Probleem bij de basis aanpakken.
Dus bij de pomp eerst betalen dmv pin, of met echte cash dmv een flappenslikker alá italie.
Ben je toch klaar, simpeler kan t niet.
Gr. Wim.
Dat zal ook niemand bestrijden lijkt me, maar de eerste reacties alsof de politie iets volkomen idioots had gedaan waren nogal voorbarig.(...) Maar dat sluit de verantwoordelijkheid die de politie heeft bij het afwegen van het risico natuurlijk niet uit! Die verantwoordelijkheid is er net zo goed. (...) Ik zeg daarmee niet bij voorbaat al dat de politie schuldig is, maar wel dat er wel degelijk een reden is om er een grondig onderzoek aan te besteden.
En als er daadwerkelijk een file staat, er een ongeval is of als er een brug openstaat ???.Ik kan hier een compleet boekwerk aan wijden, 'het wel en wee' van de politie. En iedereen kan gegarandeerd een hoofdstuk bijdragen. Gaan we niet doen. Waar ik wel bij stil wil staan zijn de gebeurtenissen van afgelopen zondag. Het (op)pakken van een benzinedief loopt zodanig uit de hand, dat het een leven kost. Een vader, een zoon, een broer, hoe dan ook...een onschuldige niets vermoedende burger beroofd van het leven. Nu waren het de benzinedieven die op de vlucht waren, maar het had net zo goed een niet oplettende weggebruiker kunnen zijn, welke achterop de plots ontstane file rijdt.
Waar ik met dit topic naar toe wil, wat vinden jullie van filefuiken?? Jouw leven in de waagschaal om boeven te vangen? Mijn mening: banaal en bovenal not done. Er moet vast en zeker wel een effectievere methode te bedenken zijn om boeven in te lijven dus waarom onschuldige burgers betrekken hiermee? In dit geval had een volgauto/burgerauto ingezet kunnen worden om de benzinedieven aan te houden op het moment dat ze stilstonden aan de verkeerslichten en geen kant meer opkonden of aankwamen bij de plaats van bestemming. Waarom kiezen voor deze opzichtige manier van achtervolgen met alle gevolgen van dien??
Lees ook het negatief advies: Negatief advies in de wind geslagen!
Wanneer er een normale file staat heb je ook een gevaarlijke situatie, maar dat is toch geen argument om er verder niet over na te denken of je zo'n situatie wel bewust moet creëren?En als er daadwerkelijk een file staat, er een ongeval is of als er een brug openstaat ???.
Benaderen we de zaak niet van de verkeerde kant???
Tuurlijk is een benzinedief geen dode waard,NOOIT, maar is het dan beter om de benzinedief ter plekke te elimineren? Kan hij geen schade meer aan derden toebrengen......De vingers wijzen in dit geval duidelijk de verkeerde kant op, maar ja, tis NL he..
Over lekker makkelijk gesproken. Iedereen die kritiek heeft had moeten reageren op een voorval dat jij zelf ook niet hebt meegekregen. Wat klopt er hier niet?aangetoond dus dat er goede ervaringen zijn met creeren van een file. maar dan gaat het mis en dan is er ineens van alles mis mee... zo typisch nederlands....Iedereen die het zo goed weet had moeten ageren toen die Porscherijder op dezelfde manier gepakt werd...maar toen hoorde je ze niet denk ik (heb het niet meegekregen destijds moet ik eerlijk bekennen..). snap steeds beter dat er voor gekozen is trouwens. Zoooo makkelijk om achteraf te oordelen. Was het goed gegaan had iedereen het een prima middel gevonden...
Omdat de politie de situatie BEWUST veroorzaakt. Zo moeilijk is dat toch niet?Stel, de file werd veroorzaakt door een trucker met een lekke band. Is deze chauffeur dan verantwoordelijk voor de dode?
Is je antwoord "neeeee, natuuuurlijk niet", vraag je dan af waarom in hemelsnaam hier de politie ineens wel verantwoordelijk voor zou zijn.
Het is gewoon de schuld van de doorrijder, moge hij / zij lang het gevang in gaan.
Hiermee zeg je precies dat het een normaal risico is en geen bijzondere situatie. Het gaat om een sterke vorm van schuld. Als men vindt dat hiet sprake is van schuld en/of grove schuld, hoe dienen we dan om te gaan met mensen die met een lege tank langs de weg staan of in een gebrekkige auto rijden. Meteen zwaar veroordelen ipv een "Prentje"van een paar tientjes?? Ik wil nog best verder gaan: Zeur dan absoluut niet meer over een aantal vormen van verkeersboetes want die zijn er jiuist voor bedoeld om mensen te wijzen op het feit dat zij verkeersgevaarlijk gedrag vertonen. Preventie heet dat. Ik blijf deze discussie meten met verschillende maten vinden. Over dit geval mag best worden nagedacht. Natuurlijk is het triest, maar in de discussie wordt vergeten hoe vaak deze methode wel bijzonder effectief is gebleken. Vergeet ook niet dat de doorrijder in dit geval de zwakke schakel is. Ik ben benieuwd wat voor "staat van dienst" deze knakker heeft......oa: .Heeft ie wel een rijbewijs??Wanneer er een normale file staat heb je ook een gevaarlijke situatie, maar dat is toch geen argument om er verder niet over na te denken of je zo'n situatie wel bewust moet creëren?En als er daadwerkelijk een file staat, er een ongeval is of als er een brug openstaat ???.
Benaderen we de zaak niet van de verkeerde kant???
Tuurlijk is een benzinedief geen dode waard,NOOIT, maar is het dan beter om de benzinedief ter plekke te elimineren? Kan hij geen schade meer aan derden toebrengen......De vingers wijzen in dit geval duidelijk de verkeerde kant op, maar ja, tis NL he..