wijn+kit
Full Member
Full Member

RE: 75 TS-C in de kreukels...

wo nov 09, 2011 15:58

Ga zelf is het hele weekeind als marchall staan!!
Het zijn allemaal vrijwilligers , zonder deze mensen kan je het racen ook wel vergeten.
Dat afgeven op deze mensen vind ik onzin.
Ze kunnen vlaggen zwaaien totdat ze een ons wegen, maar als er niet aan gehouden wordt, schiet je er ook niks mee op.
Ik vind commetaar leveren op deze mensen gewoon dom!!
alfetta-turbo racer
gtv-turbodelta racer in opbouw

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: 75 TS-C in de kreukels...

wo nov 09, 2011 16:14

Het zijn allemaal vrijwilligers , zonder deze mensen kan je het racen ook wel vergeten.
Ze kunnen vlaggen zwaaien totdat ze een ons wegen, maar als er niet aan gehouden wordt, schiet je er ook niks mee op.

:thumbs:

Probleem is vaak dat er juist te weinig staan (baanposten onbemand), was dat de 30e ook zo?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

toyo 888
Full Member
Full Member

vr nov 11, 2011 15:30

=D> :driving:

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr nov 11, 2011 23:10

+1

Marshalls maken fouten maar dat doen racers ook. Zijn allemaal net mensen. Raar he.

Mzzl
DJ

Morsche
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

za nov 12, 2011 17:18

Ben ik niet helemaal eens.

Je stemt in dat je een grote verantwoordelijkheid op je neemt, of dit op volledige vrijwillige basis is of een betaalde basis.

En ik denk dat er een mogelijkheid is geweest op miscalculatie van de ernst van de situatie en/of miscommunicatie tussen Marshall posities.
Ik zeg niet dat het per definitie zo is maar zoals de persoon gereageerd heeft op de youtube video komt naar mijn mening een beetje 'laks' over.(misschien niet het juiste woord)
Er moeten gewoon keiharde regels op dit gebied zijn, het gaat inmiddels om de veiligheid van het verkeer en mens op en rond de baan.

En zeg zelf, als er 1 gele vlag geswaait wordt ipv 2 wat eigenlijk wel toe doet en dan ook nog eens bij de marshal post direct bij het ongeval en dus niet bij 1 of 2 posten eerder wat misschien wel van balang is, vind ik dat gewoon slecht.

Ik zeg dus dat het niet per defnitie hierdoor gebeurd is maar ik denk dat het wel een belangrijke factor is en dit is mijn mening de situatie zoals er gehandeld is.
http://www.motorsportmedia.nl/ Dé multi-media website geheel gewijd aan motorsport!

wijn+kit
Full Member
Full Member

za nov 12, 2011 19:06

De beste stuurlui staan aan wal.
alfetta-turbo racer

wijn+kit
Full Member
Full Member

za nov 12, 2011 19:11

Race jij zelf?
Heb jij je licentie?
alfetta-turbo racer

FO
Advanced Member
Advanced Member

za nov 12, 2011 20:09

Wijnand,

ik wel en heb jaren geleden voor het behalen van mijn licentie ook geleerd dat een gele vlag gevaar betekent. In mijn geval betekent dat gas los en opletten. Dat is niet wat ik ook maar een van de Volvorijders zie doen :cry:. En eens, ga er maar staan als marshall een heel weekend voor het plezier van een ander. Maar... ik vind wel dat dit wat hier gebeurd is niet als standaard race-ongevalletje mag en kan worden afgedaan. Dus de redenatie van de marshall dat er toch niemand luistert of er iets mee doet met een gele vlagsignaal kan en mag niet getolereerd worden!!!

Mijn mening.

Dennis
Laatst gewijzigd door FO op ma nov 14, 2011 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo nov 13, 2011 00:26

Veel racers interpreteren een stilhangende gele vlag als "niet inhalen, verder mag alles" en een wapperende gele vlag als "effe kijken welke kant je er langs moet". Pas als er andere kleuren aan te pas komen gaan ze echt langzamer rijden.

Waar dit gedrag vandaan komt ligt denk ik een beetje aan beide partijen hier. Als de marshalls en de wedstrijdleiding niet streng straffen als de vaart er niet uit gaat, gaan bestuurders steeds harder, want anders kost ze dat positie. Natuurlijk, het moet wel leuk blijven en mensen van de baan trekken omdat ze in hun enthousiasme en met de adrenaline door hun aderen niet snel genoeg vaart hebben geminderd, levert een saaie race en onblije rijders en officials op. Zure gezichten is niet het doel van zo'n raceweekend, dus men wil vooral niet te streng zijn. Als dat tot gevolg heeft dat er massaal doorgejakkerd wordt terwijl er geel gezwaaid wordt, met 4 auto's betrokken in meerdere botsingen, gaat iedereen naar elkaar wijzen.

Ik hoop dat iedereen zich realiseert dat je dit met z'n allen doet, zowel de mensen op de baan als die er naast. Uiteindelijk zal de hele groep volgend seizoen weer op of naast de baan staan, dus het lijkt me het verstandigste als iedereen gaat kijken naar manieren waarop het voortaan beter kan gaan. Die manieren zullen ze allemaal tenminste bij zichzelf moeten zoeken, dus niet alleen bij anderen.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo nov 13, 2011 00:33

Zullen we het nu weer over Michel zijn 75 TS-C hebben? :oops:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

ALFA4FUN
Newbie
Newbie

zo nov 13, 2011 20:17

Goed idee 8)
Alfas gehad : te veel om op te noemen
Nu :
159 2.4 JTDm SW
GTV 6 3.0
2600 Spider
GTAm Replica
Maserati Gran Turismo
Maserati Trofeo GT 4
De Tomaso Pantera Phantom
De Tomaso Pantera Group 4

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma nov 14, 2011 10:07

Zaterdagmorgen met ons team 8 collega's de baan van Zandvoort mogen laten beleven, maar die hadden na 1 uitleg ook al goed door wat de vlaggen betekenen.
Het is allemaal niet zo moeilijk :lol:

Maar goed laten, we het inderdaad maar weer over de TS-C hebben!
Ik heb alleen nog geen nieuws :lol:

Morsche
Full Member
Full Member

ma nov 14, 2011 13:13

Onder die TC body zit niet toevallig een Mazda MX5 hea? Want daar heb ik jou dus in zien rijden zaterdag :lol:

hahah just joking! Succes met de wederopbouw!
http://www.motorsportmedia.nl/ Dé multi-media website geheel gewijd aan motorsport!

Niels
Guru
Guru

ma nov 14, 2011 17:43

Heeft die nu ook voorschade? Of heb je hem niet terug gepakt? :lol:

Grapje hoor :P 8)
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma nov 14, 2011 18:30

Nee, die zijn nog helemaal intact! :lol:

We hadden er 3 bij ons (2 van Leo en 1 van Carlo) en daar hebben we met wat collega's van me leuk mee gestuurd.
Eerst hebben we het een paar rondjes voorgedaan, daarna mocht ieder een sessie rijden met ons ernaast.
Ontzettend leuk natuurlijk!

Terug naar “Racen - Algemeen”