Ik ben een tijd geleden naar het revisiebedrijf gewest omdat 1 drijfstangmoer niet lekker liep. Hierdoor drukte ik de 2 lagerschalen over elkaar heen dus die kon ik gelijk vervangen. Nu is het draad van de drijfstang weer goed en loopt alles weer soepel...helaas moest ik dus 2 nieuwe lagerschaaltjes bestellen.....
Nu moet het blok weer terug naar het revisie bedrijf want ik wil het vliegwiel en de krukaspoelie laten afdraaien en dan moet alles uitgebalanceerd worden want dat schijnt bij zo'n v6 nogal nauw te komen...
Momenteel heb ik de TS-bak(die buurman patje voor mij meenam vanuit Italie, waarvoor mille grazie
) weer in elkaar geschroefd. Alles is nagekeken op speling en indien nodig vervangen, o.a. synchromesh, lagers etc....
De steekassen van een V6 zijn gemonteerd en de koppelingsset van een V6 zit er nu in...
Nu moet de bak weer gespoten worden.......
de achteras is weer kaal want ik was niet tevreden over de kwaliteit van de verf....
bij het demonteren trok ik de wiellagers aan gort dus ik moet ook nog ff 2 nwe lagers monteren (iemand nog een goedkoop adresje??)
De tussenas is gereviseerd en weer gemonteerd dus als de achteras klaar is dan kan de versnellingsbak er weer op en de tussenas er aan waarna er de uiteindelijke plaats bepaald kan worden voor de motorsteunen (niet geheel onbelangrijk
)
De accu staat inmiddels achterin en met een plus kabel van een 164 naar de motorruimte geleid. In de motorruimte een centraal punt onder de paravan gemaakt waar alle benodigde plussen vanaf getakt kunnen worden.... (omdat de originele accu voorin zat waarbij ik dus verwacht dat niet alle kabels zo lang zijn dat ze even vanaf de voorkant naar de achterkant van de mototruimte gelegd kunnen worden..)
m.a.w. ik heb het idee dat het allemaal wel goed komt..