En veel verder ben ik nog niet, maar zo'n LOI boekje helpt wel
Goed, weer een newby erbij.. Ik loop al weer een tijdje mee bij Squadra33 maar ik vond dit forum zo goed dat ik ook hierbij wil horen.
Ik rij een alfa 33 16v QV en ik ben er gek op! Ik hou van techniek in het algemeen, maar heb een voorliefde voor auto's. En als je naar auto's kijkt is er maar een merk dat sportiviteit, stijl en betaalbaarheid combineert en dat is Alfa Romeo. Dus common sense zeg maar.
Tecky wordt door de Engelsen wel gebruikt als scheldnaam voor techneuten, vandaar dit call sign. Ik werk bij een softwarehouse dat vooral real-time software maakt voor met name de marine. Zo heb ik al een tijd zelf een ECU willen maken en progammeren maar ik heb er niet de tijd voor. Sterker nog, ik kom niet eens toe aan mijn 33! Best lastig soms, een baan en een gezin...
Ik heb nog wat projecten op stapel staan voor mijn 33. Eerst kanari geel maken, zoals mijn eerste 33. Dan grotere remmen voor en schijven achter in combinatie met stalen leidingen. Vervolgens het gereviceerde en getunede blokje erin hangen dat alweer bijna een jaar in mijn schuur staat. Als alles dan naar behoren loopt wil ik een Eaton M62 compressor gaan monteren, deze heb ik uit de US gehaald (ex Mercedes). Die moet gaan lopen op 0,7 a 0,8 bar overdruk. Het plan is om dan (na verliezen) zo'n 190 a 200 pk over te houden op de krukas, maar dat moet ik nog exact uitrekenen.
Plannen genoeg dus. Motor en remmen moet dit jaar nog gaan lukken. Ik zal tzt wel wat fotoos van mijn project posten.
Ok, tot zover: nice to meet you. Jullie zullen nog wel van mij horen
Groetjes,
Jan