Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

RE: beetje project; de giulietta

di dec 20, 2011 19:53

Aha,

werd vooral nieuwsgierig met betrekking tot type 2 of 3 aangezien ze als '84 er werd bestempeld werd. Ja dat meespuiten is idd ook niet mijn smaak.. Heeft deze dat klokkenspel welke ook in die belgische Ti zit?
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

RE: beetje project; de giulietta

di dec 20, 2011 20:09

Geen idee.... Nog niet gekeken. Voor zover ik begrijp zat er een type 3 klokkenwinkel in en heeft fRank bij Bralfa een type 2 unit gescoord. Ik denk een mechanische, want volgens mij zou het uiterlijk me gestoord hebben als het een elektrieke was geweest.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8048
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: beetje project; de giulietta

di dec 20, 2011 21:53

Wat ik er nog van weet: Uiterlijk was type 3 op de bavianenkont na, Dus de bumpers, deurstrips, grille van een laatste model.
Binnen: de tellerunit van een serie3 (die met de ronde zijkanten), een electronische. Omdat ik een type2 wilde bouwen heb ik idd bij Bas oa een serie2 tellerbak gehaald, een vierkante met mechanische aandrijving.
Speciaal daarvoor ook de versnellingsbak gewisseld voor een met mechanische telleraandrijving... :oops: :lol:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

RE: beetje project; de giulietta

di dec 20, 2011 22:39

Wel bijzonder, want de rest van het dashboard is dan wel weer type 2 :roll:

Maarre, vind je het wat zo (afgezien van kleur dan)?

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8048
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: beetje project; de giulietta

wo dec 21, 2011 11:49

Wel bijzonder, want de rest van het dashboard is dan wel weer type 2 :roll:

Maarre, vind je het wat zo (afgezien van kleur dan)?
Heb ik me toen ook over verbaasd. Alsof het klokkenbord er later ingeklust ws (terwijl alle bedrading wel klopte... :roll: )

Afgezien van de kleur ( :lol: ) staat ie er lekker dik bij, da hei jie mooi daon! :thumbs:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: beetje project; de giulietta

wo dec 21, 2011 14:05

Afgezien van de kleur ( :lol: ) staat ie er lekker dik bij, da hei jie mooi daon! :thumbs:
Welke kleur had jij dan destijds voor ogen, voor deze auto?

Leuk, dat er nu echt schot in zit! :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Re: RE: beetje project; de giulietta

wo dec 21, 2011 15:52

Wel bijzonder, want de rest van het dashboard is dan wel weer type 2 :roll:

Maarre, vind je het wat zo (afgezien van kleur dan)?
Heb ik me toen ook over verbaasd. Alsof het klokkenbord er later ingeklust ws (terwijl alle bedrading wel klopte... :roll: )

Afgezien van de kleur ( :lol: ) staat ie er lekker dik bij, da hei jie mooi daon! :thumbs:

Grtz,fRank
Die belgische ti uit '82 die nu te koop staat heeft toch ook een electrieke??
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8048
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: beetje project; de giulietta

wo dec 21, 2011 19:05

Afgezien van de kleur ( :lol: ) staat ie er lekker dik bij, da hei jie mooi daon! :thumbs:
Welke kleur had jij dan destijds voor ogen, voor deze auto?

Leuk, dat er nu echt schot in zit! :thumbs:
Zilvergrijs als ie helemaal uit elkaar zou zijn gegaan. En anders rosso he (was minder werk)

Inderdaad goed dat iemand me af en toe verlost van al dat half afgebouwd spul... :wink:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: beetje project; de giulietta

wo dec 21, 2011 20:39

Afgezien van de kleur ( :lol: ) staat ie er lekker dik bij, da hei jie mooi daon! :thumbs:
Welke kleur had jij dan destijds voor ogen, voor deze auto?

Leuk, dat er nu echt schot in zit! :thumbs:
Zilvergrijs als ie helemaal uit elkaar zou zijn gegaan. En anders rosso he (was minder werk)

Inderdaad goed dat iemand me af en toe verlost van al dat half afgebouwd spul... :wink:

Grtz,fRank
Mjaah.... Ik heb zelf nog zitten dubben om ze in Carabinieri/Min Finanza blauw te laten zetten. Alleen moet je dan toch net weer even wat verder met spul uit elkaar halen om dan niet toch nog her en der sporen aan te treffen dat ze ooit rood is geweest. Het kwam gewoon niet uit, dus toch maar rosso en straks wat vaker poetsen.

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

RE: beetje project; de giulietta

vr jul 13, 2012 13:42

Even maar weer een update. Je denkt dat het hard gaat, maar je zit dus zo weer een half jaar verder.

Bumpers zitten nu netjes vast. Voor heb ik de kunststof spatschermen van een type 3 wat bijgezaagd en voorzien van aluminium hoekjes - vreemd genoeg zaten er aan de carroseriekant geen overeenkomstige gaten met de montagepunten van deze schermen terwijl er toch een type 3 bumper opgezeten zou hebben? Het blijft wat dat betreft toch maar een vreemde auto.

Ondertussen even een rondje over het erf geweest en geconcludeerd dat de Giulietta op deze manier niet echt geschikt is voor de weg; als er een klinker scheef ligt hoor je 'm er al overheen schuren, dus hij moet echt weer een stuk omhoog. Hoe zat dat nou, want ik lees her en der van alles maar schijnbaar niemand die het met elkaar eens is. Eén tandje voor zou 4,5cm zijn, maar Sander schreef 5,5cm. Wel schijnt iedereen het erover eens te zijn dat als je voor en achter een gelijk aantal tandjes verzet dit dan 1,5mm per tandje is. 34 tandjes verdraaien, effectief dus achter niet en voor 1 tandje de andere kant op, zou dan dus 5,1cm zijn. Is die 1,5mm een benadering of echt zo gedocumenteerd?

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: beetje project; de giulietta

vr jul 13, 2012 14:33

Oké..... uit het hoofd:
Voor 35 tandjes = 360 graden.
1 tandje verdraaien is dus 360/35 = 10,28 graden hoekverdraaiing.
De arm is van scharnierpunt tot fuseekogel, gemeten dwars op auto 30 of 32cm o.i.d. => zelf even nameten!
Tan (10,28 ) = 0,1814
hoogte verandering is dus ongeveer 0,1814 * 30cm = 5,44cm

Dit geldt als de draagarm rond de horizontale positie is. Nu zullen ze bij jouw auto behoorlijk scheef staan en zal de verticale maat (hoogte verandering) iets minder zijn, maar zeker geen cm's! ;)

Mooi vak he, wiskunde? :lol:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

RE: beetje project; de giulietta

vr jul 13, 2012 14:57

Makes sense...

Komt strak uit ook nog, want dan geeft één tandje verzetten dus precies 1,6mm om mee te rekenen. Even zo inschattend hoeveel hij achter is gezakt zou hij dus redelijk netjes moeten komen te staan als ik 'm 19 tandjes terugzet.

Gebruikersavatar
Jan M
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 578
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 19:02
Locatie: Ridderkerk

RE: beetje project; de giulietta

vr jul 13, 2012 19:01

Hoe ik het doe bij de voorwielophanging van de 75, die is volgens mij gelijk an de Giulietta.

Achter op de grond of op bruggetjes, net wat gemakkelijk is.
Aan de voorzijde in het midden onder de dwarse draagbalk net achter de motor een smal latje op een pompkrik of assteun.
Bij 2 kriksteunen voor heb je nog de mogelijkheid van getorderd zijn van de carosserie op een niet helemaal vlakke vloer.
Ik neem een vast punt in de schokbrekersteun aan de carosserie waarop ik een meetlat zet naar beneden langs de
fuseekogel aan de onderste draagarm.
Als je dan de maat neemt op het punt waar de meetlat aanligt op de ronde kant van die fuseekogel en hij is
aan beide zijden gelijk, weet je dat hij links en rechts gelijk zit.
De originele puntjes op de achterkant van de torsie zijn vaak niet meer te vinden.

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

RE: beetje project; de giulietta - Klaar

do sep 06, 2012 11:18

Nou nog even kijken wat de RDW er van vind ;)

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
hoornstra
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 979
Lid geworden op: di jul 10, 2007 13:20
Locatie: Steenwijk

RE: beetje project; de giulietta

do sep 06, 2012 11:35

Oei, oei, op de openbare weg met oude platen, we zagen zondag ook nog een spider met oude platen op de registerdag.

Ziet er goed uit, mooie kleur. En in Delft zijn zelfs de nieuwe parkeerplaatsen al van groen voorzien zie ik. :lol:
Er wordt nooit zoveel gelogen als na een jachtpartij, tijdens een oorlog en voor een verkiezing.

verleden:diverse sud, sud 5m, sud ti, 33, 33qv, 33 sw, 164, 146, GTV2.0, 75TS, 166V6

Scarb 0142

Terug naar “Projecten”