topic even doorgelezen, en ik vraag me een aantal dingen af:
-waarom wordt er zoveel rekening gehouden met de crimineel ? Hij pleegt een bewust een strafbaar feit, krijgt een stopteken en besluit door te rijden. Politie ziet tijdens de achtervolging dat ze achter een Ford Focus rijden die getransformeerd is tot Fiat Punto, de kentekenplaten zijn dus ook vals. Dan wordt er nog wat geduwd tussen de crimi en de politie. Je kan niet zeggen dat de politie niet duidelijk kenbaar heeft gemaakt dat juist hij moet stoppen. Dan raakt de crimi in paniek ? Gelul van een dronken aardbei die crimi baalt, die is niet inpaniek, die heeft over een half uur een afspraak voor het plegen van het volgende strafbare feit. Vind ik derhalve niet zo belangrijk, dat is zijn probleem en daar kiest ie zelf voor.
-Dan gaat ie met 180, of weet ik veel hoe hard zo'n Ford gaat, op de vlucht voor de politie. Das bekend, hebben we niet een paar maanden geleden gezien wat daar van kan komen ? Toen reed iemand een jong gezin uit Rotterdam de dood in.
-De politie heeft ook tot taak de maatschappij te beschermen tegen dit soort randdebielen. Het is zeer triest dat dit een onschuldig slachtoffer kost, echter als je dit soort figuren zonder geweten laat rijden roeien ze 10km verderop een langs de weg wandelende groep padvinders uit.......................
-Ik zou er niets op tegen hebben dat er binnenkort bij dit soort kakkerlakken bekend is dat als je dit soort feiten pleegt, de politie een stopteken geeft, jij niet stopt, de politie jou binnen heel korte tijd met een shotgun achter het stuur vandaan schiet voordat jij onschuldigen voor eeuwig beschadigd. Dan hebben de bijrijders ook meteen een reden om hem snel te overtuigen toch maar te stoppen.
Soms is er ff geen tijd om op de snelweg met 180 te polderen om in goed overleg een afgewogen een beslissing te nemen die ze ook even plenair bespreken alvorens uit te voeren. Dat is politiek en politiek en het doel van de politie = hulp verlenen /waarheidsvinding bijten elkaar nogal. O ja een rapport van 10 jaar geleden over de filefuik ? Zeker dezelfde werkgroep die vond dat de financiele basis van Europa stond als een huis.......
gr Ron
bis bis bis, spot on!!! het zou eens afgelopen moeten zijn met dat eeuwige slappe ge-ouwehoer, en dan krijg zo'n kaffer een taakstraf van 200uur
(waar die wegens gebrek aan controle ook zo onderuit komt.......)