Dan zijn er nog wel wat details die niet helemaal kloppen (schermen achter, gat voor achteruitrijlamp) en het is duidelijk de keuze van de eigenaar om met die afwijkingen te kunnen leven zo te zien...
Koen
De enige juiste reden om iets aan je auto te doen.Gewoon, omdat ik dat mooi vindt.
Stel je is voor dat iedereen zijn Alfaatje origineel liet ,hoe saai zou het dan wel niet zijn op een meeting...De enige juiste reden om iets aan je auto te doen.Gewoon, omdat ik dat mooi vindt.
"Rat-Look"??En wie van écht 100% origineel houdt moet de roestplekken laten zitten en de auto niet tectyleren
.
Die wordt zo mogelijk nog mooier dan het luchtfilterhuis van de GTV.Ik ben wel benieuwd naar de finish van het luchtfilter...
zijn van messing..... maarre dat zwarten scheelt toch echt een paar graden in motortemp. In dit geval dus een gevalletje chrome won't bring you home...Hmz... de radiateurkappen zijn van koper... weet je al wat je PRIMA met koper kunt doen?
Zet ik vast een brilletje op:
De GTV is inmiddels klaar en het werd tijd voor een nieuw project.
In mijn zoektocht naar een nieuw project was de belangrijkste eis, een Alfa uit mijn geboortejaar, 1970.
Omdat er inmiddels al een Spider Tronca, een Giulia Nuova, een GTV Bertone, een witte 75TS en een Alfetta QO
in meer dan nette staat in de loods staan, moest het iets anders worden. (Wat nou crisis!)
Het idee was om een leuke Berlina te zoeken, tot het moment dat ik de replica van Max Banks op een foto zag.
Toen ging het redelijk snel, ik vond een redelijke brievenbus en heb deze aangekocht.
Vervolgens eerst alle onderdelen verzameld die nodig zijn om een perfecte GTA replica te bouwen.
In april naar Alfaholics gereden, en terwijl de mannen van Alfaholics de vrachtwagen met de GTA wielen aan het
volladen waren ben ik eens door de voorraad heen gesnuffeld, wat een spullekes, het zou verboden moeten worden.
De afgelopen avonden zijn we begonnen met het strippen van de "Scalino" en vandaag was de grote dag, het transport naar Polen.
De "tovenaar" kijkt nog een keer in de auto of alle benodigde onderdelen er in liggen.
Samen met de Giulia 2.0 van Fargo en de Jeep Grand Wagoneer van Berend, die ook een totale restauratie voor de kiezen krijgen.
De 2 liter Nordmotor en de bak doen we in Nederland, de koets en onderstel in Polen.
Het interieur wat in de GTA komt is een eerste serie 1750 interieur met 2 rechtse voorstoelen, waarvan de bestuurdersstoel "gespiegeld" wordt.
De bedieningsknoppen voor de stoel worden naar de andere kant verzet, ik zag in Engeland dat dat mogelijk is.
Het interieur wordt door Ozcan in Beuningen van zwart leer voorzien.
In totaal zal het project circa anderhalf jaar gaan duren, voorjaar 2011 willen we klaar zijn.
Zo begonnen we:
En dit moet het gaan worden, met als verschil het stuur natuurlijk wel aan de enige juiste kant.
Alle vorderingen zal ik in dit topic posten.
Patrick.