WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: 75 TS-C in de kreukels...

do nov 03, 2011 08:26

Zoals ik het in het eerste filmpje zie, lijkt het toch alsof de 147 rechtsvoor uit balans raakt doordat Slinger z'n lijn volgt en nog net met z'n achterbumper de voorbumper van die 147 raakt.
Dat is in ieder geval niet aan de orde, zoals duidelijk te zien is op de onboard beelden bij Serge op http://www.scuderia-hscorse.nl/ .
Mijn tweede suggestie, moeten corrigeren om Slinger niet te raken en daardoor uit balans raken, lijkt wel het geval te zijn als je het onboard filmpje van Serge bekijkt. Als ik de weersomstandigheden tijdens de race bekijk, was het asfalt waarschijnlijk ook erg koud en niet heel stroef meer, want een paar regendruppeltjes helpen niet.

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: 75 TS-C in de kreukels...

do nov 03, 2011 09:16

lift-off oversteer, op zich niet nodig, maar goed, doordat slinger m wat afknijpt iets gas terug genomen, dan geen temperatuur rechtsachter en dan is er geen houden meer aan ... nota bene op het stroevere stukje asfalt, daar is grip zat.

nogmaals, die achterbanden zijn niet op temperatuur, zie je ook aan die witte 147, die stapt ook heel gemakkelijk weg aan de achterkant in die paar bochten waar Serge erachter zit.
Echt, een 147 moet je volle aandacht aan de temperatuur in de achterbanden besteden in de opwarmronde...
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS-C in de kreukels...

do nov 03, 2011 10:00

Zoiezo vind ik dat we met de S.I. de opwarmronde altijd in een slakkengang doen...

Gebruikersavatar
toyo 888
Full Member
Full Member
Berichten: 314
Lid geworden op: zo sep 07, 2008 02:00

Re: RE: 75 TS-C in de kreukels...

do nov 03, 2011 19:36

Zoiezo vind ik dat we met de S.I. de opwarmronde altijd in een slakkengang doen...
dan gestagneerd er ergens iets !! want ik rij toch fors door zodat de volgers snelheid genoeg krijgen om de boel op te warmen. en sta ongeveer nog een kleine 5 minuten
op de startrij voor dat ik in het achter veld via mij spiegel zie dat het vrij word gegeven en de starter weg loopt.

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: RE: 75 TS-C in de kreukels...

do nov 03, 2011 21:07

Die volvo's rijden alsof er geen gele vlag was... Trouwens, met zo'n klapper (auto verspert een deel van de baan (nota bene uitkomen ideale lijn) was dubbel geel ook gerust gerechtvaardigd....

Ik neem aan dat vd Pavert wedstrijdleiding deed? Misschien een evaluatie van deze klapper met dit dubbele startveld?
Ik ben bij Martin geweest Marc,

Ook de herstart met het complete Volvo veld voor ons vondt ik nergens op slaan... Ik snap dat hun ook racen, maar het is om ongelukken vragen om de Alfa's daar zo achter te laten starten.

Wij moesten meteen door dat veld heen ''baggeren'' :?
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

Re: RE: 75 TS-C in de kreukels...

do nov 03, 2011 23:07

Die volvo's rijden alsof er geen gele vlag was... Trouwens, met zo'n klapper (auto verspert een deel van de baan (nota bene uitkomen ideale lijn) was dubbel geel ook gerust gerechtvaardigd....

Ik neem aan dat vd Pavert wedstrijdleiding deed? Misschien een evaluatie van deze klapper met dit dubbele startveld?
Ik ben bij Martin geweest Marc,

Ook de herstart met het complete Volvo veld voor ons vondt ik nergens op slaan... Ik snap dat hun ook racen, maar het is om ongelukken vragen om de Alfa's daar zo achter te laten starten.

Wij moesten meteen door dat veld heen ''baggeren'' :?
Het blijft een lastig te combineren startveld; een clupje gelijkwaardige volvo's en dan langzamere en snellere alfa's. Vreemd dat de volvo´s voor jullie moesten starten, eigenlijk onlogisch.

Maar dat filmpje van die baanposten zou je best kunnen opsturen; het is toch raar als er 4 auto's op elkaar staan, dat er dan enkel geel, vrij laat ook nog, wordt gegeven. Daarnaast; die volvo´s doen net of er geen geel is, ook daar zou je wat mee kunnen doen in de toekomst, zo lijkt me. Martin is altijd erg van de veiligheid.
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: RE: 75 TS-C in de kreukels...

do nov 03, 2011 23:28

want ik rij toch fors door zodat de volgers snelheid genoeg krijgen om de boel op te warmen. en sta ongeveer nog een kleine 5 minuten op de startrij
En dan zijn je bandjes weer koud.... Duurt veel te lang, of niet?

Gebruikersavatar
christiaan
Member
Member
Berichten: 243
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 01:08
Locatie: nabij Den-Haag

RE: 75 TS-C in de kreukels...

do nov 03, 2011 23:43

Bij een van de eerste gecombineerde race's met de Alfa's en Volvo's was ik aanwezig met mijn Bertone , de eerste Volvo die ik tegenkwam beukte zo in mijn zijkant onder het motto van de kwibus in een pipo de clown racepak die uit een kippehok kwam kruipen, sorry ik zag je helemaal niet hoor.
Gelijk de laatste keer , die Volvo's kunnen beter op Valkenswaard gaan rijden of bij Andre van Duin de caravanrace gaan doen.
Was toen al een hele discussie wie eerst mocht starten op een of andere manier dachten die Volvo lui dat ze als eerste moesten, heb er toen persoonlijk op aangedrongen , bij Martin, om dat niet te doen.
Doodzonde van juist die 147 , dat het gebeurd is begrijpelijk zeker als je "nieuwig" in zo'n auto zit , dat het daarna helemaal uit de klauwen loopt is de combinatie van wilde Volvo lui en een rammelig vlaggenvertoon.
Ook onervarendheid speelt een belangrijke rol.
je moet gewoon nog meer gas geven.

Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

RE: 75 TS-C in de kreukels...

vr nov 04, 2011 14:39

Bij de Sakers waren bij de start er ook al 6 op elkaar geklapt ! Zou het te maken hebben met zoveel mogelijk in korte tijd te laten rijden? Baanposten blijft ook altijd een hot issue, waren ze allemaal wel bezet? Merk ook vaak dat als het veld wat door elkaar begint te raken [lappen] dat ze vanf de kant echt niet meer weten hoe het in elkaar steekt.

Dubbel veld moet idd veel tijd van het starten tussen zitten, weet niet hoe het met deze race was maar als ik er van uit ga dat die 147 en de 155 van Slinger toch een aardige voorsprong moeten hebben gehad in rij-tijd, dan zaten de volvo's er te dicht achter.

Denk iid ook dat het een combinatie van dingen was maar ik denk wel de de 147 even moest liften voor Slinger, welke op zich best de ruimte liet, en waarschijnlijk beter de curb had kunnen opzoeken, want dat is daar net een velvelend stuk asvalt. Met het liften wordt de achterkant net wat lichter en als je dan al wat minder grip hebt is het zo bekeken. Maar de angel zat em niet in dat voorval maar in de kort daarop aanstormende Volvo horde die toch wat over enthousiast met ze'n alle voor posities aan het vechten zijn. Jamer-jammer-jammer, die Blauwe 147 vond ik echt wel mooi geworden :cry:
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: RE: 75 TS-C in de kreukels...

vr nov 04, 2011 16:27

Bij een van de eerste gecombineerde race's met de Alfa's en Volvo's was ik aanwezig met mijn Bertone , de eerste Volvo die ik tegenkwam beukte zo in mijn zijkant onder het motto van de kwibus in een pipo de clown racepak die uit een kippehok kwam kruipen, sorry ik zag je helemaal niet hoor.
Gelijk de laatste keer , die Volvo's kunnen beter op Valkenswaard gaan rijden of bij Andre van Duin de caravanrace gaan doen.
Was toen al een hele discussie wie eerst mocht starten op een of andere manier dachten die Volvo lui dat ze als eerste moesten, heb er toen persoonlijk op aangedrongen , bij Martin, om dat niet te doen.
Doodzonde van juist die 147 , dat het gebeurd is begrijpelijk zeker als je "nieuwig" in zo'n auto zit , dat het daarna helemaal uit de klauwen loopt is de combinatie van wilde Volvo lui en een rammelig vlaggenvertoon.
Ook onervarendheid speelt een belangrijke rol.
Normaal gesproken starten wij voor de Volvo's hoor, gelukkig wel! Maar dit was de herstart.

De Volvo's starten een 5 a 10 sec achter ons. Wat ik hiermee bedoelde was de herstart. We hadden een code 60 vlag, maar de meeste van de Alfa's hebben geen KM teller meer. Ook werden sommige auto's bij het ongeval even ''gestopt''... Op die manier denk ik dat wij achter de Volvo's kwamen. Maar die herstart was een zooitje.

Verder kan ik niet anders dan het met je eens zijn ;) Valkenswaard of de Caravanrace lijkt me een goede oplossing ;)

Je mag ze niet over 1 kam scheren, maar het aantal wat niet als blinde rijdt bij de Volvo's kan ik op 1 hand tellen ;) De rest denken dat ze alleen op de baan zijn. Al kan de E30 cup er ook wat van, die zijn miss nog wel erger :?
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
FO
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 716
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 21:18
Locatie: Nijverdal
Contacteer: Website

Re: RE: 75 TS-C in de kreukels...

vr nov 04, 2011 21:48

Jamer-jammer-jammer, die Blauwe 147 vond ik echt wel mooi geworden :cry:[/quote]

Sorry Tim, maar die blauwe 147 was altijd al heel mooi :wink:

Groeten,

Dennis

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS-C in de kreukels...

vr nov 04, 2011 22:51

O, was dat jouw 147?

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: RE: 75 TS-C in de kreukels...

za nov 05, 2011 07:43

Zoiezo vind ik dat we met de S.I. de opwarmronde altijd in een slakkengang doen...
Ik bungel meestal in het achterste gedeelte van het startveld en tijdens de opwarmronde valt het mij geregeld op dat juist daar mensen grote gaten laten vallen. Als er dan nog eens een groep Volvo's achter je hetzelfde doet, duurt zo'n ronde veelst te lang.

Martin en Paul hameren er tijdens de briefing niet voor niets op om het kort te houden...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
FO
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 716
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 21:18
Locatie: Nijverdal
Contacteer: Website

Re: RE: 75 TS-C in de kreukels...

za nov 05, 2011 10:38

O, was dat jouw 147?
Hoi Michel,

ja, dit was mijn oude 147 die voordien in Red Bull uitvoering rondreed, jammer dar Bart er zo weinig plezier van heeft gehad. Auto had tot dit evenement nooit echte schade gehad :cry:

Uiteraard ook erg jammer voor jouw mooie 75.

Dennis

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS-C in de kreukels...

di nov 08, 2011 12:34

Ja, echt balen voor allen!

Maar ben weer met volle moed aan een nieuwe begonnen.
Er staat nu een 100% lege 75 koets bij de kooienbouwer, heb zojuist SZ voorremschijven ontvangen en er komen ook nog 4-zuiger Girling remklauwen binnen.
Blijf dan op 15" rijden, maar heb wel wat extra remvermogen!

Terug naar “Racen - Algemeen”