Het ding is net dicht gemaakt, in elkaar gezet en in de auto gehangen. "Helemaal open trekken en grondig onderhoud uitvoeren" lijkt me nogal onzinnig met de paar kilomters die het blok gelopen heeft. Of je doet een volledige bottom end revisie, of je fikst gewoon dit probleem even.
Vergeet niet dat dit een turbo is en er dus nogal wat druk op het carter staat. Elke keer als die krukas heen en weer gaat door een lastwisseling, blaast de turbodruk tegen die kering en houdt hem tegen. Op dat moment ben je echt je afsluiting kwijt, ook al is de kruktap waar die kering op zit zo glad als een spiegel. Op een atmosferische motor zou het allemaal een stuk erger moeten worden voordat de boel gaat lekken, maar ook daar zie je in de wat extremere gevallen wel wat lekkage langs deze kering. Er rijden genoeg 75TSers rond die dit in meer of mindere mate ook hebben. Volgens mij zijn dat vaak de blokken die niet alleen axiale speling hebben, maar ook olie verbruiken omdat de zuigerveren versleten zijn. Mensen denken dan dat al het olieverlies komt door die keringen, maar ik denk dat die lekkende keringen een symptoom zijn van de blow-by die ze open blaast. Je hebt maar een heel klein beetje druk nodig om het pasvlak wat door het "veertje" op de kruktap getrokken wordt niet goed meer te laten aansluiten. Als dat een keer zo ver is, is de olie er ook zo uit geperst.