aha ik dacht alleen voor de bussen....
Dan is het nog te doen, aangezien een complete set zuigerveren al 160€ kost.. maar het blijft een hoop geld
Is de goedkope oplossing ook daadwerkelijk een goede oplossing of is het meer iets van '' kijken hoe het gaat en we zien wel waar het schip strand'' ??Die 848 euro is voor een complete set he, dus met zuigers, zuigerveren en pistonpennen! Wel duur tegenwoordig inderdaad, 12 jaar geleden had je de hele set voor 450 gulden Ik denk dat Violier van Arese ze wel voor een leuker prijsje heeft.
Overigens, als je zuigers nog goed zijn kun je ook een set bussen uit een gewoon 1.8 blok halen, dat is de goedkoopste oplossing. Even honen(indien nodig), nieuwe zuigerveren erop en klaar. Deze bussen die er nu inzitten zou ik ook niet meer gebruiken!
Oh wacht, ik lees je post nu pas goed, het zijn binnenbussen.@Jan1300
Dat ziet er mooi uit, is dat een klein groefje voor betere afsluiting wat ik daar zie? Das erg mooi voor een turbo. Wat heb jij ongeveer betaald voor die bussen? Ik ben daar ook wel nieuwsgierig naar.
Lekker bezig Sjakie laat even weten als je precies weet wat er nodig isIk heb van mn kreidler ook nog wel 2 cilinders liggen die een nieuwe nicasilwant moeten hebben.
Voor mn alfa denk ik dat nieuwe zuigers en bussen goedkoper uitkomt,aangezien een cilinderwandje nicasilen voor een kreidler al 150 euro kost.
Morgenavond denk ik maar even de krukaslagers 1 voor 1 demonteren en de kruktappen opmeten,tezamen met mn drijfstangtappen aan de krukas,zodat ik kan gaan uitvogelen welke maten lagers ik hebben moet.
Ik heb vanmiddag trouwens ook een setje(2 stuks) koelvinnen besteld voor op mn TD radiateur bij motex performance.
Zie: http://www.motexperformance-shop.nl/a-2 ... a-slim-fan
Cavitatie is de techniek achter een ultrasoon reinigingsbadCavitatie?? nooit van gehoord
Cavitatie is het verschijnsel dat in een turbulent bewegende vloeistof de plaatselijke druk lager wordt dan de dampdruk van de vloeistof. Waar water bij atmosferische druk pas bij 100°C gasvormig wordt, treedt dit bij lagere druk, bij een lagere temperatuur op.
Ik dacht meer aan detonatie(pingellen) dat ontstaat door vroegtijdige onsteking en waarvan de schokgolven zo heftig zijn dat er stukjes materiaal uit de verbrandingskamer slaan.
Detonatie is een naam voor een specifieke vorm van explosie. Bij een detonatie plant het reactiefront in de explosieve stof zich sneller voort dan de geluidssnelheid in die stof. Een detonatie plant zich fysisch voort door middel van een schokfront, met detonatiesnelheden die wel 5 tot 7 km/s kan bereiken. Maar het lijkt hetzelfde. Met dank aan wikipedia.
Gr. Wim.