Ricambi Originali

RE: de ombouw van een 75 1.8ie naar 3.0 V6. eindelijk update

di aug 23, 2005 09:32

Dat dacht ik ook, maar wist ut niet zeker.. die gasten passen wat dat betreft de regels elke maand aan :wink:

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

Re: RE: de ombouw van een 75 1.8ie naar 3.0 V6. eindelijk up

di aug 23, 2005 12:27

Dat dacht ik ook, maar wist ut niet zeker.. die gasten passen wat dat betreft de regels elke maand aan :wink:
De regels zijn al zo sinds de introductie van de GAIK platen in 2000. Alleen er doen zo'n hoop indianenverhalen de ronde.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Ricambi Originali

RE: de ombouw van een 75 1.8ie naar 3.0 V6. eindelijk update

di aug 23, 2005 12:31

Das waar, maar hierdoor werd ik aan het twijfelen gebracht : Vanaf 1 februari 2003 is het inslaan van de duplicaatcode op de kentekenplaat verplicht. Ook de witte kentekenplaat van de aanhangwagen/fietsendrager moet worden voorzien van de juiste duplicaatcode. Op historische- en Amerikaanse kentekenplaten wordt geen duplicaatcode ingeslagen.

Als iemand anders met uw oorspronkelijke kentekenplaten overtredingen begaat, dan is de zichtbare duplicaatcode het bewijs dat u daarvoor niet aansprakelijk bent. De duplicaatcode op kentekenplaten is ook zichtbaar bij fotocontroles langs de weg.

Gebruikersavatar
figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 641
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:07
Locatie: Vught. N-Br

RE: de ombouw van een 75 1.8ie naar 3.0 V6. eindelijk update

di aug 23, 2005 12:36

Een beetje geldklopperijj is dat GAIK gedoe wel. Onlangs de voorste kentekenplaat verloren :oops: :

- Eerst aangifte doen bij Politie (die zitten daar ook echt op te wachten)
- Vervolgens met aangifte een setje tijdelijke witte platen laten maken (a 22 euro)
- Nieuw kentekenbewijs aanvragen in Veendam (a 30 euro)
- Met dat nieuwe kentekenbewijs setje nieuwe platen laten maken (a 22 euro)

Bijna 80 euro omdat ik zo'n stukje plaatwerk heb laten liggen !!!

Adios, JR

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2147
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: de ombouw van een 75 1.8ie naar 3.0 V6. eindelijk update

di aug 23, 2005 13:32

als je je beschadigde/oude GAIKplaat inlevert, krijg je gewoon nieuwe platen zonder 1

alleen als er een plaat of een deel van het kenteken ooit is zoekgeraakt, zal je een cijfertje erin krijgen
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8039
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: de ombouw van een 75 1.8ie naar 3.0 V6. eindelijk up

di aug 23, 2005 17:27

als je je beschadigde/oude GAIKplaat inlevert, krijg je gewoon nieuwe platen zonder 1

alleen als er een plaat of een deel van het kenteken ooit is zoekgeraakt, zal je een cijfertje erin krijgen
Klopt, je kunt gewoon je gestanste platen omruilen (tegen betaling uiteraard..) voor luxe platen.Geen extra aanduiding op je plaat oid.
Heb btw voor de motor een verse set papieren moeten aanvragen na verlies van m'n plaat >dan krijg je wel een 1tje erbij op je plaat :MAAR; dat zijn ze bij mij vergeten...Ha! :shock:
Dusssssssss...alle flitsbekeuringen die met de plaat 'zonder 1tje ' gemaakt worden zijn niet van mij, maar van iemand die illegaal met mijn oude (gevonden) plaat rondrijdt, toch? :wink:
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: de ombouw van een 75 1.8ie naar 3.0 V6. eindelijk update

di aug 23, 2005 17:38

oke dat wist ik niet....weer wat geleerd......in de toekomst misschien toch maar die vette platen alhoewel dat eerlijk gezegd mijn laatste zorg is :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: de ombouw van een 75 1.8ie naar 3.0 V6. eindelijk update

di sep 20, 2005 16:40

:MAAR; dat zijn ze bij mij vergeten...Ha!
Dusssssssss...alle flitsbekeuringen die met de plaat 'zonder 1tje ' gemaakt worden zijn niet van mij, maar van iemand die illegaal met mijn oude (gevonden) plaat rondrijdt, toch?
Frank:
Behalve wanneer je een polizia controle krijgt (alcohol ofzo) een collega van mij is dat overkomen omdat ie een auto had gekocht waarbij nieuwe papieren waren aangevraagd maar nooit de platen vervangen.
Dat werd een boete - en gaat nu voorkomen omdat hij te goeder trouw was - zie overschrijvingsdatum.

Voor jou wordt het een ander verhaal omdat hier geen naamswijziging heeft plaatsgevonden.....Anders: je kunt flinker de pineut zijn...De boete is flink omdat dat als een soort vervalsing wordt gezien.
Kortom was oom agent niet te vermurwen omdat alles wettelijk beschreven is...Dus als jij de notitie op de papieren hebt moet je ook een bijlage bij van de RDW hebben gekregen om je hier op te attenderen - in dezelfde enveloppe als jouw kentekenbewijs.

Ik lijk Balkenende wel - jou angst inboezemen! :roll:
Sorry Rav - ik hou nu op jouw topic te vervuilen :oops:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: de ombouw van een 75 1.8ie naar 3.0 V6. eindelijk update

di sep 20, 2005 17:16

Kortom ff je auto overschrijven op naam van een vriend en weer terug... Of werkt dit ook niet??

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: de ombouw van een 75 1.8ie naar 3.0 V6. eindelijk update

di sep 20, 2005 17:38

je kan beter je plaat eraf schroeven.....die bekeuring is goedkoper...... :wink:

enne nu genoeg geluld over die domme-alfa-vervuilende-kentekenplaten...... :biggrin:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: de ombouw van een 75 1.8ie naar 3.0 V6. eindelijk update

zo okt 23, 2005 00:28

hehe eindelijk weer eens wat gedaan....

Ik heb de triangel weer gespoten want de vorige lak was niet naar mijn zin kwa kwaliteit.
De versnellingsbak is van een TS (waarvoor wederom mucho dank aan buurman Pat) met de steekassen van een V6 en de drukgroep/koppeling etc van een V6 echter deze was natuurlijk itialiaans grijs/zwart vervuild..........dus weer dat monikkenklusje aangepast en boenen en borstelen, borstelen, veel borstelen......

uiteindelijk ziet het er dan ongeveer zo uit: (niet helemaal want de blanke lak zit er nu ook op en dat was tijdens het nemen van de foto's niet.....)

(oh jaa en Pat was in een artistieke bui vandaar deze foto :lol: )
Afbeelding

en zelf moet je ook nog wel eens wat doen :P
Afbeelding

k heb mij voorgenomen voorlopig geen versnellingsbakken meer te doen :biggrin:
Afbeelding

het laatste deel van het motorblok was nog niet gedaan dus vandaag ook maar ff afgemaakt
Afbeelding

overzichtfotootje (tijd teveel he :wink: )
Afbeelding


Tevens vanmiddag even lopen knutselen met 2 gasliftjes om de motorkap omhoog te houden zonder dat irritante standaard stokkie. Ik heb er nog geen foto's van maar de steuntjes zijn klaar. Nu nog ff vastlassen en een likje verf dan koemn die foto's nog wel :lol:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Andretti Molletti

RE: de ombouw van een 75 1.8ie naar 3.0 V6. eindelijk update

zo okt 23, 2005 10:45

WOOW!! Zelfs de slang vd hogedrukreiniger is mooi zilver!!! ;)

Ik kom mijn stuurhuis weer terughalen als het gespoten is :lol: :lol:

Gebruikersavatar
patje1100
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:03
Locatie: lelystad

RE: de ombouw van een 75 1.8ie naar 3.0 V6. eindelijk update

zo okt 23, 2005 15:15

Je bent weer goed begonnen Rav. Op zich bestond het dubbele werk alleen uit het opnieuw spuiten van je triangel. De rest moest toch ivm met je 3 liter ombouw. Valt dus mee.
Probeer binnenkort ff een paar lagers te scoren, dan kan het spulletje er weer onder en kunnen we gaan uitmeten waar die hoeklijnen tbv van je motorsteunen moeten komen. :thumbs:

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: de ombouw van een 75 1.8ie naar 3.0 V6. eindelijk update

zo okt 23, 2005 16:03

yep dat is idd waar. Ik heb vandaag even de gasdempertjes onder de motorkap gemonteerd. Past allemaal precies en ik vind het wel een gaaf gezicht. Verf staat nu te drogen dus vd week maak ik daar nog wel ff een fotootje van.....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

AlfettaQO
Member
Member
Berichten: 248
Lid geworden op: di mar 29, 2005 20:59

Re: RE: de ombouw van een 75 1.8ie naar 3.0 V6. eindelijk up

zo okt 23, 2005 17:23

yep dat is idd waar. Ik heb vandaag even de gasdempertjes onder de motorkap gemonteerd. Past allemaal precies en ik vind het wel een gaaf gezicht. Verf staat nu te drogen dus vd week maak ik daar nog wel ff een fotootje van.....
Ben benieuwd. Welke gasdempers heb je gebruikt?

Terug naar “Projecten”