lijkt mij sterk, heb de ecu ook al verwisseld en er veranderde niets....Toen ie goed liep, stond die ecu toen niet in noodloop mode?
lijkt mij sterk, heb de ecu ook al verwisseld en er veranderde niets....Toen ie goed liep, stond die ecu toen niet in noodloop mode?
Hoe heb je distributietiming gemeten? Op lift in BDP? Klephoeken van openen/sluiten?
Dat de ECU in noodloop gaat doet ie over het algemeen niet omdat de ECU stuk is, maar omdat ie iets meet wat hem niet bevalt. ECU wisselen gaat daar niets aan veranderen, dus je redenering gaat niet op.
Het zijn snelle nokkenassen, die hoor je met een klok op tijd te zetten, met stelbare nokkenaspoulies. Als die uitsparingen in je snelle nokkenassen ook zitten zullen die ongetwijfeld op de goede plek zitten, maar met deze klepmaten en lift, moet je ze echt op de graad nauwkeurig ztten. Het juiste nokje op de riem is niet voldoende. Heb je stelbare poulies?Hoe heb je distributietiming gemeten? Op lift in BDP? Klephoeken van openen/sluiten?
Dat de ECU in noodloop gaat doet ie over het algemeen niet omdat de ECU stuk is, maar omdat ie iets meet wat hem niet bevalt. ECU wisselen gaat daar niets aan veranderen, dus je redenering gaat niet op.
er zitten koppen op van een 1.5 boxertje met mechanische klepstoters.
in het nokkenashuis en de nokkenassen zit een uitsparing, als je deze tekens overeen laat komen staat alles perfect op tijd.
waarom zou hij nu ineens in de noodloop gaan en op 3 cilinders gaan lopen.
ik denk nog steeds dat het een mechanisch defect is....
ja ik heb stelbare poelie's.Het zijn snelle nokkenassen, die hoor je met een klok op tijd te zetten, met stelbare nokkenaspoulies. Als die uitsparingen in je snelle nokkenassen ook zitten zullen die ongetwijfeld op de goede plek zitten, maar met deze klepmaten en lift, moet je ze echt op de graad nauwkeurig ztten. Het juiste nokje op de riem is niet voldoende. Heb je stelbare poulies?Hoe heb je distributietiming gemeten? Op lift in BDP? Klephoeken van openen/sluiten?
Dat de ECU in noodloop gaat doet ie over het algemeen niet omdat de ECU stuk is, maar omdat ie iets meet wat hem niet bevalt. ECU wisselen gaat daar niets aan veranderen, dus je redenering gaat niet op.
er zitten koppen op van een 1.5 boxertje met mechanische klepstoters.
in het nokkenashuis en de nokkenassen zit een uitsparing, als je deze tekens overeen laat komen staat alles perfect op tijd.
waarom zou hij nu ineens in de noodloop gaan en op 3 cilinders gaan lopen.
ik denk nog steeds dat het een mechanisch defect is....
Ik ben het met je eens dat er iets mechanisch niet in orde is naar alle waarschijnlijkheid.
ja op alle 4 is er vonk en brandstof.sorry, heb niet het hele verhaal gelezen...
maar hij liep eerst wel op 4 cilinders en later op 3?
welke cilinder is uitgevallen? bij alle 4 vonk? alle 4 benzine?
Ik denk dat het op zich best kan dat de motor zo rauw loopt dat alle cylinders min of meer op het randje van wel/niet werken zitten. Dat 1 en 4 toevallig net ietsje minder mee willen dan 2 en 3 geeft dan al snel het resultaat dat de motor 95% van de tijd wel een cylindertje overslaat en dat dat dan of 1 of 4 gaat zijn. Het is allemaal nogal lastig om te bepalen zonder afstelbare ECU, goede meetapparatuur en vooral, de auto zelf. Door een forum heen is dit bijna niet te doen. Je kan wat suggesties geven, maar je mist zoveel informatie dat het niet veel verder komt dan dat.toch vreemd dat het elke keer een andere cilinder is die niet mee doet, dan zou ik mechanisch eigenlijk wel uitsluiten toch?
(bij mechanisch gaat toch niet ineens de ene kant en dan de andere kant het niet doen?)