In Nederland is een reconstructie van een Berlina Pavesi op gang gekomen. Geinig, ik herinner me nog dat Rik op het oude forum (dus voor eind 2004) al eens vragen over de Pavesi stelde omdat het hem wel wat leek er zelf één te bouwen.
![Afbeelding](http://img.photobucket.com/albums/v676/dinkyboy61/Rommelbak/AR1750Pavesi.jpg)
Bij mij ook, mijn pa had een 76 er nuova........Dankje Yvo! ik ben er ook erg blij mee![]()
Helemaal omdat dit de auto is waar bij mij t virus is begonnen.
Namelijk de 78er Nuova van mijn vader in precies deze kleur.
Tuurlijk, er zijn wel wat details die minder zijn (hij had ook niet echt een vaste hand zo te zien) maar ik heb respect voor het geheel. Ik heb zelf al vaker met dit idee rondgelopen maar nooit wat mee gedaan. Hierdoor krijg ik toch weer inspiratieDie is leuk! Vooral omdat de verbouwer de moeite heeft genomen een achterklepje te maken dat open kan. Dat hij de portieren aan de binnenzijde niet een likje 'interieurkleur' geeft is dan weer jammer. Maar goed, dat kan altijd nog.
Hij is in ieder geval beter afgewerkt. Hoewel de lijn van de zachtgroene Pavesi van Linguabifida (dat is de zeer productieve verbouwer) zeker niet slecht is, komt zijn model wat rafelig over. En een decal om het schuifdak na te bootsen is een misser. Beter was het geweest de naden lichtjes met een freesje aan te brengen zodat ze overeenkomen met die van de portieren. Maar op zich vind ik hem wel leuk en daar draagt dat kleurtje ook aan bij.
Om nog even terug te komen op de 1750 Berlina Pavesi het onderstaande plaatje dat ik van een Italiaans forum "geleend" heb. Deze verbouwing is van een zeer bekende Italiaanse Alfa miniatuur verzamelaar, ene meneer M. Rigoni. Het is niet mijn bedoeling iemands bezit af te kraken, maar de onderstaande Pavesi ziet er naar mijn mening toch wel een stuk beter uit dan degene die op de vorige pagina werd vertoond.
Weet iemand of dit model ook ergen 1:18 te koop is?hierbij de plaatjes, schaal 1:24 in rood en wit :The very nice Welly's Alfa 2600 Spiders's are out and at 14 Euro are a bargain. The motors and interiors are well done and detailed. The weakpoint are the wheels wich I don't think look 100% perfect, although they are still good.
Tom Tanner/Scale Designs/Ferrari Expo 2012-Chicago March 2012