaal waar Yuri. De hoeveelheid uitstoot is per auto afhankelijk en staat op het kentekenbewijs onder de noemer U9.
Daarbij gaat het niet alleen om de uitstoot. Als de keurmeester erg vervelend wil doen moet hij ook echt kijken of er een geregeld uitlaatsysteem
aanwezig is met de bijbehorende onderdelen. Onze Fiesta is van 1990 met een U9 vermelding en je gaat gewoon aan de kast hoor...
Ik zou trouwens gewoon met de oude motor APK regelen zodat je een jaar kan klooien met de afstelling van je nieuwe motor. Zodat je ook een stukje
kan rijden zonder risico op een bon in je afstel procedure. Daarbij als je aan de meter moet met een niet afgestelde motor het ook erg lastig word.
ik ben al aan het overleggen met Squadra...Is nieuw dit jaar.Wat ze volgend jaar doen is altijd weer een verrassing.Hee, dat wist ik dan weer niet, dat je tot 1996 geen kat hoeft te hebben.
Met carbs gaat dit "een uitdaging" worden. Met injectie zal je moeten gaan chippen, als je grotere kleppen en snelle nokkenassen hebt geplaatst. Dat moet dan sowieso wel, maar voor de APK gaat het een uitdaging worden om je emissies voor elkaar te krijgen onder het toerenbereik waar die nokkenassen en kleppen op gekozen zijn.
U9 op het kentekenbewijs van een auto van voor 1-1-93 betekent toch wel nog steeds 0,5% CO neem ik aan? Ook al zit er geen kat onder?Ik zal het nog maar eens uitleggen.
Kentekenvermeldingen zijn voor de APK niet meer van belang.
Er word van een keurmeester verwacht dat hij/zij enige verstand heeft van auto's.
Indien er geen lambda en kat aanwezig zijn,zijn er andere emissie eisen(tot 31-12-92 3,5% CO stationair) dan wanneer er wel een lambda en een kat aanwezig zijn(0,5%CO stationair).
Onprettig punt hierin,is dat Jorrit zijn auto van 1993 is,en dat vanaf 1-1-93 een 4gas meting verplicht is.
Dan moet de auto bij een verhoogd toerental voldoen aan een Maximaal CO van 0,3% en een lambda waarde tussen de 0,97 en 1,03.
Volgens het mooie APK boek,is er tot 1-1-96 geen kat verplicht,maar die kan je wel helpen om op toeren je uitstoot te halen.
ja als het goed is wel, en ik heb ook u9 op kenteken....U9 op het kentekenbewijs van een auto van voor 1-1-93 betekent toch wel nog steeds 0,5% CO neem ik aan? Ook al zit er geen kat onder?Ik zal het nog maar eens uitleggen.
Kentekenvermeldingen zijn voor de APK niet meer van belang.
Er word van een keurmeester verwacht dat hij/zij enige verstand heeft van auto's.
Indien er geen lambda en kat aanwezig zijn,zijn er andere emissie eisen(tot 31-12-92 3,5% CO stationair) dan wanneer er wel een lambda en een kat aanwezig zijn(0,5%CO stationair).
Onprettig punt hierin,is dat Jorrit zijn auto van 1993 is,en dat vanaf 1-1-93 een 4gas meting verplicht is.
Dan moet de auto bij een verhoogd toerental voldoen aan een Maximaal CO van 0,3% en een lambda waarde tussen de 0,97 en 1,03.
Volgens het mooie APK boek,is er tot 1-1-96 geen kat verplicht,maar die kan je wel helpen om op toeren je uitstoot te halen.