Rcc
Full Member
Full Member

Bilstein cupdempers

vr nov 18, 2011 10:39

Ook hier maar even neerzetten. Zoals in de titel zoek ik dus bilstein cupdempers voor de achterzijde van een Alfa 156. Voorzijde heb ik inmiddels gevonden.
AlfaRomeo 147 1.9 Jtd
Honda civic racer

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: Bilstein cupdempers

vr nov 18, 2011 15:09

Ook hier maar even neerzetten. Zoals in de titel zoek ik dus bilstein cupdempers voor de achterzijde van een Alfa 156. Voorzijde heb ik inmiddels gevonden.
Das een bilstein schroefsetpoot met Intrax veer denk ik? (en als ik de wielstand achter beklijk met aangapast camber?)

Rijd ik mee rond onder de daily sw jtd... :oops: En ja dat is stug! :lol:

Grtz,fRank

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

RE: Bilstein cupdempers

vr nov 18, 2011 15:55

De voordempers die ik heb zijn geen Cupdempers, maar de originele Groep N Schroefkit van Bilstein .
Veren zijn sowiso af te stemmen en ; ik herinner me nog dat we veel stuggere veren hebben gebruikt dan waarmee de auto afgeleverd werd en dat de Cupromotoren destijds onze veersterktes voor en achter genoteerd hebben toen we op Zolder kwamen testen in '98 . Er zijn heel veel leveranciers van zo'n competitieveren en in principe is bvb 180-60-160 even sterk of't nu Eibach, H&R, MQ, Intrax, AST, KW of wie dan ook is .
Ik kan wel op de 2.0ts (die heeft nog diezelfde Bilsteins V+A) en op de V6 (die heeft AST) checken welke veren we daar op zitten hebben . In ieder geval zijn straatveren iets heel anders ;
Ik weet nog dat ik (heel stout :wink: ) 1.500km over de baan gereden heb met de 156 groep N (zonder oorlogstickers) en ik vond'm veel te hard... Toen we voor't eerst er mee op Zolder testten was de conclusie ; veel te zacht ... :oops:
Straatgebruik en circuit is niet te vergelijken zo blijkt nog maar eens .
Als je iemand zoals Dennis Kreeft of Piet Kreeft van AST kan een dagje meelokken met verschillende veren kan je op circuit de goeie keuze maken voor de gebruikte bandensoort/merk inch e.d. . Met 15" Toyo 888 ga je heel andere veren nodig hebben bvb. dan bij 17" 240-61-17 Yokohama Wtcc Slicks . En 't gewicht van de auto speelt ook uiteraard .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Bilstein cupdempers

vr nov 18, 2011 18:47

De voordempers die ik heb zijn geen Cupdempers, maar de originele Groep N Schroefkit van Bilstein .
Veren zijn sowiso af te stemmen en ; ik herinner me nog dat we veel stuggere veren hebben gebruikt dan waarmee de auto afgeleverd werd en dat de Cupromotoren destijds onze veersterktes voor en achter genoteerd hebben toen we op Zolder kwamen testen in '98 . Er zijn heel veel leveranciers van zo'n competitieveren en in principe is bvb 180-60-160 even sterk of't nu Eibach, H&R, MQ, Intrax, AST, KW of wie dan ook is .
Ik kan wel op de 2.0ts (die heeft nog diezelfde Bilsteins V+A) en op de V6 (die heeft AST) checken welke veren we daar op zitten hebben . In ieder geval zijn straatveren iets heel anders ;
Ik weet nog dat ik (heel stout :wink: ) 1.500km over de baan gereden heb met de 156 groep N (zonder oorlogstickers) en ik vond'm veel te hard... Toen we voor't eerst er mee op Zolder testten was de conclusie ; veel te zacht ... :oops:
Straatgebruik en circuit is niet te vergelijken zo blijkt nog maar eens .
Als je iemand zoals Dennis Kreeft of Piet Kreeft van AST kan een dagje meelokken met verschillende veren kan je op circuit de goeie keuze maken voor de gebruikte bandensoort/merk inch e.d. . Met 15" Toyo 888 ga je heel andere veren nodig hebben bvb. dan bij 17" 240-61-17 Yokohama Wtcc Slicks . En 't gewicht van de auto speelt ook uiteraard .
Eens Peter. Op straat is er met deze set (de precieze herkomst dan wel setup qua hardheid is me niet bekend overigens) met goed fatsoen niet te rijden, 'biljartlaken asfalt' wel maar belgische betonbanen :lol: zijn aan 120 km/h eigenlijk al niet te doen...Met 17 inch en 215/45 banden trouwens. En dan zul je zien dat ze op Zolder nog te zacht blijken te zijn.

Rijd nu met deze auto met 195/65/15 winterrubber en dat is al een stuk minder hard.

Grtz,fRank
Ps kan jij mijn indruk bevestigen vwb het aangepast camber op de achterpoten op cupdempers?

GTIm
Full Member
Full Member

RE: Bilstein cupdempers

vr nov 18, 2011 22:20

Doe dan achter wel slappere veren want de Cup spec is 200kg en zelfs op het circuit is dat teveel! :wink:
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Terug naar “Racen - Algemeen”