Met wat vertraging mijn kijk op 't afgelopen India WE :
't Circuit heeft enorm potentie voor spannende races echter 1 ding moeten ze aanpakken of 2 : 1) het stof ; dit maakt dat er absoluut geen marge is naast de ideale lijn en even van't spoor af staat gelijk met een run door de zandbak(trouwens op moderne circuits ligt er ook gladder asfalt naast de piste...) . 't was nog een echte werf naast de accomodatie's iets wat mogelijk volgend jaar anders zal zijn .
2) de kerbs : zijn echt wel puntig op't gevaarlijke af ...
Doordat inhalen gelijkstaat met over't stof rijden heeft dit vele inhaalintenties gefnuikt . Misschien kunnen ze zand vastlijmen (in AbuDhabi of Bahrein hebben ze dat gedaan
)
Echter de moeilijkheden zijn voor iedereen hetzelfd en de kunst is om foutloos te blijven tijdens de hele duur van de race .
Massa ; De ophangingsbreuken in qualif. was nog goed te praten : hij had in de 1e en 2e sector de snelste sectortijden gezet en probeerde net ietsje teveel in sector 3 . In de race echter werd hij op dat moment door niemand bedreigd om de herhaalde fout te rechtvaardigen . Wel vind ik ik dat de ophanging wel erg broos lijkt en dat is 'n understatement
Massa-Hamilton deel 6 : Ik zie het graag gebeuren dat ze in mekaars vaarwater terechtkomen
... Hoewel de vorige keren Hamilton duidelijk fout was blijf ik't apprecieren dat hij er voor blijft gaan . Deze keer kan je van gedeelde schuld spreken ;
Hamilton heeft in willen halen op een plek waar voor de rest niemand het probeert ... met reden door op't stof te moeten remmen ben je in't nadeel en Massa kon ook niet van de ideale lijn af want dan zou hij er af geschoven zijn op't stof... Had Massa wel ruimte gelaten had hij waarschijnlijk rond gegaan op't stof en op Hamilton gebotst die op de eveneens stoffige binnenzijde eveneens gegarandeerd aan't schuiven zou zijn gegaan ...
Zoals Hamilton zegt vind ik dit gewoon een race-incident . De straf van Johnny Herbert vond ik dan ook niet terecht, sowiso zijn ze veel te gretig met drive-thru's om zo elke vorm van strijd te onderdrukken .
Massa is niet slim geweest : ipv constant verdedigende lijnen te rijden en zo Alonso kwijt te raken laat hij beter Hamilton voorbij om met DRS aan te pikken en mee die 2 sec. naar Alonso toe te rijden in't spoor van Hamilton en niet op 4 ronden 5 seconden te verspelen
Ook Hamilton had gewoon goed in de vernsnellingsbak van Massa moeten blijven hangen om er dan met DRS makkelijk voorbij te gaan...
Eerlijk gezegd denk ik dat geen enkele F1 rijder z'n plaats niet waard is op de grid, maar aan de anciens blijven vasthouden ipv een rookie een kans te geven in de hoop er nog een te vinden die dat extraatje zoals Vettel maar ook Alonso en Hamilton(als die geduld bewaart) blijkt te hebben . Button komt ook in aanmerking vooral door z'n intelligentie ook, kwa pure snelheid schat ik Hamilton zelfs boven Vettel, dan komt Kubica, Alonso, Rosberg, Kovalainen
, Massa, Glock, Webber, etc. van de youngsters zie ik Alguersuari rijper geworden, DiResta is z'n opgang gestagneerd na een goeie seizoensstart Kobayashi begint af te zwakken... Maldonado, etc. ze worden nogal veel op hun laatste prestatie beoordeeld en't voorgaande wordt vergeven . Wie me bekoort maar minder dan in z'n 1e 2 races is Senna zeker als je weet hoe weinig seizoenen competitie die erop zitten heeft... en Perez die een soortgelijke carriere heeft tot nu toe . En ons Jerommeke hoeft niet te blozen naast de ervaring van teammaat Glock die wel Lucas di Grassi zoek reed 't jaar voordien... Het lot had anders kunnen uitpakken voor Jerôme hij was 3e rijder bij Renault in 2010 moest hij dat nog geweest zijn als Kubica uitviel ...
Ik zie in de "kweek"vijvers van Gp2, WSR, F3, Gp3 niet direct iemand er overduidelijk bovenuit steken en dan nog ... pas aan het stuur van n F1 blijkt of iemands rijstijl aansluit bij de F1's van't moment .
Ook kan een rijder briljant zijn in de ene en nergens staan in een andere ; mooiste vb. was Fisichella die met de Force India in Spa pole reed en de zege misliep door Kers op Raikkönens Ferrari daarop transfer naar Ferrari, en de zege in Monza misliep(Sutil reed naar't podium op Monza terwijl die ver achterop bleef bij Fisico in Spa ) .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .