Gebruikersavatar
midas
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 527
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 19:36
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: RE: Horrorwinter 2012.................

do feb 02, 2012 19:03

Alle Alfa's staan veilig opgeborgen en de zogenaamde duitse degelijkheid mag ons door de winter brengen.
Alleen bij echt mooie gladheid mag de 33 P4 even aan de sneeuw gaan snuffelen.
Tis juist lekker rijders weer.
Geen zout op de weg en een lekker zonnetje. Mijn Giuliaatje wil niet echtw arm worden dus door trappen is er niet bij maar lekker een rondje rijden gaat prima.
nu; 166TS, Giulia 1300Ti '67 met 2.1L

Afbeelding

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8036
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Horrorwinter 2012.................

do feb 02, 2012 19:07

Alle Alfa's staan veilig opgeborgen en de zogenaamde duitse degelijkheid mag ons door de winter brengen.
Alleen bij echt mooie gladheid mag de 33 P4 even aan de sneeuw gaan snuffelen.
......Geen zout op de weg ...
:roll: Weet niet hoe eea bij jullie geregeld is maar hier wordt iedere ochtend volop gestrooid... :idea: en nee er is niks van sneeuw oid gevallen de afgelopen dagen dus ik zie er t nut ook niet van...

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Horrorwinter 2012.................

do feb 02, 2012 19:13

Geen pekel??? Oké, het is nu nog droog, maar maandag en dinsdag was het nat en duidelijk niet de substantie, die je graag op welke auto dan ook, hebt.... helaas moest de Alfetta er toch aan geloven.
Morgen moet ik weer met de Alfetta en krijgen we sneeuw, schijnt het. :?
Motor wordt keurig warm, bestuurder niet echt. Capaciteit kachel is echt zeer minimaal. De vrieskou houd je buiten, maar daar is alles mee gezegd.
Klagen doen we niet, je zou maar 10km (of meer) moeten fietsen! :wink:
(overigens is de pekel voor een 'moderne' Alfa net zo bedreigend, als voor een klassieker, dat weten we inmiddels ook allemaal 8) )
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8036
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Horrorwinter 2012.................

do feb 02, 2012 19:28

Geen pekel??? Oké, het is nu nog droog, maar maandag en dinsdag was het nat en duidelijk niet de substantie, die je graag op welke auto dan ook, hebt.... helaas moest de Alfetta er toch aan geloven.
Morgen moet ik weer met de Alfetta en krijgen we sneeuw, schijnt het. :?
Motor wordt keurig warm, bestuurder niet echt. Capaciteit kachel is echt zeer minimaal. De vrieskou houd je buiten, maar daar is alles mee gezegd.
Klagen doen we niet, je zou maar 10km (of meer) moeten fietsen! :wink:
(overigens is de pekel voor een 'moderne' Alfa net zo bedreigend, als voor een klassieker, dat weten we inmiddels ook allemaal 8) )
Koud in een Alfetta? Man in de poepkar stookte ik mezelf buiten s winters...Had een hele goeie kachel. Na vervangen thermostaat overigens, maar dat is bij jou t probleem niet. Zou er fysiek verschil zijn tussen alfetta serie1 en 2 kachel units? Dash leek me eender btw of ben ik in de war?

Collega fietst trouwens wel gewoon een km of 8 a 9 met dit weer. Vanmorgen om 5.15u op zn fietsje geklommen :shock: , respect!

En ja moderne Alfa's kunnen zo mogelijk nog slechter tegen de pekel maar dat vinden we nu nog niet zonde, dat komt over een jaar of 5 pas... :lol:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: RE: Horrorwinter 2012.................

do feb 02, 2012 20:34

Vanochtend, Amsterdam-Den Oever

Afbeelding

Was je dak stuk ?
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Horrorwinter 2012.................

do feb 02, 2012 22:20

Koud in een Alfetta? Man in de poepkar stookte ik mezelf buiten s winters......
...... Zou er fysiek verschil zijn tussen alfetta serie1 en 2 kachel units? Dash leek me eender btw of ben ik in de war?
Dash is totaal verschillend. ;) Of de kachel unit, dat ook is weet ik niet. Wel de slangenlarij.... In een oud type Alfetta kan je geen warme lucht op je handen en in je gezicht laten blazen, enkel dat, maakt al enorm verschil in gevoel.
Daarnaast heb ik ook hoegenaamd geen isolatie op het schutbord. (beweegreden toentertijd: motorgeluid 8) )
Koud is overdreven, maar warm is anders. ;)

En toch vind ik het rijden ook nu leuk! :D En alle elektra, incl. ruitensproeier, doen het gewoon.

Bij de tractor is er ergens in het slangenstelsel wat bevroren...... maar driekwart van de leidingen zie je niet te lopen. Ik lukraak föhnen, pompje loopt, reservoir was al niet bevroren, nergens lekkage, maar sproeien is er weer niet bij.... nou ja, mijn geduld was ineens weer op vanmiddag. :lol:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8036
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Horrorwinter 2012.................

do feb 02, 2012 22:32

Goh dacht dat t dash eenzelfde look met die houten panelen en een spiegeltje in de handschoenenklep. My bad.

Heb eens een winter zonder kachel gedaan in een fiat 127je. Woonwerk met de ijskrabber in aanslag op de rechterstoel want de binnenkant van de ruit voor aan tijdens t rijden... :lol: En koud!

Ps heb vorige winter ook gehad met de 156 dat de nozzles zelf dichtvroren tijdens sproeien, de rest deed t wel. Oplossing (na ontdooien) was de mengverhouding drastisch aanpassen. (zodat je ff achter stuur zit als een alkoholieker als je wat te lang sproeit... :lol: )

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Horrorwinter 2012.................

do feb 02, 2012 22:54

Gaat bijna een winter anecdotes topic worden zo. :lol: 8) Heb ook een winter zonder aangesloten kachel in de 75 gereden... sjaal om, handschoenen aan en de ijskoude blazer op de ruit, want anders slaat de boel aan. Mwa, t.o.v. fietsen of op de brommer, is het niets. :P

Inmiddels zit er ook al spiritus in het reservoir, zit nu tot de rand vol, maar daarmee zijn de sproeirs en slangen nog niet open natuurlijk.
wie weet, ga ik dat morgen of overmorgen nog eens voor elkaar krijgen....... (gister middag deed ie het perfect en ik dacht er toch wel voldoende door gespoten te hebben.... my bad :( )

Voor de andere gebruikers van het vehikel, heb ik er maar wat ruitontdooier en doeken voor klaar liggen. :biggrin:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: Horrorwinter 2012.................

do feb 02, 2012 22:57

Ach bij mijn ex-alfetta zat er aan de binnenkant van de voorruit een dikkere ijslaag dan aan de buitenkant als het vroor. En op de plank onder het dashboard rechts kon de vierdaagse geschaatst worden.
Moderne Alfa's zijn een heel stuk beter: die (van mij) doet het gewoon niet als het vriest :?
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Horrorwinter 2012.................

do feb 02, 2012 23:04

Als we die drie Alfetta verhalen zo naast elkaar leggen, zou je zweren, dat fRank de beste had. :biggrin:

(Alles netjes ijsvrij hier hoor ;) )
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
midas
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 527
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 19:36
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: RE: Horrorwinter 2012.................

do feb 02, 2012 23:09

[quote="In een oud type Alfetta kan je geen warme lucht op je handen en in je gezicht laten blazen, [/quote]

Ik heb nooit zo veel last van koude handen of hoofd, bij mij bevriezen altijd mijn voeten......brrrr.

Gelukkig heb ik ook de 166, stoelverwarming aan en zweten maar tussen de billen :wink:
nu; 166TS, Giulia 1300Ti '67 met 2.1L

Afbeelding

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8036
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Horrorwinter 2012.................

do feb 02, 2012 23:24

Als we die drie Alfetta verhalen zo naast elkaar leggen, zou je zweren, dat fRank de beste had. :biggrin:

(Alles netjes ijsvrij hier hoor ;) )
Hij rijdt nog steeds schijnbaar... :lol:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: Horrorwinter 2012.................

do feb 02, 2012 23:26

Hij rijdt nog steeds schijnbaar... :lol:
Grtz,fRank
Dan was mijnes het slechtst want die rijdt al een hele tijd niet meer.
Begin te denken dat er iets mis is met mijn karma :shock:
It's not easy, being green (kermit)

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: Horrorwinter 2012.................

vr feb 03, 2012 09:38

Begin te denken dat er iets mis is met mijn karma :shock:
Hee, dat heb ik ook. Ik ben bijvoorbeeld nu mijn koffie kwijt.

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Horrorwinter 2012.................

vr feb 03, 2012 11:55

Hier sneeuwt het volop, code oranje afgekondigd, wees voorzichtig allemaal!
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Terug naar “Het Forum Café”