Jij was niet begonnen
Enneuh, anders veegt een mod het wel leeg
Het is maar net hoe je de hoofdveer van je coilover dimensioneert. Niet iedereen heeft er een hulpveer op zitten, sommigen gebruiken een progressief gewonden enkele veer. In dat geval zal je toch wat hoogteverschil hebben. Dat kan je wel weer compenseren met je torsiestaven weer een tandje lager zetten, maar dan heb je weer een andere veerkarakteristiek....Dat is dus niet per se logisch. Nogmaals, met de torsie stel je in principe de hoogte, en daar draai je de hoofdveer van de coil-over 'tegenaan'. Daar gaat de auto niet of nauwelijks van omhoog!dat het logisch is dat ze wat hoger staat, aangezien je nu in principe 2 veren hebt die de auto omhoog houden.
Geen druk zonder tegendruk, anders zou je een versnelling krijgen. Natuurkundig gezien gaat de auto omhoog zodra je spanning op die veer zet, anders zou de auto alleen maar verbuigen.En bij een progressieve veer ook niet. Zelfde principe. De auto hangt op zijn torsieveren, en je schroeft de extra veer er tegenaan tot die juist iets gaat doen. Als het 'slappe' deel van de progressieve veer kort door de bocht gezegd slapper is dan de last op die hoek, druk je daar gewoon doorheen totdat je een evenwicht beriekt hedt, en dan gaat het geheel pas omhoog..
nee joh, dat moet je niet doen! is toch zonde als we jouw inbreng moeten missen!!* Geeft het op, wist postings en onthoudt zich voortaan van technische discussies op het gebied van de 75 *
Hee dat was jij zeker niet die op zaterdags bij Ron Simons de toko regelmatig openhield als hij op de nordsleife zat? Wat weet jij dan helemaal van onderstellen van een 75 (specifiek de coil-overset waar deze discussie over ging?)* Geeft het op, wist postings en onthoudt zich voortaan van technische discussies op het gebied van de 75 *
Dat is te veel gezegd, ik hing er wel eens rond en stuurde wel eens wat op voor hem.Hee dat was jij zeker niet die op zaterdags bij Ron Simons de toko regelmatig openhield als hij op de nordsleife zat? Wat weet jij dan helemaal van onderstellen van een 75 (specifiek de coil-overset waar deze discussie over ging?)* Geeft het op, wist postings en onthoudt zich voortaan van technische discussies op het gebied van de 75 *
Grtz,fRank