Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Lekker LAAG

di nov 22, 2011 22:32

Jij was niet begonnen :lol:

Enneuh, anders veegt een mod het wel leeg :lol:

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Lekker LAAG

di nov 22, 2011 22:32

Maakt niet uit,lekker een beetje reuring in het TB topic.
Ik moet eigenlijk eens een(figuurlijke) schop onder mn hol hebben om die carterpan er onderuit te gaan halen :oops:
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Lekker LAAG

di nov 22, 2011 22:37

Maar je kunt er niet meer bij, of past de krik er niet meer onder? :wink:

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Lekker LAAG

di nov 22, 2011 22:43

Ik heb al een evenaar geregeld om de motor een stukje op te tillen,en dan kan ik daarna de carterpan er onderuit halen.
Helaas ontbreekt het me momenteel nogal aan zin :(
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
B-lex
Guru
Guru
Berichten: 1262
Lid geworden op: wo apr 23, 2008 21:17
Locatie: Tholen

RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Lekker LAAG

wo nov 23, 2011 00:11

Voor die schop onder je kont moet je maar ff deze kant opkomen :lol:

Hoeveel KG veren ik achter heb durf ik op het moment even niet te zeggen..Voor 115 iig.
Er was al een discussie aan de gang op Facebook(jawel, doe ik ook al aan :lol:) over dat het logisch is dat ze wat hoger staat, aangezien je nu in principe 2 veren hebt die de auto omhoog houden. Ze is op de torsie 2 tandjes verlaagd,
maar door de coilovers veert ze minder ver in. Opzich niet erg, schraap nu een stuk minder, en voor veel mensen zal ze nu nog laag liggen, maar hoe ze stond was het mooier. Fotootje zal nu niet gaan, aangezien de voorkant tijdelijk uit elkaar ligt :lol:
Alfa 75TS
Audi RS4 Avant
Lada Niva

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8903
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Lekker LAAG

wo nov 23, 2011 08:43

..
Laatst gewijzigd door yuri 75 V6 op do nov 24, 2011 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Lekker LAAG

wo nov 23, 2011 09:21

dat het logisch is dat ze wat hoger staat, aangezien je nu in principe 2 veren hebt die de auto omhoog houden.
Dat is dus niet per se logisch. Nogmaals, met de torsie stel je in principe de hoogte, en daar draai je de hoofdveer van de coil-over 'tegenaan'. Daar gaat de auto niet of nauwelijks van omhoog!
Het is maar net hoe je de hoofdveer van je coilover dimensioneert. Niet iedereen heeft er een hulpveer op zitten, sommigen gebruiken een progressief gewonden enkele veer. In dat geval zal je toch wat hoogteverschil hebben. Dat kan je wel weer compenseren met je torsiestaven weer een tandje lager zetten, maar dan heb je weer een andere veerkarakteristiek....

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8903
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Lekker LAAG

wo nov 23, 2011 09:57

..
Laatst gewijzigd door yuri 75 V6 op do nov 24, 2011 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Lekker LAAG

wo nov 23, 2011 12:34

De auto zal door z'n eigen gewicht die torsies al een deel torderen. Als je daar een enkele hoofdveer bij zet, zal een deel van het gewicht van de auto door die hoofdveer worden opgevangen en een deel door de torsiestang. Als je met een hoofdveer en een los veertje er bij gaat werken (om losrammelen bij uitveren te voorkomen) zal je dat niet echt meetbaar meer merken inderdaad.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8903
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Lekker LAAG

wo nov 23, 2011 12:49

..
Laatst gewijzigd door yuri 75 V6 op do nov 24, 2011 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Lekker LAAG

do nov 24, 2011 10:44

En bij een progressieve veer ook niet. Zelfde principe. De auto hangt op zijn torsieveren, en je schroeft de extra veer er tegenaan tot die juist iets gaat doen. Als het 'slappe' deel van de progressieve veer kort door de bocht gezegd slapper is dan de last op die hoek, druk je daar gewoon doorheen totdat je een evenwicht beriekt hedt, en dan gaat het geheel pas omhoog..
Geen druk zonder tegendruk, anders zou je een versnelling krijgen. Natuurkundig gezien gaat de auto omhoog zodra je spanning op die veer zet, anders zou de auto alleen maar verbuigen.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8903
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Lekker LAAG

do nov 24, 2011 12:57

* Geeft het op, wist postings en onthoudt zich voortaan van technische discussies op het gebied van de 75 *
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Lekker LAAG

do nov 24, 2011 15:45

* Geeft het op, wist postings en onthoudt zich voortaan van technische discussies op het gebied van de 75 *
nee joh, dat moet je niet doen! is toch zonde als we jouw inbreng moeten missen!!
Dat een ander jouw mening niet deelt of zich dat vanaf de 75 praktijk niet kan indenken, ligt niet aan jou...

Ik ben het in ieder geval met je redenering eens. :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8044
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Lekker LAAG

do nov 24, 2011 16:00

* Geeft het op, wist postings en onthoudt zich voortaan van technische discussies op het gebied van de 75 *
Hee dat was jij zeker niet die op zaterdags bij Ron Simons de toko regelmatig openhield als hij op de nordsleife zat? Wat weet jij dan helemaal van onderstellen van een 75 :lol: :lol: (specifiek de coil-overset waar deze discussie over ging?) :wink:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8903
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Lekker LAAG

do nov 24, 2011 16:05

* Geeft het op, wist postings en onthoudt zich voortaan van technische discussies op het gebied van de 75 *
Hee dat was jij zeker niet die op zaterdags bij Ron Simons de toko regelmatig openhield als hij op de nordsleife zat? Wat weet jij dan helemaal van onderstellen van een 75 :lol: :lol: (specifiek de coil-overset waar deze discussie over ging?) :wink:

Grtz,fRank
Dat is te veel gezegd, ik hing er wel eens rond en stuurde wel eens wat op voor hem. :wink:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Projecten”