Alfa Nord
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Balanceren cardanassen AR75 V6

do jan 26, 2012 15:06

Trillingen zitten nooit zomaar in de as zelf, tenzij hij beschadigd is door vallen of iets. De ashelften zijn in de fabriek gebalanceerd en dat blijft in principe altijd goed. Het probleem moet je dus zoeken in de rubbers en busjes e.d.

midi
Member
Member

do jan 26, 2012 15:34

Nog even een een foto-tje in hoeveer ik ben door gedraait in mijn uitlijn quest. Een laser pen in een versnellings bak vork om te controleren of bak en motor in lijn stonden. Ik monteerde de laserpen met vork op de versnellingsbakvork en controleerde dan zonder cardan as of de stip in de center bus van het vliegwiel/ startmotor krans stond..dit werkte en klopte aardig!

Afbeelding

Afbeelding

strzel
Junior Member
Junior Member

zo feb 12, 2012 20:45

Ik heb de cardanas van mijn QV een paar jaar geleden bij Van Lingen laten balanceren. Kostte een paar tientjes. Resultaat was zeker niet slecht. Zo'n 90% van de ellende was er uit. Helemaal goed is het nooit gekomen. Toen de bak een jaartje later los moest om de koppeling te wisselen (na eerst alles goed gemarkeerd te hebben) trad er weer een merkbare verbetering in. Kennelijk hadden de donuts zich 'gezet'. Dus na een tijdje de zaak losmaken kan ook helpen.

Succes!

Terug naar “Algemene Technische vragen”