Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 16:57

Echt, de enige manier is om rijders in dezelfde auto te laten rijden (met exact hetzelfde gewicht en afstelling), dan zijn er absoluut geen discussies en excuses meer mogelijk :wink:
Zelfs dan heb je discussie want de 1 kan niet met een ondersturende auto overweg en de ander juist wel, zo zul je altijd excuses houden.
:wink:
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 17:01

Echt, de enige manier is om rijders in dezelfde auto te laten rijden (met exact hetzelfde gewicht en afstelling), dan zijn er absoluut geen discussies en excuses meer mogelijk :wink:
Zelfs dan heb je discussie want de 1 kan niet met een ondersturende auto overweg en de ander juist wel, zo zul je altijd excuses houden.
:wink:
Dat klopt wel, maar zegt meestal iets over de coureur die deze excuses heeft :wink: Als je een auto hebt die neutraal is afgesteld, dus geen onder- of overstuur (voor zover dat mogelijk is natuurlijk) moet iedere zich zelfrespecterende coureur daarmee uit de voeten kunnen lijkt me?

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 17:04

Dat is leergeld wat men over heeft voor een coureur, de auto veranderd er niet door.
dat is dan toch ook niet eerlijk :?:
de een mag 1000uur oefenen en de ander stapt koud in een wagen :?

en bij karten is meer gewicht niet altijd een nadeel :!: :!:

Dat mag je mij ook uitleggen, meer gewicht is altijd een nadeel, kan never nooit niet voordelig zijn. Ik heb het zelf tig keren getest namelijk. Blok ijzer van 10 kilo mee op de kart, scheelde 0,3 sec. per ronde.
Klopt Richard!
Je kunt alleen voordeel hebben als je onder het minimaal toegestane gewicht zit en zo het lood op een gunstige plek kunt monteren.
In mijn klasse moest de kart incl. berijder ik meen 165kg wegen, ik zat daar altijd een kilo of 7 boven! (is dus gewoon een nadeel :lol: ,
leuk excuus he :wink: )
Lengte was ook een nadeel, ik was en ben 1.92 en reed tegen gastjes van 1.60 meter, dan kun je in elkaar kruipen wat je wilt maar je vangt altijd
meer wind!
In de regen was het geen nadeel (al vang je dan ook meer wind :lol: ), want kon mijn lengte gebruiken om beter het gewicht en dus de druk op de wielen te verleggen!
:idea:
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 17:05

Echt, de enige manier is om rijders in dezelfde auto te laten rijden (met exact hetzelfde gewicht en afstelling), dan zijn er absoluut geen discussies en excuses meer mogelijk :wink:
Zelfs dan heb je discussie want de 1 kan niet met een ondersturende auto overweg en de ander juist wel, zo zul je altijd excuses houden.
:wink:
Dat klopt wel, maar zegt meestal iets over de coureur die deze excuses heeft :wink: Als je een auto hebt die neutraal is afgesteld, dus geen onder- of overstuur (voor zover dat mogelijk is natuurlijk) moet iedere zich zelfrespecterende coureur daarmee uit de voeten kunnen lijkt me?
Jazeker, maar neutrale auto's zijn er zo bar weinig!
Overigens ben ik het met je eens dat sommige coureurs altijd excuses hebben...
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 17:40

Klopt Richard!
Je kunt alleen voordeel hebben als je onder het minimaal toegestane gewicht zit en zo het lood op een gunstige plek kunt monteren.
In mijn klasse moest de kart incl. berijder ik meen 165kg wegen, ik zat daar altijd een kilo of 7 boven! (is dus gewoon een nadeel :lol: ,
leuk excuus he :wink: )
Lengte was ook een nadeel, ik was en ben 1.92 en reed tegen gastjes van 1.60 meter, dan kun je in elkaar kruipen wat je wilt maar je vangt altijd
meer wind!
In de regen was het geen nadeel (al vang je dan ook meer wind :lol: ), want kon mijn lengte gebruiken om beter het gewicht en dus de druk op de wielen te verleggen!
:idea:[/quote]



Ha, ha, dat lengte verhaal kan ik me ook in vinden, ben zelf 1,98 :lol: Het meest irritante van alles vind ik de arrogante domheid van bekende autosport mensen die beweren dat gewicht geen rol speelt. Ik heb in 1998 meegedaan aan de Autoweek Kart Challenge. Moesten we eerst 2 of 3 x op binnenbanen rijden en de finale was in UItgeest. Ik ging er van uit dat ze de karts gelijk op gewicht gingen maken. Niet dus. Ik dus naar Sandor van Es gestapt maar die vond dat ik me aanstelde en dat gewicht niet belangrijk was. Daar ga je dan met je 80 kilo (toen, ben tegenwoordig 95 :roll: ) tegen mannetjes en een meisje van rond de 60 kilo. Anyway, alle manches wel gewonnen, dat was dan weer gerechtigheid. We hadden de finale dus op de buitenbaan in UItgeest, ook weer zonder gewichts gelijkheid. Ik lag 2e toen mijn carterplug eruit trilde en dus alle olie er uit liep :? Weg jaartje gratis karten. Leuke was dat er ook ene Jaap van Lagen meedeed.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 19:57

meer massa is meer frictie is meer grip, oa bij regen dus heel makkelijk... :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 21:38

Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 21:49

Binnenkort zal Flavio wel zeggen dat Jos een waardeloze coureur was.

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 21:50

Schumacher gebruikte verboden hulpmiddelen'
Laatste update: 7 december 2011 08:30 info

AMSTERDAM - Jos Verstappen denkt dat Michael Schumacher in zijn eerste kampioensjaar (1994) gebruik maakte van destijds verboden elektronische hulpmiddelen. De Limburger was in zijn debuutseizoen in de Formule 1-teamgenoot van de Duitser bij Benetton.

'Schumacher gebruikte hulpmiddelen'
Verstappen doet zijn uitspraken in een interview met het NUsport-magazine waarin hem wordt gevraagd wat hij tot dusver van de terugkeer van de zevenvoudig wereldkampioen vindt.

Schumacher maakte in 2010 zijn rentree en wist sindsdien met de Mercedes nog geen podiumplaats te bemachtigen.

"Je ziet nu: Michael is ook gewoon afhankelijk van het materiaal. Voor de meeste mensen was hij God. Dat is nu toch een beetje aan het verdwijnen. Hij is geen superman. Nooit geweest", zegt Verstappen.

"Als ik met hem ging karten won hij nooit van mij. Ik weet wat er is gebeurd toen wij in 1994 samen bij Benetton reden."

Excuus
Verstappen gaat liever niet te diep in op het jaar waarin hij een bijrol vertolkte binnen het Benetton-team. "Dan denken de mensen dat ik een excuus aan het zoeken ben. Ik weet gewoon dat zijn auto destijds anders was dan mijn auto."

"Ik dacht steeds: dit kan gewoon niet! Ik rem op de limiet en ga zo hard mogelijk de bocht in. Wat moet ik nog meer doen? Bij Schumacher lukte het wel en bij mij niet. Dat klopte niet."
Niet over praten

De Limburger weet wel in welke hoek hij de verschillen moet zoeken: "Elektronische hulpmiddelen. Ze zullen dat nooit toegeven, maar ik ben daar van overtuigd. Ik heb het later nog eens aan Flavio Briatore gevraagd, die mij naar Benetton had gehaald en daar toen teammanager was. Hij zei: 'Laten we er maar niet over praten.' Dan weet ik genoeg."

"Ik heb dat jaar een paar keer in Michaels auto gereden, zoals in Hockenheim, toen ik er af spinde. Zoals die auto was afgesteld, kon hij nooit zo hard gaan. Maar ja, dat systeem waar hij dan mee reed, zat er toen net even niet in."

Hulpmiddelen als tractiecontrole, ABS en actieve vering waren met ingang van het seizoen 1994 verboden.
Jos denkt het, de rest van de wereld weet het. Het is namelijk bewezen dat de Benetton destijds illegaal software bezat. Écht weer non-nieuws.

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 21:56

Ik denk dat er elk jaar wel illegale auto's meerijden,maar zolang niemand het door heeft ga je er wel sneller mee.
En daar gaat het spelletje ook een beetje om.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 22:21

Het is toch pas illegaal als het ontdekt wordt? 8)
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
@PM
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3005
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 22:34

Tegenwoordig wordt het meestal illegaal gemaakt door er weer een regeltje bij te verzinnen :lol:
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 22:42

Da's ook weer waar... was destijds met die Lotus ook zo #$@%@#^%@#%%@ !

Innovatie moet juist beloond worden!
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 22:52

Klopt. Maar dan had Williams ook de CVT mogen gebruiken. En dan had Benetton geen schijn van kans gehad.

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 22:57

Innovatie heeft niets met illegaal te maken volgens mij! :idea:
Als iets verboden is, is het verboden.
Je doet het wel goed als ze je er niet mee pakken maar om nou te zeggen dat dit beloond moet worden? :?
Maar vraag me af of de FIA er destijds genoeg aan deed om dit soort zaken te voorkomen.....
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Terug naar “Het Forum Café”