Onze Trackday woensdag 12-9 was een succes ; 26 Abarths en 6 QV's .
Uiteraard hebben we onze racers getest terwijl we onze "cursisten & trackdayers" co-drives aanboden .
De 156ts "Paduwa" van Philippe heeft zich even smetteloos gedragen als op SpaItalia .
De 156 V6 2.5 was de bak weerom perfect na de herstelling door Timmermans : het blijft toch een plezante auto en bijzonder homogeen .
De "Abarth"500 was nu met 'n sinterplaatkoppeling van Bacci tegen de power bestand . De grote wijziging was dat we eindelijk servo hadden (
www.ooto.eu = NL) ingebouwd met veel uren passen en zoeken pas dinsdagavond klaar ...
Het werkte nog niet perfect : het kniegewricht zorgde voor variatie in bekrachtiging maar we hadden het ook als test opgevat . Maneuvers in de pits en korte situaties (chicanes & 90° bvb.) overleef je nu zonder uitputting ... enkel soms instuurpunt gemist door iets te weinig initiele bekrachtiging in korte situaties . Maar als je weet dat ik weliswaar erg moe was en nog 'n beetje ben nu zelfs (ook 4 maal Ducato in en uitgeladen ...) maar tussen 11u en 16u30 heb ik makkelijk 3u met de Abarth en 1u met de V6 gereden ... Op Spa zonder enige servohulp waren de armpjes na een half uur al leeggepompt ...
Met de Abarth kan je enorm laat en hard afremmen en snel door de bochten knallen (vooral 1e linkse gaat spectaculair hard) .Als we de variatie er nu nog uitkrijgen zijn we klaar voor
www.bgdc.be op 27 oktober op Spa ! Ik wou ook niet bij een buitje regenbanden gaan wisselen om een half uur nadien op opdrogende baan weerom voor slicks te moeten gaan , 't was hooguit 10minuten nat genoeg om regenbanden niet op te roken en zo heb ik met de Abarth full-lock dwars gestaan maar wel neus gewoon voorttrekken hè
. Ook de 156's met volle 120Lit./100Lit tank zijn eventjes met losse kont gezegend dus heb ik maar 4 rondjes met Philippe's "Paduwa" gedaan om die eens aan te voelen en Philippe wat trucjes te tonen .
Ik speel ook met het idee de 156 V6 voor de 1.000km Zolder in te zetten, we rijden dan toch de bgdc op Zolder met de Abarth op diezelfde 10-11 .
Zonde wel dat Timmermans de Gtv6 aan de kant moest zetten wegens te veel dBa 98 dacht ik ... met de Akrapovic open op de Abarth kreeg ik ook zwarte vlag voor 100 dBa en dan maar snel knopje dicht en geen dBa teveel meer
Hylke & Ronald hebben zich ook geamuseerd en Danny (BOR) ook vermoed ik nog maar ik heb amper 5min voor een babbeltje gehad voor de rest was ik aan't rijden of aan de autos bezig (tanken, bij de Abarth hebben we heel de sporing gewijzigd tijdens de middagpauze) . Ik heb m'n broodje 18u in de Ducato op terugweg verder opgegeten ...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .