Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6902
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 america

wo aug 17, 2011 11:41

Maar die remblokken moeten wel warm zijn om goed te remmen en dat zijn ze dus op een straatauto niet constant...

Hoeveel km's heb jij gemaakt met raceremblokken? Als het een racer is zijn dat meestal geen 1000en km's namelijk. het is wat lullig als je elke 5000 km nieuwe schijven en blokken moet kopen die ook nog eens erg duur zijn. Vriend van mij kwam ook tot die ontdekking toen hij met zijn E30 gewoon op straat ging rijden, was toch wel even wat anders als op het circuit.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: 75 america

wo aug 17, 2011 11:59

Maar die remblokken moeten wel warm zijn om goed te remmen en dat zijn ze dus op een straatauto niet constant...

Hoeveel km's heb jij gemaakt met raceremblokken? Als het een racer is zijn dat meestal geen 1000en km's namelijk. het is wat lullig als je elke 5000 km nieuwe schijven en blokken moet kopen die ook nog eens erg duur zijn. Vriend van mij kwam ook tot die ontdekking toen hij met zijn E30 gewoon op straat ging rijden, was toch wel even wat anders als op het circuit.
Gewoon eens CL RC5+ kopen, deze remmen zowel koud als warm super.
Ik weet niet hoe vaak en hoe je remt, maar ik rij sinds ik auto's heb eigenlijk alleen maar met race/trackday remblokken. Niet full race idd, full race spul als Ferodo DS3000, CL RC8, dat moet je niet op straat gebruiken want dat remt niet als ze koud zijn.

Ik heb 50.000km gereden in mijn 33 16v, eerst met std blokken, toen ik dat zat was een setje Ferrodo DS2500 erin gezet na 10.000km ong. Daar ruim 15.000km mee gedaan, daarna OMP blokjes erin gezet, en daarmee heb ik de auto verkocht, waren nog lang niet versleten na nog eens dik 15.000km. Echt niet duur, was iets van €40 voor een setje. En remde prima, en de schijven bleven goed.
Ik weet niet hoe die vriend van je rijdt, ik neem aan dat hij toch niet 5000km met je voet op de rem rijdt? Remmen is alleen voor noodgevallen! ;-)
Mijn huidige "straat" auto heeft CL RC5+ en die slijten alleen tijdens de circuitkilometers, op straat niks aan de hand.

Als je schijven na 5000km versleten zijn, is er echt iets mis met de blokken, ik heb gezien dat goedkoop standaard spul in plaats van zelf slijten, helemaal verglaast en de schijf tot slijtagedeel maakt, terwijl er niks van de blokken af gaat.
Dat wil je niet, het blok moet slijten, maar de schijf met rust laten. Raceremblokken doen dat over het algemeen erg goed.
Groet, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6902
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 america

wo aug 17, 2011 12:21

Ah,

jij hebt het niet over full-race spul en ik wel :lol: ... Daar zit het verschil in... :wink: Mijn vriend reed volgens mij met DS3000 oid op straat en zijn rijstijl is ook rechtstreeks van het circuit.. laat en erg hard remmen. Ik heb mijn auto's meestal voorzien van grotere remmen. :lol:

Maar we zijn genoeg off-topic gegaan denk ik inmiddels. :oops:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4400
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: 75 america

wo aug 17, 2011 16:24

Mijn duit in het off topic zakje (met bijvoorbaat excuus richting gtv racer)

De maximale vertraging die een remsysteem kan halen word bepaald door je bandengrip, zolang je de wielen kan opsluiten heeft het remsysteem in principe vermogen genoeg.
En dat lukte je wel met de standaard 75TS/V6 set up. Met elke soort blokken.
Maar er is ook nog zo iets als pedaal gevoel en doseerbaarheid. En dat is volkomen ruk bij de standaard 75TS/V6 set up.
Op straat en op circuit.
Mijn straat 75V6 heeft grotere remmen (SZ schijven met girling volvo 240 turbo tangen, past nog net in 15")
En voor mijn TS racer staat het hoog op het verlanglijstje. Al is het alleen maar omdat de blokken en in de standaard set up best snel slijjten en ze zijn duur!
Blokken voor grote tangen zijn nauwelijks duurder maar gaan veel langer mee.
Maw goede move van gtv racer, zal zo te zien aan de rest van de modificaties ook wel weer netjes worden uitgevoerd.
Misschien alleen nog een 25mm hrc monteren om te pedaalslag wat kleiner te maken. Maar zou eerst eens proberen hoe je het zo vind remmen.

Gr DJ

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

do aug 18, 2011 09:53

Maakt niet uit hoor. Discussies leer je veel van!

Maar gelukkig, heb ik het toch niet voor niets gedaan :).

En dan de achter remmen. Wat lijkt jullie het beste. De orginele klauwen van voor outboard naar achteren zetten of gewoon een paar goede blokken op de orginele setup en gaan. Outboard is wel makkelijker te servicen iig. Of een paar geventieleerde sz/rz schijven monteren in combinatie met goede blokken...?Misschien zijn er nog andere opties ?
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6902
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 america

do aug 18, 2011 10:13

Bij mij zou hte grotendeels van de staat van de originele remmen afhangen. Als je hele goede verse klauwen hebt is het het makkelijkste om de originele remmen met een paar goede blokken te gebruiken.

Als je de klauwen echter moet gaan reviseren dan zou ik al gauw geneigd zijn om iets anders te gaan doen zoals bv 105 serie klauwen monteren om van dat handremmechaniek af te komen. Wel moet je dan een hydraulische handrem plaatsen.

De remmen in de wielen monteren is wat meer werk maar dat is voor jou geen probleem gok ik. :wink: Ik heb alleen wel begrepen dat het gebruiken van de originele voorremmen aan de achterkant een beetje overdone is. Even navragen bij Lunatic hier op het forum, die heeft dat volgens mij op zijn 75 zitten. :wink:

Zelf heb ik simpele massieve schijven van een Alfa GT gebruikt. Hiervoor hoef je de naaf maar heel licht af te draaien en dan passen ze er zo op. De klauwen die ik hierbij gebruik komen van een bmw af, simpelweg omdat die voorhanden waren. Dit is een originele maat schijven en klauwen voor de achterkant, de rembalans zou redelijk goed moeten zijn op deze manier. Handrem moet hierbij ook hydraulisch worden overigens.

Of de achterwiellagers heel blij zijn geweest van het lassen aan de as gaat nog blijken, de ingebrachte warmte kan ze goed verpest hebben. :( Iets om rekening mee te houden dus.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4400
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: 75 america

do aug 18, 2011 18:44

Ben het wel met Remco eens.
Mocht je aan de achterkant de remmen aan de buitenkant gaan monteren zou ik niet perse voor 105 serietangen gaan. Die dingen zijn ook niet 100% probleemloos. Zuigertjes willen wel eens blijven hangen. Bekend euvel.
Als je inboard andere tangen wilt monteren zijn 105 serie tangen wel "bolt on"
Voorremtangen kan je ook wel achter monteren. Of dat overbemeten is hangt af van je rembalans (instelbaar te maken mbv losse instelbare regelaar, kost je iets van E90) en verhouding ingaande dempering voor, uitgaande demping achter.
Harde uitgaande demping achter krijg je al snel blokkeren achter, dat wil je niet.
Volgens mij rijd alfa nord met 4 dezelfde remtangen op z'n racer (de originele van voor zitten nu ook achter) en dat gaat goed, hij remt er hard zat mee.
Hydraulisch handrem hoeft voor apk geen punt te zijn. Mijn auto is er 2x probleemloos mee goed gekeurd. En niet bij B de Haas.
Wel lekker, nooit meer handremstellen achter.............Hydr handrem kost je iets van E140 dacht ik.
SZ achterremschijven zijn volgens mij lastig te verkrijgen op het moment??. En je moet spacer blokjes maken voor je tangen. Tevens zijn de originele boutjes M7 klasse 12. Probeer jij maar eens langere M7 klasse 12 boutjes te vinden. In het setje van performatek zitten (zaten?) dan ook klasse 8 boutjes.
Ik heb op mijn racer SZ schijven achter met aangepaste 105 serie tangen inboard. Van die remtangen heb ik de bouten vergroot van M7 naar M8. Kan je wel makkelijk langere klasse 12 bouten monteren. Ook nog afstandsbusjes nodig anders passen de M8 moertjes niet. Tenzij je de bout gaat aandraaien ipv de moer, maar dat is een beetje slordig.

Gr DJ

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

do aug 18, 2011 20:01

hmmm, denk dat ik dan toch maar ga voor orginele tangen icm goede blokken. Had ze al gereviseerd dus alleen nog andere blokken kopen.
Lijkt me voor nu het handigst. Denk dat mijn lasapparaat het ook niet fijn gaat vinden als ik aan het super dikke ijzer van de triangel moet gaan lassen. Bij de voorkant ging het goed maar dat was wel echt ge grens van mijn beun machine.

De oren voor de rem klauwen netjes van onderen naar boven gelast zodat de inbranding maximaal was. Als je van boven naar onderen last is de kans nl aanwezig dat je niet goed inbrand en dan kan de las er "los" bovenop liggen. Er rolt dan een lasdruppel naar onderen waardoor het smeltbad niet in het te lassen materiaal is maar in het al toegevoegde materiaal. Hierdoor leg je dus de las er alleen maar los bovenop. Geen volledige versmelting van beide materialen. Een veel voorkomende fout bij het mig/mag lassen. Dacht misschien wel interessant om te melden voor de vele beunhazen hier op het forum
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

za sep 03, 2011 21:14

Afbeelding

Alle bumpers en lijsten in de grondlak. Nog ff schuren en dan kan ie naar de spuitert!!! 8) 8) 8)
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

di nov 08, 2011 21:15

Is tie nie mooi!!! :cool:

Afbeelding

Zaterdag alle holle ruimtes behandelen met mike sanders vet en dan schroevuhhhhh!!!
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8038
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: 75 america

di nov 08, 2011 21:18

Is tie nie mooi!!! :cool:

Afbeelding

Zaterdag alle holle ruimtes behandelen met mike sanders vet en dan schroevuhhhhh!!!
8)

Grtz,fRank

BUN0006
Member
Member
Berichten: 192
Lid geworden op: wo dec 30, 2009 17:15

RE: 75 america

di nov 08, 2011 21:54

Hij knipoogt zelfs :D

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

di nov 08, 2011 22:03

kon het niet laten om der een lampje op te schroeven :twisted:
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: 75 america

di nov 08, 2011 22:24

erg gaaf die kleur!! top man
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: 75 america

wo nov 09, 2011 06:43

Ziet er super strak uit!
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Terug naar “Projecten”