Gisteren opgehaald van de dealer!
Zoals eerder geschreven is het een 2.0 TS 5-deurs, in Business Pro uitvoering. Kleur nero metallic met bruin leder.
Auto is van bouwjaar 07-2008 met 46.500 km op de teller (NAP). Eerste APK glansrijk doorstaan tot 2014. Altijd dealer onderhouden en mei vorig jaar is de distributieriem vervangen. Ook nog 6 maanden BOVAG garantie (hopelijk niet nodig). Zeer luxe uitvoering, alleen geen meegespoten spiegels en wat andere kleine dingen zoals standaard speakers (niet echt storend).
Deze auto is ge-wel-dig. Metallic zwart met bruin leder is een sjieke combi. De rijeigenschappen zijn bovengemiddeld en de prestaties evenzeer. Vandaag even 100 km snelweg gereden en terug. Uiteraard eerst de auto goed warm gereden. Genoten van het geluid van de motor op toeren en elke keer die kleine duw in de rug bij inhaalacties. De motor is bijzonder soepel en er is power zat. Ter vergelijking, mijn krachtigste auto ooit had 75 pk, dus dit is een wereld van verschil. Dit is dus mijn eerste auto die het vermelden waard is. Ik ben er echt weg van - het Alfa virus heeft serieus huis gehouden - nu ook bij mijn vrouw! Probleem is nu wel dat er af en toe om de sleutels gevochten zal moeten worden ...
Wel jammer van wat kleine krasjes en steenslag, mijn andere auto van 3,5 jaar oud heeft deze in veel mindere mate. Maar ik ben dan ook altijd zuinig op mijn auto. Volgende week ga ik terug naar de dealer om wat kleine stukjes lak die er af zijn bij te laten tippen (o.a. zijkant portieren, onderzijde achterklep, motorkap). Gelukkig heb ik zelf een polijstmachine in huis en leuke detailspullen, dus zodra het maart/april is ga ik hem helemaal onder handen nemen. Dan wordt hij nog mooier. Ook ga ik dan het leder nog eens behandelen.
Ter zijner tijd ga ik kijken voor 17 inch velgen met zomerbanden, hij staat nu op originele 16 inch velgen met winterbanden. Een leuke uitlaat of sierstuk zal hem af maken. Voor de rest niets aan doen, hij is schitterend zo zonder poespas.
Ik ben als een klein kind zo blij met mijn Alfa! Na 12 jaar economische auto's is nu (voorlopig?) een echte wens vervuld. Ik ga er zuinig op zijn en hopelijk een hoop veilige en vooral plezierige km's mee maken.