Ik hoop volgende week een paar setjes helemaal af te hebben. Op dit moment worden de eerst op proef gemaakt met de CNC machine.
Ze worden gemaakt van 7075 aluminium. Ze zijn dus lichter en sterker dan de originele stalen ABS fusees.
Ook de fusee pen wordt er nieuw bijgeleverd. Vervaardigd van 42CrMo4 staal.
De nieuwe fusees hebben nog een paar modificaties t.o.v. de bijna onvindbare originele fusee's:
Ze worden iets dikker, ongeveer 10mm waardoor iets meer spoorbreedte wordt verkregen.
Ook zit er Camber (1,5 graden) en een beetje toespoor (0,15 graden) in verwerkt. Het idee hierachter is betere wegligging in bochten en iets makkelijker warmte in de achter banden te krijgen. Het toespoor is minimaal om de rolweerstand te beperken en om er met nat weer geen nadeel van te hebben
Het is niet mogelijk om er weer ABS sensoren op te zetten op de originele wijze, de onbenodigde delen zijn weggelaten. Met een beetje creatief knutselwerk kan je ze er wel weer op krijgen als je dat echt zou willen maar, dat was niet mijn insteek. Ze zijn niet bedoeld als vervanging van.
Zodra er meer info is of foto's zijn zal ik ze posten.
Wellicht dat ze op een sud achteras ook te gebruiken zijn maar daar heb ik nog geen onderzoek naar gedaan. Waarschijnlijk zijn er genoeg Sud-fanaten hier die dat weten?
Voor meer info kan je altijd kontakt met mij opnemen.