Hebben jullie die scan toegestuurd gekregen of zelf in gescanned??
Ik was ook verrast toen ik zag dat mijn 147GTA 273PK en 293NM had, helemaal niet verkeerd
'Hebben jullie die scan toegestuurd gekregen of zelf in gescanned??
Ik was ook verrast toen ik zag dat mijn 147GTA 273PK en 293NM had, helemaal niet verkeerd
En dit is de grafiek die hoort bij deze auto:
'Hebben jullie die scan toegestuurd gekregen of zelf in gescanned??
Ik was ook verrast toen ik zag dat mijn 147GTA 273PK en 293NM had, helemaal niet verkeerd
Je gaat me toch niet zeggen dat deze helemaal standaard is he ?
Soow, mooie getallen voor een 'rechtstreeks uit t krat' blok!'Hebben jullie die scan toegestuurd gekregen of zelf in gescanned??
Ik was ook verrast toen ik zag dat mijn 147GTA 273PK en 293NM had, helemaal niet verkeerd
Je gaat me toch niet zeggen dat deze helemaal standaard is he ?
Uploaded with ImageShack.us
Nouuu, er is niet heel veel aan gebeurd. Ik heb katloze spruitstukken (van een 3.0spider) + Equal length front pipes geinstalleerd (simuleert een beetje een spagethi spruitstuk alleen kost 600 euro ipv 2700 voor een SS spruitstuk) Verder zit er voor een BMC inlaat van silicone slangen in.
Als we het volgend jaar nog een keer gaan doen hoop ik dat ook mijn uitlaat + midden kats heb vervangen voor 200cpi exemplaren. Ook wil ik nog een bezoekje brengen aan squadra. Verder in de toekomst hou ik ook het engelse forum in de gaten v.w.b. het Ferrari gaskleppenhuis icm een iets groter plenum! Maar dat is toekomst muziek toch zou het wel leuk zijn om 280+ PK te halen
Zo, nette waardes hoor !'Hebben jullie die scan toegestuurd gekregen of zelf in gescanned??
Ik was ook verrast toen ik zag dat mijn 147GTA 273PK en 293NM had, helemaal niet verkeerd
Je gaat me toch niet zeggen dat deze helemaal standaard is he ?
Uploaded with ImageShack.us
Nouuu, er is niet heel veel aan gebeurd. Ik heb katloze spruitstukken (van een 3.0spider) + Equal length front pipes geinstalleerd (simuleert een beetje een spagethi spruitstuk alleen kost 600 euro ipv 2700 voor een SS spruitstuk) Verder zit er voor een BMC inlaat van silicone slangen in.
Als we het volgend jaar nog een keer gaan doen hoop ik dat ook mijn uitlaat + midden kats heb vervangen voor 200cpi exemplaren. Ook wil ik nog een bezoekje brengen aan squadra. Verder in de toekomst hou ik ook het engelse forum in de gaten v.w.b. het Ferrari gaskleppenhuis icm een iets groter plenum! Maar dat is toekomst muziek toch zou het wel leuk zijn om 280+ PK te halen
Ja die heb ik in filmpjes gezien op SPA, heel gaaf! Ik wacht nu nog even op wat gasten uit UK die zijn bezig met het ontwikkelen van een aluminium versie. De Carbon versie staat de koop voor 1000 euro wat ik iets te gortig vind voor een stuk kunststof....
Ik zou me niet blind staren op CO, dat is een bijverschijnsel van slechte verbranding. Je kan prima een hoog vermogen halen met een CO wat binnen de perken blijft. Wat was je Lambda tijdens het rollen? Het is jammer dat dat niet op de grafiek staat, vaak is dat er wel bij te plotten. Als je gaat rollen, of zelf met een wideband gaat experimenteren op straat, concentreer je op een lambda die bij vol vermogen tegen de 1:12.5 zit, niet rijker. Als je rijker gaat mengen, krijg je echt niet meer vermogen en wel bore-wash. Stationair wil je eigenlijk ietsje rijker dan 1:14.7, bij deellast is 1:14.7 tot 1.16 acceptabel voor een carbs-motor.
106pk, dat viel nogal tegen. Gelukkig wel een paar aanknopingspunten die mogelijkheden bieden voor verbetering:
- Het mengsel was over het hele toerenbereik behoorlijk arm. CO rond de 1,5 terwijl hij bij een carburateurmotor best rond de 5 mag liggen. Ik heb een witte spider op de bank gezien die continu ruim boven de 10 zat Mijn Giulia is waarschijnlijk nooit gerold na montage van de open filters dus dat zou een verklaring kunnen zijn. Nou staat een rollenbanksessie met afstellen nog op mijn verlanglijstje dus dat komt goed.
- De 123-ignition heb ik met de stroboscoop op de stationairvervroeging afgesteld. Ik heb nog niet gecontroleerd of hij de maximale vervroeging rond de 4500 - 5000 toeren haalt. Dus daar zit waarschijnlijk ook nog wel wat winst. Daarnaast heb ik op de gok 1 van de 16 vervroegingscurves gekozen, misschien valt daar ook nog wat te halen.
Dan is mijn spider keurig afgestled. Ding loopt ook prima alleen stationair wil et nooi echt lekker lopen.Ik zou me niet blind staren op CO, dat is een bijverschijnsel van slechte verbranding. Je kan prima een hoog vermogen halen met een CO wat binnen de perken blijft. Wat was je Lambda tijdens het rollen? Het is jammer dat dat niet op de grafiek staat, vaak is dat er wel bij te plotten. Als je gaat rollen, of zelf met een wideband gaat experimenteren op straat, concentreer je op een lambda die bij vol vermogen tegen de 1:12.5 zit, niet rijker. Als je rijker gaat mengen, krijg je echt niet meer vermogen en wel bore-wash. Stationair wil je eigenlijk ietsje rijker dan 1:14.7, bij deellast is 1:14.7 tot 1.16 acceptabel voor een carbs-motor.