Klopt Richard!
Je kunt alleen voordeel hebben als je onder het minimaal toegestane gewicht zit en zo het lood op een gunstige plek kunt monteren.
In mijn klasse moest de kart incl. berijder ik meen 165kg wegen, ik zat daar altijd een kilo of 7 boven! (is dus gewoon een nadeel
,
leuk excuus he
)
Lengte was ook een nadeel, ik was en ben 1.92 en reed tegen gastjes van 1.60 meter, dan kun je in elkaar kruipen wat je wilt maar je vangt altijd
meer wind!
In de regen was het geen nadeel (al vang je dan ook meer wind
), want kon mijn lengte gebruiken om beter het gewicht en dus de druk op de wielen te verleggen!
[/quote]
Ha, ha, dat lengte verhaal kan ik me ook in vinden, ben zelf 1,98
Het meest irritante van alles vind ik de arrogante domheid van bekende autosport mensen die beweren dat gewicht geen rol speelt. Ik heb in 1998 meegedaan aan de Autoweek Kart Challenge. Moesten we eerst 2 of 3 x op binnenbanen rijden en de finale was in UItgeest. Ik ging er van uit dat ze de karts gelijk op gewicht gingen maken. Niet dus. Ik dus naar Sandor van Es gestapt maar die vond dat ik me aanstelde en dat gewicht niet belangrijk was. Daar ga je dan met je 80 kilo (toen, ben tegenwoordig 95
) tegen mannetjes en een meisje van rond de 60 kilo. Anyway, alle manches wel gewonnen, dat was dan weer gerechtigheid. We hadden de finale dus op de buitenbaan in UItgeest, ook weer zonder gewichts gelijkheid. Ik lag 2e toen mijn carterplug eruit trilde en dus alle olie er uit liep
Weg jaartje gratis karten. Leuke was dat er ook ene Jaap van Lagen meedeed.