za jan 14, 2012 17:14
Ik heb net andere bobines en kabels gemonteerd, Het maakt weinig verschil. Hij blijft slecht starten en rijk mengen. CO stationair 10,5 en HC tegen de 2000, op LPG is het HC iets lager, rond de 1500. Bij 3000 RPM daalt het HC op LPG wel iets naar rond de 1000, maar CO blijft rond de 10.
Ik heb inmiddels vervangen:
-de MAF,
-lamdasonde,
-bougies, kabels en bobines,
-luchtfilter,
-het gasklephuis schoongemaakt, ook de gasklepmotor,
-alle sensoren met de multimeter doorgemeten,
-de nokkenasversteller gecontroleerd,
-alle inlaatslangen op lekkage gecontroleerd, de carterventillatie gecontroleerd, de slang van de rembekrachtiger gecontoleerd,
-de uitlaat op dichtheid gecontroleerd en 2 pakkingen voor de zekerheid vervangen,
-een nieuwe accu eringezet.
Ik vraag me af of ik nog wat over het hoofd heb gezien.
Ik vraag me af, als ik met koude motor de lambdasond bij de stekker meet, meet ik 0,35 volt. Ook als ik de stekker loskoppel meet ik aan de ECU kant met contact aan 0,35 volt. Moet dat niet 0.45 volt zijn? Hoe kan ik meten of de ECU voldoende spanning krijgt en afleverd? De spanning die bij de relais bij de accubak vertrekt richting ECU is accuspanning. Ik begin bijna te denken dat het probleem in de ECU zit!
Ik heb inmiddels een uitleeskabel net verloopstekker in huis om de ECU uit te lezen, echter ik krijg het gedownloade fiatecuscan echter nog niet geinstallerd op mijn computer. Ik ben ofwel erg onhandig ofwel het werkt niet met de oudere windows XP versie die op mijn laptop zit. De kabel herkent hij wel en instaleerd hij meteen.