WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Alfa 33 project van meneer Kooistra (nieuwe foto's)

di jan 24, 2012 20:43

Vermogen is geen optelsommetje van getalletjes uit een tuningcatalogus, maar het samenwerken van een zorgvuldig bij elkaar uitgezocht en op elkaar afgesteld geheel van onderdelen. ik denk dat je blij mag zijn met meer dan 100 pk, als ie al heel blijft zonder netjes chippen op de vermogensbank. Ja, uit een goed gebouwd 1.7 8V boxerblok is wel ergens tegen de 170pk te halen zonder dat ie elke 8 uur gereviseerd moet worden (meer dan 100 uur voor revisie wordt toch lastig), maar dat vereist heel wat meer precisie en flowbenchen en zo dan wat jij tot nu toe hebt laten zien in je topic.

Gebruikersavatar
jorritkooistra
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: za feb 26, 2011 19:42
Locatie: Berlikum (FR)

RE: Alfa 33 project van meneer Kooistra (nieuwe foto's)

wo jan 25, 2012 07:27

ik blijf positief en zie wel wat de vermogensbank zegt....
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Alfa 33 project van meneer Kooistra (nieuwe foto's)

wo jan 25, 2012 07:55

Ik gok op 115pk.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
jorritkooistra
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: za feb 26, 2011 19:42
Locatie: Berlikum (FR)

Re: RE: Alfa 33 project van meneer Kooistra (nieuwe foto's)

wo jan 25, 2012 16:29

Ik gok op 115pk.
bijna goed, je zat er 0.4 naast...

maar dat komt waarschijnlijk omdat ik niet volgas een run kon doen.
je moet langzaam de gas indrukken anders smoort hij erin.
er is op de kromme ook duidelijk te zien waar ik volgas deed en daar duikt te kromme naar beneden.
dus als de chipper dat eruit kan halen zou mooi zijn.

het probleem van het niet te regelen brandstof gebeuren zat hem in de nieuwe regelaar.
dit bleek gewoon een ***ding te zijn, de orginele erop en gaan met die banaan.
toen deed hij het prima.
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

Gebruikersavatar
jorritkooistra
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: za feb 26, 2011 19:42
Locatie: Berlikum (FR)

RE: Alfa 33 project van meneer Kooistra (nieuwe foto's)

vr jan 27, 2012 18:28

het heeft even geduurt maar de panhard stang zit in elkaar, met de teflon bussen erin.... :lol:

zelf gedraaid, wel 5 uren bezig geweest maar ze zitten er prachtig in.
even met de pers erin geperst en voila:

Afbeelding

Afbeelding

het mechanisme om de panhard stang te verstellen had een hele tijd geleden al ontvangen, alleen nog niet gemonteerd.

met dank aan pieter van baalen..... :thumbs:
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

Gebruikersavatar
jorritkooistra
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: za feb 26, 2011 19:42
Locatie: Berlikum (FR)

Alfa 33 project van meneer Kooistra (staartstuk versn. bak)

di feb 07, 2012 20:20

omdat ik vind dat de 33 een beetje sompig is in het schakelen heb ik besloten daar iets aan te gaan doen.
de rubbers die het staartstuk op hun plaats houden zijn vrij slap, dus heb ik ze vervangen door teflon bussen.
het staartstuk staat nu lekker strak achter de bak en er zit geen sompig gevoel meer in.
nu kijken hoe het rijd.....

Afbeelding

Afbeelding
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6936
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Alfa 33 project van meneer Kooistra (staartstuk versn. b

di feb 07, 2012 22:00

Heb je ook naar het schakelmechaniek zelf gekeken? Helemaal onderaan de pook zit ook een heerlijk zompig rubber namelijk... :wink: En het oog aan het eind van de schakelstang, daar waar hij aan die pen uit de bak komt vastzit wil ook wel eens heerlijk speling zitten. En maak meteen een betere oplossing voor het befaamde veertje als je er toch mee bezig bent. :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

Re: RE: Alfa 33 project van meneer Kooistra (staartstuk vers

di feb 07, 2012 22:04

Heb je ook naar het schakelmechaniek zelf gekeken? Helemaal onderaan de pook zit ook een heerlijk zompig rubber namelijk... :wink: En het oog aan het eind van de schakelstang, daar waar hij aan die pen uit de bak komt vastzit wil ook wel eens heerlijk speling zitten. En maak meteen een betere oplossing voor het befaamde veertje als je er toch mee bezig bent. :)
+1
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Alfa 33 project van meneer Kooistra (staartstuk versn. b

di feb 07, 2012 22:15

Dat is nu juist een van de busjes die voor sompig schakelen zorgen
Deze heb ik dus ook vervangen door een teflon bus.

Grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

RE: Alfa 33 project van meneer Kooistra (staartstuk versn. b

wo feb 08, 2012 07:56

Even een leken vraagje op dit gebied, waarom teflon?? Het lijkt mij geen dempende of "lagerende" werking te hebben.
Ik zou voor POM Kiezen lijkt me.
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
Lon
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: do jan 27, 2005 21:52
Locatie: Almere
Contacteer: ICQ Website

Re: RE: Alfa 33 project van meneer Kooistra (staartstuk vers

wo feb 08, 2012 09:13

Even een leken vraagje op dit gebied, waarom teflon?? Het lijkt mij geen dempende of "lagerende" werking te hebben.
Ik zou voor POM Kiezen lijkt me.
idd... Dat staartstuk moet kunnen bewegen, het is niets anders dan een motor steun en die moeten juist kunnen bewegen om te voorkomen dat er iets afbreekt of krom getrokken wordt.

Het T stuk op je schakelstang wat uit je bak komt zit een rond rubberplaatje in, vervang die en schakelen gaat veel strakker..

Of ombouwen naar de 145/6 mechaniek met de kabels ;-)
Greetz,
Lon

Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV Permanent 4 (DL-ND-12)

Vroegert:
Fiat multivlaai
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Edizione Limitata (RIP)
Alfa Romeo 33 1.7 ie
Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV (DZ-VZ-31) (RIP)
Alfa Romeo 33 1.3 S ('90) (RIP)

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Alfa 33 project van meneer Kooistra (staartstuk vers

wo feb 08, 2012 10:04

Even een leken vraagje op dit gebied, waarom teflon?? Het lijkt mij geen dempende of "lagerende" werking te hebben.
Ik zou voor POM Kiezen lijkt me.
teflon = PTFE = laagste wrijvingscoefficient
POM = knetterhard, breekt straks alles eromheen af

dempende werking ligt aan de hardheid, ben bang dat hier te hard materiaal gebruikt wordt, schakelen gaat lekker strak, demping is matig/slecht
voor demping gebruik je ook rubber en geen teflon :wink:

en demping op een straatauto is nodig heb ik helaas ervaren, met PU setje achter scheurde alles eromheen continu af
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
jorritkooistra
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: za feb 26, 2011 19:42
Locatie: Berlikum (FR)

Re: RE: Alfa 33 project van meneer Kooistra (staartstuk vers

wo feb 08, 2012 13:13

Heb je ook naar het schakelmechaniek zelf gekeken? Helemaal onderaan de pook zit ook een heerlijk zompig rubber namelijk... :wink: En het oog aan het eind van de schakelstang, daar waar hij aan die pen uit de bak komt vastzit wil ook wel eens heerlijk speling zitten. En maak meteen een betere oplossing voor het befaamde veertje als je er toch mee bezig bent. :)
ja de schakelstang word nu geborgd met een splitpen, kan er dus niet meer uitschieten.
de rest van de bussen moet ik nog even naar kijken, maar het is nu al een hele verbetering.
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

Gebruikersavatar
jorritkooistra
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: za feb 26, 2011 19:42
Locatie: Berlikum (FR)

Re: RE: Alfa 33 project van meneer Kooistra (staartstuk vers

wo feb 08, 2012 13:14

Even een leken vraagje op dit gebied, waarom teflon?? Het lijkt mij geen dempende of "lagerende" werking te hebben.
Ik zou voor POM Kiezen lijkt me.
daarom juist, er zit geen beweging meer in, normaal als je schakelt trek je het hele mechanisme naar je toe.
omdat die rubbers nogal slap zijn, nu niet meer.....
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

Gebruikersavatar
jorritkooistra
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: za feb 26, 2011 19:42
Locatie: Berlikum (FR)

Re: RE: Alfa 33 project van meneer Kooistra (staartstuk vers

wo feb 08, 2012 13:17

Even een leken vraagje op dit gebied, waarom teflon?? Het lijkt mij geen dempende of "lagerende" werking te hebben.
Ik zou voor POM Kiezen lijkt me.
teflon = PTFE = laagste wrijvingscoefficient
POM = knetterhard, breekt straks alles eromheen af

dempende werking ligt aan de hardheid, ben bang dat hier te hard materiaal gebruikt wordt, schakelen gaat lekker strak, demping is matig/slecht
voor demping gebruik je ook rubber en geen teflon :wink:

en demping op een straatauto is nodig heb ik helaas ervaren, met PU setje achter scheurde alles eromheen continu af
er moet ook niks gedempt worden.....

de achterste versnellingsbak steun, doet normaal niks anders dan alleen hangen.
hij hangt niet eens in de bestiging, daarom zit er veel beweging in.
dat wou ik er uit hebben voor wat meer gevoel tijdens het schakelen.....

en zoveel krachten komen er niet op die steun.
alleen het schakelen.
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

Terug naar “Projecten”