Er wordt een vraag gesteld. Zo kort er op dat de auto's elkaar raken is kennelijk te dichtbij. De vraag was dus: wanneer is de afstand groot genoeg?Gezien de daders de politie getoucheerd hebben, reden ze net iets wat korter op, naast, voor de daders dan de meters die jij hier noemt. Blijf wel bij de feiten.- Wat is opjagen? Op 500 meter achter de verdachte blijven rijden? Op 1 km afstand? wanneer houdt opjagen op?
Wie het verhaal van de zoon in Nieuwsuur heeft aangehoord: de politie probeerde de vluchtauto met meerdere politievoertuigen in te sluiten (zijn versie, kan niet bepalen of het de feiten zijn). Dat insluiten wordt een beetje moeilijk als je op afstand volgt.
Het gaat mij te ver hier van 'overlevingsmechanisme' van de voortvluchtige te spreken. Ik kan me dat nog een beetje voorstellen bij een verlaten van het plaats ongeval. Maar iemand die gestolen kentekenplaten monteert om benzine te jatten is niets minder dan een crimineel die geen verantwoording wenst te nemen voor zijn daden.
En de appel valt niet ver van de boom, zo blijkt uit het interview.