Het werd eens tijd om mijn projectje hier ook te zetten, niet dat er al veel aan gedaan is. Bedoeling is vooral veel bij te leren en met beperkte middelen (geld en kennis, ervaring) een vrij grondige restauratie te voltooien. Tips, opmerkingen en andere raad zulllen dus altijd in dank worden aangenomen. De wagen in kwestie is een blauwe 2000 gtv (oorspronkelijk giallo ocra) van 1974, die er op het eerste zicht vrij goed uitzag.
Het(de) einddoel(en)
Hier staan nog enkele foto's van zijn beginperiode. Bij de aankoop wist ik dat er wel wat laswerk aan ging zijn, vooral de dorpels (overzetstukken) en de rechterachterwielkasrand waren een aanwijzing. Pluspunten waren wel dat de wagen 99.5% compleet was en dat alles correct was met type en bouwjaar. Interieur zag er nog goed uit en ik ben er vrij zeker van dat de wagen slechts 85000 km heeft afgelegd. Pedalen, stoelen, en stickertje van laatste onderhoud staven dit vermoeden.
Halloween part one
Hier zie je de wielkas met de beschermplaat (die de binnenkant van de dorpels en a-stijl afschermen)
Na verwijdering van de beschermplaat kan de horrorstory beginnen, heel de dorpel, middendorpel en a-stijl blijken verdwenen te zijn..(dit was wel ingeschat maar zo erg had ik het nu ook weeral niet verwacht)
Dat de dorpels opgelapt waren met een reparatieplaat die erover was gezet kon je van buitenaf al zien, maar dat deze gewoon gereveteerd was in de originele dorpel verbaasde me wel. (de dorpel was tot nu toe compleet verborgen door een chromen instapdrempel die er standaard opligt) In de hoek kan je al zien wat ik kan verwachten bij verwijdering van de reparatieplaat..
Hier zie je dat ook de binnenste dorpel ( een alfa bertone heeft drie dorpels binnen-midden-buiten) aan de a-stijl al gerepareerd is geweest en dit aan de beiden kanten. Ook aan het achterscherm, waar de kriksteun vastgepunt is aan de bodem is een gaatje te zien.
Aan de rechterkant is er ook al een deel van de lak afgeschuurd geweest om zo te kijken in hoevere ik nieuwe plaatdelen moet bestellen. De gaten in de het voorpaneel waren ingecalculeerd maar de deuk in de rand van de achterwielkas was een verrassing. Waarom er daar een reparatie is geweest kan ik niet echt achterhalen, plaat verspringt een kleine 5 cm. Er is wel een las te zien maar geen echte nieuw deel van een plaat.. further investigation wil be requered.. De laatste foto is sfeerfototje om ff te showen hoeveel plamuur er wel ni op die kleine oppervlakte zat, soms tot 1.5 cm dik...whoehooe!
OPM: Verslagje heb ik gewoon ge-copy paste vanaf ander forum vandaar dat uitleg soms wat verregaande is.