brandstof druk regelaar....Op een 33 zit een brandstofdrukregelaar die 3bar afregelt. Hoe kan ie dan veel te hoog zijn?vandaag met vacuum apparaat de boel afgesteld.
loopt nu mooi stationair, alleen nog wel wat te snel, 1500 toeren
ook is het probleem met gas los nog niet opgelost, maar misschien komt het omdat de brandstofdruk veel te hoog is.
hij rookt ook nog zwart en dat betekend te veel brandstof, dus brandstofdruk naar beneden dan loopt hij misschien beter en reageert hij beter op gas los.
maar dat doe ik even met het co apparaat, dan kan ik mooi alle waardes zien.....
ja alles der nieuw in, dat was de eerste start dus hij liep heel beroerd.Nou wil ik niet naar doen,maar heb je ook nieuwe lagers in dat blok gezet?
Klinkt namelijk nogal bonkend...
boxers klinken altijd een beetje bonkendNou wil ik niet naar doen,maar heb je ook nieuwe lagers in dat blok gezet?
Klinkt namelijk nogal bonkend...
hij liep op een gegeven moment ook op 2, maar dat moet morgen verholpen zijn door andere injectoren....Ik heb 2 boxers gehad,en mijne klonken nooit zo hoor
http://www.spatiegebruik.nl/brandstof druk regelaar....
Op een 33 zit een brandstofdrukregelaar die 3bar afregelt. Hoe kan ie dan veel te hoog zijn?
het is een 1.7 met eerst 3.0l gtv injectoren, maar die waren te groot.http://www.spatiegebruik.nl/brandstof druk regelaar....
Op een 33 zit een brandstofdrukregelaar die 3bar afregelt. Hoe kan ie dan veel te hoog zijn?
Dat bonken is de distributie zo te horen.
Wat voor injectors heb je er wel niet ingezet dan? Die van een 1.4 standaard zouden te klein moeten zijn als jouw blok meer vermogen gaat krijgen dan een standaard 1.4tje?
De lambdawaarde hoort toch te pendelen tussen te rijk en te arm? Weet je zeker dat het niet gewoon het de closed-loop regeling is die je terugziet in die lambdawaarden?
bij 2000 toeren in de 5 was het lambda of 0.8 of 1.2 die regelaar wil er niet tussen in gaan zitten, dus er klopt iets niet.......
De relatieve druk ten opzichte van de druk in het inlaatspruitstuk is altijd hetzelfde, daarom zit die vacuumaansluiting er ook op. Tot waar ie wordt teruggeregeld is totaal niet relevant, zolang de druk waarmee de brandstrof het inlaatspruitstuk in geblazen wordt maar altijd even veel is.rond de 3 bar en dit wordt door het vacuum teruggeregeld naar 2,6 bar bij lage motorbelasting.
ik had de brandstof druk regelaar er verkeerd tussen, dus hij kon het niet bijregelen.....De lambdawaarde hoort toch te pendelen tussen te rijk en te arm? Weet je zeker dat het niet gewoon het de closed-loop regeling is die je terugziet in die lambdawaarden?
bij 2000 toeren in de 5 was het lambda of 0.8 of 1.2 die regelaar wil er niet tussen in gaan zitten, dus er klopt iets niet.......
Let wel op dat injectoren maar een beperkte bandbreedte hebben voor wat betreft de brandstofdruk. Bij te lage druk wordt de brandstof niet meer goed verneveld. De standaard injectoren van een 33 werken zoals ik hier al las rond de 3 bar en dit wordt door het vacuum teruggeregeld naar 2,6 bar bij lage motorbelasting.