Ik heb de Volvo video kort even gezien en ik was aanwezig op Zandvoort tijdens SI.
Ik heb de video beelden van Leo gezien en Leo even gesproken van wat er gebeurd is.
Leo Vertelde mij dat hij de inschatting maakte dat de auto van Bart wel naar links zou rollen ipv om zou keren, het komt dan ook als een totale verrassing!
Buiten dat is het een vrij blinde bocht, zeker als je met meerdere daar rijdt.
Om even wat te zeggen over de beelden vanuit de Volvo, de vlaggen hadden 1-2 posts eerder moeten komen en dubbel geel ipv enkel geel.
Een zeer grove fout van de baan marshals in mijn ogen.
Degene die achter op de auto van Bart is geklapt met de Volvo heeft de auto niet gezien door de drukte op de baan, dat is goed te zien op de video.
Echter gaat hij wel naar rechts dus het lijkt alsnof hij in de inhaal/aanval positie gaan aannemen.
Ik kwam deze reactie nog tegen op Youtube, komend van een baan marshal:
Ga er zelf maar is een heel weekend staan! Het is inschatting die wij als marshal moeten maken.
Het had ook zo kunnen zijn dat de desbetreffende wagen al weg gereden was voor de groep Volvo's als wilde bizons de bocht om kwamen stormen.
Als wij te snel dubbel geel gebruiken en er is niks aan de hand dan denken jullie als rijders de volgende keer ook bij 'dubbel geel' Ja de groeten, er zal niks aan de hand zijn..... En dan rijden ze ook vol door.
Enkel geel is al gas terug nemen!
Wat een trieste opmerking niet? Totaal onzin!
Het is uiteraard een trieste gebeurtenis met een hoop schade, hopelijk komt alles weer goed en ga ik jullie allemaal weer zien bij de SI-cup volgend seizoen!
(Ik heb hier nog een paar foto's op staan van die dag:
Facebook.com/MotorsportMediaNL