Als de wanddikte echt zo dum is kunnen de ruiten er misschien achter gelijmd worden...
Koen
Aftermarket-lampjes in 1/43 zijn veel en veel fraaier dan wanneer je met schilderen iets probeert te bereiken. Eigenlijk zou je een versie moeten overwegen waar de lampen zijn afgevlakt, zodat er aftermarket op geplakt kan worden. Ze zijn te krijgen met en zonder chromen ring. Mooie foto-ets ruitenwissers zijn ook aftermarket te krijgen. Asjes gaan idd geen probleem zijn. Klinkjes zijn wat lastiger als je ze echt open wilt hebben. Maar wat je vrij veel ziet, is dat ze gewoon op de body zitten, massief dus zonder echte opening. Een beetje modelbouwer draait daar z'n hand niet voor om.Lampen worden dus meegeprint. De bedoeling is dat je de rest lakt, dan 'verschijnen' de koplampen vanzelf. Ruitenwissers moeten zelf gemaakt worden, maar deze zijn vrij eenvoudig te imiteren met wat messing staf. Deurklinken idemdito (zij het wat vereenvoudigd). De uitlaat is meegeprint dus. De as kan gemaakt worden uit 3mm staf, dat is overal te krijgen.
Ik heb er wel ervaring mee en de zijkanten zullen idd geen groot probleem zijn, hoewel 1mm in 1/43 best veel is (maar ik snap je overweging om het niet dunner te maken wel). Maar voor en achter wordt een echte uitdaging (afhankelijk van je kwaliteitseisen uiteraard). Met secondenlijm moet je uitkijken, want bij het drogen geeft dat al snel een waas over de ruit. Dan bedoel ik niet de plek waar de lijm zit zelf, maar het gebied er omheen.Wat de ruiten betreft (heb hier geen ervaring mee in deze schaal), maar transparant kusntstof en een peetje secondenlijm moeten de truc wel kunnen doen. Render van de wielen komen eraan, diepte is er nog
Dat begrijp ik helemaal. Het is ook geen kritiek, begrijp me niet verkeerd. Ik vind dit een geweldig project! Het is alleen bedoeld als info om te weten waar je aan begint.Overigens heeft het niet printen van deze onderdelen een simpele reden; deze onderdelen zouden veel te teer worden.
Precies, dat is mij gedachtengang. Persoonlijk vind ik meegegoten klinken echt een afknapper, dan liever vrijstaand en gevouwen uit draad. Het gat in de body is 0.3mm, klaar voor mooi fijn draad dus. Graag ontvang in een adres voor geëtste ruitenwissers, hoewel ze ook wel eenvoudig zijn na te bootsen. Die lampen, daar gaan we even naar kijken, mijn eigen model wordt dus proefkonijn:)Aftermarket-lampjes in 1/43 zijn veel en veel fraaier dan wanneer je met schilderen iets probeert te bereiken. Eigenlijk zou je een versie moeten overwegen waar de lampen zijn afgevlakt, zodat er aftermarket op geplakt kan worden. Ze zijn te krijgen met en zonder chromen ring. Mooie foto-ets ruitenwissers zijn ook aftermarket te krijgen. Asjes gaan idd geen probleem zijn. Klinkjes zijn wat lastiger als je ze echt open wilt hebben. Maar wat je vrij veel ziet, is dat ze gewoon op de body zitten, massief dus zonder echte opening. Een beetje modelbouwer draait daar z'n hand niet voor om.
Mijn oplossing is een beetje een optimum inderdaad. Overigens slaat secondelijm wit uit als het in aanraking komt met menselijk huidvet. In mijn ervaring gebeurt er niets als je de lijm opbrengt met en cocktailprikker of a4tjeIk heb er wel ervaring mee en de zijkanten zullen idd geen groot probleem zijn, hoewel 1mm in 1/43 best veel is (maar ik snap je overweging om het niet dunner te maken wel). Maar voor en achter wordt een echte uitdaging (afhankelijk van je kwaliteitseisen uiteraard). Met secondenlijm moet je uitkijken, want bij het drogen geeft dat al snel een waas over de ruit. Dan bedoel ik niet de plek waar de lijm zit zelf, maar het gebied er omheen.
Neem even contact met ze op, wie weet kan je Neo voor een fout in het productiemodel behoeden.Neo heeft wel een klein foutje gemaakt denk ik. De Alfasud TI op de foto is een Alfasud TI QV (velgen van de 105pk versie en grote achterklep). Een 1980 Sud TI zou met plastic bumpers, kleine achterklep en andere velgen zijn, of het moet zijn dat ze voor de Nuernberg beurs de velgende van de Sprint QV hebben geleend om een compleet model te hebben staan?
Wat verdere info van HPI Racing 1:18 uit Nürnberg:En er komt ook 1:18 van HPI.
HPI Racing is van plan om op de volgende Nuremberg Toyfair op 1 tot 6 februari 2012 met de pre-samples van de 1op18 modellen te verschijnen.
Het goede nieuws voor ons is dat de eerste auto een 155 V6TI wordt in 1:18 en vanaf september schijnen ze leverbaar te worden.
Een tweede model van Alfa Romeo is ook al bekend. Reken ook maar op de nodige variatie in nummeringen en decals.