Gebruikersavatar
sudsprint
Guru
Guru
Berichten: 1192
Lid geworden op: za jan 29, 2005 20:35
Locatie: De gordel van smaragd

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 22:58

Da's ook weer waar... was destijds met die Lotus ook zo #$@%@#^%@#%%@ !

Innovatie moet juist beloond worden!
De Brabham BT46, nog zoiets.
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 22:59

Yups...

Is toch wel wat anders dan dat gedonder met die diesels op Le Mans...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 23:03

Die Brabham was toch niet echt te vergelijken?
Dat was echt innovatie inderdaad, maar daar was op dat moment niets illegaals aan, echter werd hij later pas verboden omdat het voordeel van de fan wel erg groot was..
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 23:18

En omdat alles wat er achter reed gezandstraald werd, toch? :roll:
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
sudsprint
Guru
Guru
Berichten: 1192
Lid geworden op: za jan 29, 2005 20:35
Locatie: De gordel van smaragd

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 23:26

Yups...

Is toch wel wat anders dan dat gedonder met die diesels op Le Mans...
Ach, racen met diesels. Het wil er bij mij nog steeds niet in.
Inovatief zal het zeker zijn maar gevoelsmatig.............
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12106
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 23:33

Die Brabham was toch niet echt te vergelijken?
Dat was echt innovatie inderdaad, maar daar was op dat moment niets illegaals aan, echter werd hij later pas verboden omdat het voordeel van de fan wel erg groot was..
Het concept werd verboden omdat bewegende aerodynamische hulpmiddelen niet toegestaan waren. Dat Murray de grote ventilator presenteerde als middel om te koelen deed daar niets aan af. Kwestie van interpretatie.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 23:39

Yups...

Is toch wel wat anders dan dat gedonder met die diesels op Le Mans...
Ach, racen met diesels. Het wil er bij mij nog steeds niet in.
Inovatief zal het zeker zijn maar gevoelsmatig.............
Afgezien daarvan... als je zaken als turbo's, aerodinamica, actieve ophangingen neemt... dan waren dat quantum leaps tov de oude garde... en werden de regementen naar beneden toe aangepast (lees bepaalde zaken verboden) om de boel weer in evenwicht te brengen...

Bij de diesels gaat het andersom... die worden meer zaken toegestaan (turbo's met variable geometrie, meer cilinderinhoud, grotere restrictoren etc) dan de benzines om de boel in evenwicht te brengen... en dát gaat er bij mij niet in... dat is contra-innovatie...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
sudsprint
Guru
Guru
Berichten: 1192
Lid geworden op: za jan 29, 2005 20:35
Locatie: De gordel van smaragd

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

wo dec 07, 2011 23:51

Yups...

Is toch wel wat anders dan dat gedonder met die diesels op Le Mans...
Ach, racen met diesels. Het wil er bij mij nog steeds niet in.
Inovatief zal het zeker zijn maar gevoelsmatig.............
Afgezien daarvan... als je zaken als turbo's, aerodinamica, actieve ophangingen neemt... dan waren dat quantum leaps tov de oude garde... en werden de regementen naar beneden toe aangepast (lees bepaalde zaken verboden) om de boel weer in evenwicht te brengen...

Bij de diesels gaat het andersom... die worden meer zaken toegestaan (turbo's met variable geometrie, meer cilinderinhoud, grotere restrictoren etc) dan de benzines om de boel in evenwicht te brengen... en dát gaat er bij mij niet in... dat is contra-innovatie...
Grotere restictoren, die is mooi :D 8) Heeft iets tegenstrijdigs.
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

do dec 08, 2011 00:02

Grotere restictoren, die is mooi :D 8) Heeft iets tegenstrijdigs.
Racediesel... :lol: :lol: :lol:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

do dec 08, 2011 11:36

meer massa is meer frictie is meer grip, oa bij regen dus heel makkelijk... :wink:

Gerwin, meer massa betekend ook grotere centrifugaalkrachten, dus minder laterale grip.

Gebruikersavatar
sudsprint
Guru
Guru
Berichten: 1192
Lid geworden op: za jan 29, 2005 20:35
Locatie: De gordel van smaragd

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

do dec 08, 2011 17:09

Grotere restictoren, die is mooi :D 8) Heeft iets tegenstrijdigs.
Racediesel... :lol: :lol: :lol:
:jumping:
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

do dec 08, 2011 17:18

meer massa is meer frictie is meer grip, oa bij regen dus heel makkelijk... :wink:

Gerwin, meer massa betekend ook grotere centrifugaalkrachten, dus minder laterale grip.
met de kanttekening dat hierbij de snelheid een HELE grote rol heeft :!: (hoe lager de snelheid, des te minder dat uitmaakt.....)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

RE: Het "grote" Schumacher topic

do dec 08, 2011 17:31

Extra gewicht kost altijd tijd met accelereren en bij het remmen.
In de bocht kost het snelheid/tijd.
25 kilo extra op een kart, zelfs op een schakelkart met 43pk kost gewoon veel tijd.
Geen enkel voordeel in mijn ogen.

Rijdt een auto eens op de limiet met of zonder passagier, het lijkt wel of je een andere auto hebt.
Sterker nog, een volle of een lege tank voel je al!
Verbaas me daar altijd weer over hoeveel het scheelt bv. op de Nordschleife waar ik veel kom/kwam
maar uiteraard ook op andere circuits. :wink:
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: Het "grote" Schumacher topic

vr dec 09, 2011 16:58

Ik kan het ook niet anders maken dan het is: extra gewicht is onder alle omstandigheden een handicap inderdaad.

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

RE: Het "grote" Schumacher topic

vr mar 16, 2012 10:00


Terug naar “Het Forum Café”