Hiermee zeg je precies dat het een normaal risico is en geen bijzondere situatie. Het gaat om een sterke vorm van schuld. Als men vindt dat hier sprake is van schuld en/of grove schuld, hoe dienen we dan om te gaan met mensen die met een lege tank langs de weg staan of in een gebrekkige auto rijden??. Meteen zwaar veroordelen ipv een "Prentje"van een paar tientjes?? Ik wil nog best verder gaan: Zeur dan absoluut niet meer over een aantal vormen van verkeersboetes want die zijn er jiuist voor bedoeld om mensen te wijzen op het feit dat zij verkeersgevaarlijk gedrag vertonen. Preventie heet dat. Ik blijf deze discussie meten met verschillende maten vinden.Wanneer er een normale file staat heb je ook een gevaarlijke situatie, maar dat is toch geen argument om er verder niet over na te denken of je zo'n situatie wel bewust moet creëren?En als er daadwerkelijk een file staat, er een ongeval is of als er een brug openstaat ???.
Benaderen we de zaak niet van de verkeerde kant???
Tuurlijk is een benzinedief geen dode waard,NOOIT, maar is het dan beter om de benzinedief ter plekke te elimineren? Kan hij geen schade meer aan derden toebrengen......De vingers wijzen in dit geval duidelijk de verkeerde kant op, maar ja, tis NL he..
Over dit geval mag best worden nagedacht. Natuurlijk is het triest, maar in de discussie wordt vergeten hoe vaak deze methode wel bijzonder effectief is gebleken. Vergeet ook niet dat de doorrijder in dit geval de zwakke schakel is. Ik ben benieuwd wat voor "staat van dienst" deze knakker heeft......oa: .Heeft ie wel een rijbewijs??