Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

Re: RE: Progetto Milano Gold 2,5QO

wo okt 26, 2011 09:35

Om maar weer eens ontopic te gaan:
Vanmiddag na mn werk heb ik bij het postkantoor mn ontsteking opgehaald.
Nu moet ik alleen nog ff een bobine hebben,weet iemand of die toevallig hetzelfde is als van een 4cilinder?
Ik heb namelijk nog ergens een bobine van mn ie blok liggen.
Fototje van het aangekochte spul:
Afbeelding
Sander, waarom helemaal uit America?? Ik heb dozen vol van die rommel liggen hier voor weinig :roll:

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: Progetto Milano Gold 2,5QO - Ontsteking Binnen

wo okt 26, 2011 14:13

Uit Amerika omdat ik zeker wou zijn dat het van een Milano komt.
Ik heb nog wel een V6 bobine nodig,voor weinig.
Kan je die meenemen naar Zandvoort zondag Richard?
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: Progetto Milano Gold 2,5QO - Ontsteking Binnen

wo okt 26, 2011 14:30

Zekers wel, ga ik doen.
Die ontstekingsdelen zijn overigens niet anders als de europese modellen hoor :wink:

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Progetto Milano Gold 2,5QO - Ontsteking Binnen

wo okt 26, 2011 16:22

Zit er geen vervroeging in met andere curves dan voor een 3.0?

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: Progetto Milano Gold 2,5QO - Ontsteking Binnen

wo okt 26, 2011 17:19

Ik bedoel voor een 2.5 heb ik ook liggen. Of de vervroeging van een 2.5 anders is als van een 3.0 weet ik eigenlijk niet, wel hebben ze verschillende ECU`s, dus waarschijnlijk zit er hier en daar wel verschil.

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: Progetto Milano Gold 2,5QO - Ontsteking Binnen

wo okt 26, 2011 18:32

wat is er anders aan de bobine dan? een schuifstekkertje meer of minder?
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: Progetto Milano Gold 2,5QO - Ontsteking Binnen

wo okt 26, 2011 22:19

Nee, oogjes met moertjes ipv. schuifstekkertjes. Je kunt natuurlijk de stekkers van de bekabeling afknippen en andere stekkers monteren maar origineel laten is mooier natuurlijk, het oog wil ook wat he :wink:

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Progetto Milano Gold 2,5QO - Ontsteking Binnen

do okt 27, 2011 09:21

Ik bedoel voor een 2.5 heb ik ook liggen. Of de vervroeging van een 2.5 anders is als van een 3.0 weet ik eigenlijk niet, wel hebben ze verschillende ECU`s, dus waarschijnlijk zit er hier en daar wel verschil.
Ah, kijk. Dat maakt het wel wat bijzonderder natuurlijk.

Ik weet niet of de vervroeging niet in het "blokje" zit of in iets in de verdeler. Een jetronic doet niets met de ontsteking, dus die curve moet ergens vandaan komen.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8876
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Progetto Milano Gold 2,5QO - Ontsteking Binnen

do okt 27, 2011 12:28

De curve zit in het blokje. Op het alfabb is er een enorme discussie over de vermeende verschillen tussen de 2.5 en 3.0 ontstekingsblokjes. Helaas heeft niemand curves paraat, maar wel veel links naar Bosch L-Jetronic gerelateerde informatie. Gek genoeg staat er zelfs in het Bosch L-Jetronic manual eigenlijk niets over ontstekingsvervroeging, maar alleen over mengselaanpassing. Het 'blokje' lijkt dus in meerdere opzichten een toevoeging.

Ik heb hier 2 verschillende blokjes liggen waar ik de herkomst niet 100% zeker kan herleiden (ik ben er wel aardig van overtuigd dat het Alfa-delen zijn), onderdeelnummers 0 227 921 001 en 0 227 100 017. De eerste heeft 9 aansluitpinnen (1 stekker van 6, en 1 stekker van 3). De tweede heeft slechts 6 pinnen (dezelfde stekker van 6 als het eerste kastje). De pin-nummers voor de stekkers staan op de kastjes en komen weer niet overeen :roll: In de Bosch-catalogus staan deze onderdelen als 'uitlopend artikel' zonder applicatie. Dat schiet dus ook niet op :lol:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 651
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Wilp

RE: Progetto Milano Gold 2,5QO - Ontsteking Binnen

do okt 27, 2011 23:47

De blokjes (en bobines) van mijn 2.5 QV (europese model) en mijn 1.8 carbs zijn exact hetzelfde en hebben nummer 0 227 100 111. Heb ze voor een testje ook al eens omgewisseld.
Verder heb ik een reserve bobine unit liggen en die komt van een 2.5 milano, met ook hetzelfde onderdeelnummer.
Alfa75 1.8 ‘86 -- 1750 Berlina ‘71 -- 159 SW 2.0jtdm '11

Sergio156
Member
Member
Berichten: 141
Lid geworden op: vr jun 20, 2008 20:14
Locatie: amsterdam

Re: RE: Progetto Milano Gold 2,5QO - Ontsteking Binnen

vr okt 28, 2011 11:27

Uit Amerika omdat ik zeker wou zijn dat het van een Milano komt.
Ik heb nog wel een V6 bobine nodig,voor weinig.
Kan je die meenemen naar Zandvoort zondag Richard?
als het een milano is dat had je hem uit Milaan moeten laten komen, bij een america zou de onstekening waarschijnlijk wel uit Amerika moeten komen :D
alfa 156 1.8 t.s.
alfa 75 Qv

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Progetto Milano Gold 2,5QO - Ontsteking Binnen

vr okt 28, 2011 12:36

Als ik naar de aansluitingen op de vonkversterker kijk, lijkt het me niet dat daar een vervroegingscurve in zit. Die zou dus in de verdeler moeten zitten lijkt me?

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8876
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Progetto Milano Gold 2,5QO - Ontsteking Binnen

vr okt 28, 2011 16:41

Er zit toch nog een extra 'kastje' in de Milano, tegen de rechter A-stijl in het interieur? Dat zit er bij een 3.0 America in ieder geval wel, en bij een 2.5QV (Europa-spec) weer niet.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6904
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Progetto Milano Gold 2,5QO - Ontsteking Binnen

vr okt 28, 2011 19:11

Volgens mij had je twee verschillende types. Eentje met een gewone mechanische vervroeging en eentje met een ontstekingscomputertje.

Als er een vervroeger oid in dat kastje zou moeten zitten zou de stroomverdeler verder leeg kunnen zijn op de Hallsensor na. Meestal zit er nog iets onder de Hallsensor, een vervroegingsmechaniek... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: Progetto Milano Gold 2,5QO - Ontsteking Binnen

vr okt 28, 2011 19:32

hmmm, in de manual van de 3.0v6 hebben ze het duidelijk over de ignition advance module (kastje tegen de wand van de bijrijder langs de l-jet) en zie je ook een vacuum vervroeger in de verdeler.

pagina 05-25 tm 05-28

Ik denk dat het er mee te maken heeft dat anders de spleet in de verdeler te groot wordt tussen beide electrodes. Dus dan regelt de vacuum vervroeging de grote stap in voorontsteking en het kastje nog kleine correcties daarop.
Laatst gewijzigd door gtv-racer op vr okt 28, 2011 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Terug naar “Projecten”