De voordempers die ik heb zijn geen Cupdempers, maar de originele Groep N Schroefkit van Bilstein .
Veren zijn sowiso af te stemmen en ; ik herinner me nog dat we veel stuggere veren hebben gebruikt dan waarmee de auto afgeleverd werd en dat de Cupromotoren destijds onze veersterktes voor en achter genoteerd hebben toen we op Zolder kwamen testen in '98 . Er zijn heel veel leveranciers van zo'n competitieveren en in principe is bvb 180-60-160 even sterk of't nu Eibach, H&R, MQ, Intrax, AST, KW of wie dan ook is .
Ik kan wel op de 2.0ts (die heeft nog diezelfde Bilsteins V+A) en op de V6 (die heeft AST) checken welke veren we daar op zitten hebben . In ieder geval zijn straatveren iets heel anders ;
Ik weet nog dat ik (heel stout

) 1.500km over de baan gereden heb met de 156 groep N (zonder oorlogstickers) en ik vond'm veel te hard... Toen we voor't eerst er mee op Zolder testten was de conclusie ; veel te zacht ...
Straatgebruik en circuit is niet te vergelijken zo blijkt nog maar eens .
Als je iemand zoals Dennis Kreeft of Piet Kreeft van AST kan een dagje meelokken met verschillende veren kan je op circuit de goeie keuze maken voor de gebruikte bandensoort/merk inch e.d. . Met 15" Toyo 888 ga je heel andere veren nodig hebben bvb. dan bij 17" 240-61-17 Yokohama Wtcc Slicks . En 't gewicht van de auto speelt ook uiteraard .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .